Kleppen in uitlaat
Moderator: Shelby GT-H
Re: Kleppen in uitlaat
beide kanten ?
kan het niet goed zien maar lijken cutouts kan je kiezen herrie of stil ........
waarschijnlijk heb je ergens in je interieur een trekdingetje waar je kan kiezen
kan het niet goed zien maar lijken cutouts kan je kiezen herrie of stil ........
waarschijnlijk heb je ergens in je interieur een trekdingetje waar je kan kiezen
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Re: Kleppen in uitlaat
Ja dat zijn exhaust cutouts. Zodat je wagen wat meer herrie kan maken
Re: Kleppen in uitlaat
Nee ze zijn verder niet aangesloten.
Ik zal ze open zetten, zo'n V8 moet je wel horen natuurlijk!
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Kleppen in uitlaat
Zitten ze aan beide zijden? Ik dacht dat er maar aan een kant een zat (om het inlaatspruitstuk sneller te verwarmen bij -40 graden vorst.....).
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Kleppen in uitlaat
Inderdaad Jan, dat is de functie.Big_fun_58 schreef: ↑wo 23 mar, 2022 22:01 Zitten ze aan beide zijden? Ik dacht dat er maar aan een kant een zat (om het inlaatspruitstuk sneller te verwarmen bij -40 graden vorst.....).
Je ziet ze vaker, voornamelijk bij FE en FT motoren en dus waarschijnlijk ook bij deze LTD.
De "slappe" veer zorgt dat de klep dicht staat bij koude motor en dat de uitlaatgassen niet direct wegstromen de uitlaatpijpen in maar eerst de onderzijde manifold/carb opwarmen en de motor zodoende sneller op bedrijfstemperatuur kan komen.
Als de uitlaat warmer wordt zal de veer zijn voorspanning verliezen en gaat de klep in de uitlaat open en vice versa als de motor afkoelt.
We hebben het dan over een dergelijk apparaat...
Het betreft dan dus geen exhaust cutouts en het heeft niets met meer decibellen te maken.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Kleppen in uitlaat
OK helder verhaal, bedankt!Gearz schreef: ↑wo 23 mar, 2022 22:12Inderdaad Jan, dat is de functie.Big_fun_58 schreef: ↑wo 23 mar, 2022 22:01 Zitten ze aan beide zijden? Ik dacht dat er maar aan een kant een zat (om het inlaatspruitstuk sneller te verwarmen bij -40 graden vorst.....).
Je ziet ze vaker, voornamelijk bij FE en FT motoren en dus waarschijnlijk ook bij deze LTD.
De "slappe" veer zorgt dat de klep dicht staat bij koude motor en dat de uitlaatgassen niet direct wegstromen de uitlaatpijpen in maar eerst de onderzijde manifold/carb opwarmen en de motor zodoende sneller op bedrijfstemperatuur kan komen.
Als de uitlaat warmer wordt zal de veer zijn voorspanning verliezen en gaat de klep in de uitlaat open en vice versa als de motor afkoelt.
We hebben het dan over een dergelijk apparaat...
Het betreft dan dus geen exhaust cutouts en het heeft niets met meer decibellen te maken.
Michel.
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo