Zoals een aantal wellicht weten ben ik inmiddels de trotse eigenaar van een mooie blauwe 65 fastback.

Waar ik enorm benieuwd naar ben is waar de auto geweest is wie allemaal eigenaar geweest is en eventuele mooie verhalen.
Ik ben mijn zoektocht begonnen op basis van de gegevens die op de 'Certificate of title' stonden. De auto is, voordat deze naar NL kwam nog van eigenaar verwisseld. Op 26 oktober is de auto van een prive persoon verkocht aan Vintage Cars USA LLC en op 23 november gexporteerd naar NL (geevers) waarna ik 'm in bezig gekregen heb.
De naam van deze prive persoon + adres stond dus op het certificaat en daar ben ik in eerste instantie mee aan de slag gegaan. Via google veel info te vinden en uiteindelijk na veel mail adressen proberen via gmail adres een reply teruggekregen.
Auto is daar (SF, Californie) van 2015 tot vrij recent in bezit geweest. De auto is door vorige eigenaar gekocht op een Sotheby's veiling in Ft Lauderdale.

Vorige eigenaar gaf aan dat de auto daarvoor in eigendom was van het Cayman Motor Museum op de kaaimaneilanden. Met dat aanknopingspunt ben ik gaan zoeken en het grote voordeel daarbij is dat er in een museum relatief veel foto's en video's worden gemaakt en vrij snel had ik 'm gespot in een bericht op tripadvisor

Ook op youtube zijn er een aantal video's te vinden waarin de auto gespot kan worden. In de video van de opening is de auto ook even kort te zien en dit keer nog met UK kentekenplaat:
https://youtu.be/K6P8xiL_V7k?t=509

Een check op een aantal UK kenteken check websites bevestigd dat het om deze mustang gaat:

Verder zoeken op kenteken levert nog een prachtig plaatje op:

En ook nog een interieurfoto:

Dat betekent dus dat de auto van ongeveer 2010 t/m 2015 in het museum heeft gestaan en van 2007 tot 2010 in de UK is geweest.
Volgende stap is uitzoeken wie de auto in de UK in bezit heeft gehad indien gevonden, info heeft over de vorige eigenaar(s).
Daarvoor heb ik contact gezocht met de 'Mustang owners club of great britain'. Wellicht dat men daar weet wie de eigenaar is geweest.
Wordt (hopelijk) vervolgd..