Koppen vervangen of geheel nieuw blok?
Geplaatst: wo 23 feb, 2022 15:23
Goedemiddag,
ik ben met mijn vader samen een mustang uit 1965 aan het opknappen, echter staat deze ook al 20 jaar stil.
er moet dus het nodige vervangen worden. we zijn al een heel eind gekomen, maar stuiten nu toch wel op een wat groter probleem en ik kan dus wel wat advies gebruiken.
de draad van een van de studs in de koppen waar de tuimelaars/stoterstangen zitten, was bijna helemaal glad gedraaid en die hebben wij toen vervangen. Nou is er bij het vervangen een klein scheurtje ontstaan in het gat waar de stud in moet.
nou neem ik eigenlijk aan dat dit eigenlijk niet te repareren is en dat er dus een compleet nieuwe kop op zou moeten. en dan eigenlijk meteen alle twee (als je toch al bezig bent)
Dan is mijn vraag eigenlijk of het niet misschien beter is om meteen het complete motorblok met koppen en intake te vervangen?
en of dat misschien ook qua kosten niet zo een groot verschil is?
zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 302 swap?
misschien handig om te zeggen dat alle onderdelen momenteel nog origineel zijn, dus al bijna 60 jaar oud.
ik hoor graag wat ideeën en adviezen!
ik ben met mijn vader samen een mustang uit 1965 aan het opknappen, echter staat deze ook al 20 jaar stil.
er moet dus het nodige vervangen worden. we zijn al een heel eind gekomen, maar stuiten nu toch wel op een wat groter probleem en ik kan dus wel wat advies gebruiken.
de draad van een van de studs in de koppen waar de tuimelaars/stoterstangen zitten, was bijna helemaal glad gedraaid en die hebben wij toen vervangen. Nou is er bij het vervangen een klein scheurtje ontstaan in het gat waar de stud in moet.
nou neem ik eigenlijk aan dat dit eigenlijk niet te repareren is en dat er dus een compleet nieuwe kop op zou moeten. en dan eigenlijk meteen alle twee (als je toch al bezig bent)
Dan is mijn vraag eigenlijk of het niet misschien beter is om meteen het complete motorblok met koppen en intake te vervangen?
en of dat misschien ook qua kosten niet zo een groot verschil is?
zijn er hier mensen die ervaring hebben met een 302 swap?
misschien handig om te zeggen dat alle onderdelen momenteel nog origineel zijn, dus al bijna 60 jaar oud.
ik hoor graag wat ideeën en adviezen!