Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Bericht door metal035 »

Ik wou gisteren een stukje rijden maar zag dat de koelvloeistof net onder het minimum zat. Dus ik draai die dop eraf (auto was koud) om hem wat bij te vullen. Dat ging vrij stroef en uiteindelijk heb ik alleen het bovenste gedeelte van de dop in m'n hand en de rest zit nog vast. Ik bestel eerst wel een nieuwe dop want als deze defect is en ik krijg hem er uit, dan heb ik nog geen vervanger en dan kan ik nergens heen aangezien het systeem onder druk staat naar wat ik begreep. Weten jullie bij toeval of het "binnen" gedeelte van die dop gewoon een ring is of zit er aan de binnenkant ook nog schroefdraad? Adviseren jullie nog een ander type dop of gewoon maar dezelfde nieuw bestellen?

het ziet er exact zo uit, niet mijn foto,
Afbeelding
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Re: Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Bericht door metal035 »

Gezien dat dit toch wel vaak voorkomt bij diverse Ford modellen. Ik heb inmiddels twee nieuwe doppen besteld, eentje reserve. Nu alleen nog uitvinden hoe ik dat vastzittende stuk eruit ga halen maar dat schijnt met wat geduld en een beetje siliconen spray te moeten lukken.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Bericht door peer »

Ik zou niet teveel spray gebruiken en zeker geen olie soorten, alles wat er langs loopt komt in je koelsysteem terecht.

Mocht het niet lukken zou je mogelijk wat (lichte) druk kunnen zetten via het overloop systeem
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Bericht door EeVeeWee »

Kun je het overgebleven deel niet met een punttang los draaien?
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Re: Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Bericht door metal035 »

EeVeeWee schreef: ma 03 jan, 2022 12:55 Kun je het overgebleven deel niet met een punttang los draaien?
Dat is het plan voor nu ja, gewoon voorzichtig proberen maar eerst zorgen dat de nieuwe dop binnen is, die verwacht ik deze week. Dan maar eens even kijken of dat lukt
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Koelvloeistof dop stuk gegaan..

Bericht door TTarmor »

Heb het zelf al een keer gehad met m’n 2015. Sindsdien preventief twee keer per jaar de dop even los en weer vast draaien
.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”