Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Moderator: Shelby GT-H
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Ik ga die vriend van mij eens subtiel vrsgen wat die e-conversie van de convertible gekost heeft. Er zitten wel gebruikte Tesla accu’s in. En uiteraard moet je de auto wel ‘op de zaak zetten’, bespaart weer 21%
Verwacht iets van 20K totaal
En een Tesla Model 3 kost ca €50K, en daar krijg je een hele auto voor, Tesla maakt daar vast 25% bruto winst op (wordt hergeïnvesteerd in de expansie van het bedrijf) en de auto’s komen nu nog uit de US.
Dus kosten van de motor/motor mgt/batteries gaan vast nog omlaag als alle grote autofabrikanten’helemaal los gaan’ met EV productie de komende 5 jaar
Verwacht iets van 20K totaal
En een Tesla Model 3 kost ca €50K, en daar krijg je een hele auto voor, Tesla maakt daar vast 25% bruto winst op (wordt hergeïnvesteerd in de expansie van het bedrijf) en de auto’s komen nu nog uit de US.
Dus kosten van de motor/motor mgt/batteries gaan vast nog omlaag als alle grote autofabrikanten’helemaal los gaan’ met EV productie de komende 5 jaar
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
We kunnen ook gewoon even een prijsopgave vragen bij EV Europe
Komen dan wel denk ik 2e hands Tesla batterijen in, en hoe lang gaan die nog mee…
Komen dan wel denk ik 2e hands Tesla batterijen in, en hoe lang gaan die nog mee…
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Ik heb hier al een aantal keer serieus over nagedacht en 1 keer serieus overwogen het te doen. Ik heb zelfs vrienden die in het wereldje werken (ombouwen van caddy's naar EV en iemand die op de technische afdeling van polstar werkt).
De uiteindelijke conclusie is dat het (toen) voor mij niet de moeite waard was. Grofweg komt het er op neer dat je meer dan 25K moet investeren (ten opzichte van een volledige v8 revisie) als je het een beetje goed wil doen. En dan nog zit je met het bereik wat gewoon vrij laag is in verhouding. Het plaatsen van het accu pakket is een probleem, gewicht en gewichtsverdeling (let op onze mustangs zijn zwaar in verhouding tot een tesla)
Dan nog maar niet te spreken over de keuring en dat het nog altijd niet rijd als een moderne auto dus als dagelijks vervoer zou ik het niet zien zitten.
Voor het geld wat je er tegen die tijd ingestopt hebt kan je heel veel leuke andere dingen kopen
Maar je kan het ook 'budget' aanpakken en inderdaad een electra motor ipv de v8 hangen en die op de originele bak hangen enz. Maar dan moet die het vermogen wel een beetje aankunnen. Als je echt een bmw/porsche killer wil maken dan gaat je dit niet lukken onder de 100K.
Misschien als de fastback klaar is en ik vind nog een leuk project zonder aandrijving en interieur dat ik wel eens de gok wil maken om een elektrische te maken. Maar als je het echt goed wil doen (volgens mijn definitie van goed) dan is dit economisch niet de moeite
De uiteindelijke conclusie is dat het (toen) voor mij niet de moeite waard was. Grofweg komt het er op neer dat je meer dan 25K moet investeren (ten opzichte van een volledige v8 revisie) als je het een beetje goed wil doen. En dan nog zit je met het bereik wat gewoon vrij laag is in verhouding. Het plaatsen van het accu pakket is een probleem, gewicht en gewichtsverdeling (let op onze mustangs zijn zwaar in verhouding tot een tesla)
Dan nog maar niet te spreken over de keuring en dat het nog altijd niet rijd als een moderne auto dus als dagelijks vervoer zou ik het niet zien zitten.
Voor het geld wat je er tegen die tijd ingestopt hebt kan je heel veel leuke andere dingen kopen
Maar je kan het ook 'budget' aanpakken en inderdaad een electra motor ipv de v8 hangen en die op de originele bak hangen enz. Maar dan moet die het vermogen wel een beetje aankunnen. Als je echt een bmw/porsche killer wil maken dan gaat je dit niet lukken onder de 100K.
Misschien als de fastback klaar is en ik vind nog een leuk project zonder aandrijving en interieur dat ik wel eens de gok wil maken om een elektrische te maken. Maar als je het echt goed wil doen (volgens mijn definitie van goed) dan is dit economisch niet de moeite
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Peer, helemaal mee eens - als je t vanuit investeringsoogpunt bekijkt is het waanzin. Stel je bent ergens tussen de 20-30K kwijt (afh. of je je V8 block voor een goede prijs kan doorverkopen), dan rij je wel elektrisch maar ben je idd al je kofferruimte kwijt, rijdt de auto nog steeds als een jaren ‘60 auto en hoort niemand je meer aankomen met een classic Mustang. En dat ruige engine geluid is uiteraard wel af en toe belangrijk!
En stel je hebt je auto nog 20 jaar en je rijdt 2.5K km/jaar. Dan is dat 50K km over die 20 jaar en los van alle andere kosten aan de auto + elekttrisch laden, kost de conversie dan iets van €0.5 / gereden km
Dit naast alle moeite, tijd en mogelijk gedoe bij de RDW keuring…
En stel je hebt je auto nog 20 jaar en je rijdt 2.5K km/jaar. Dan is dat 50K km over die 20 jaar en los van alle andere kosten aan de auto + elekttrisch laden, kost de conversie dan iets van €0.5 / gereden km
Dit naast alle moeite, tijd en mogelijk gedoe bij de RDW keuring…
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Kennelijk is totale block revisie wel zelf te doen, maar vraag niet of t allemaal binnen de specs is!
Niet best hoe dat daar gaat en allemaal niet heel gezond:
Niet best hoe dat daar gaat en allemaal niet heel gezond:
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Staat een hele serie van deze "how to's" op Youtube. Achterassen, bakken complete blokken en alles een slagje groter als wat wij in het vooronder hebben liggen. Arbeidsomstandigheden ho maar maar wel heel mooi om te zien hoe die gasten werken.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Idd niet heel best onder welke leef/werkomstandigheden die lui in (ik denk) India al deze motorrevisies doen.
Wel weer mooi dat alles daar wordt hergebruikt en al dit soort oude blokken een nieuw leven worden gegeven als het even kan en met heel basic gereedschap!
Maar niet alleen in Belgie en India kunnen ze het, zie dit bericht wat in NL ook allemaal mogelijk is!
https://amerikaanseautopagina.com/forum ... hp?t=53152
Erg gave fotoreportage.
Mogelijk is deze 67 Fastback van een forumlid hier
Wel weer mooi dat alles daar wordt hergebruikt en al dit soort oude blokken een nieuw leven worden gegeven als het even kan en met heel basic gereedschap!
Maar niet alleen in Belgie en India kunnen ze het, zie dit bericht wat in NL ook allemaal mogelijk is!
https://amerikaanseautopagina.com/forum ... hp?t=53152
Erg gave fotoreportage.
Mogelijk is deze 67 Fastback van een forumlid hier
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Yep, Marc, allias: T-minus.... Ons gewaardeerd lid.
Weet niet of hij hier nog actief is (heeft alles verkocht..?).
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Dank! Ik zou er veel moeite mee hebben om zo’n mooie en custom ‘67 Fastback verkopen
Rijdt die ‘67 nog rond in NL?
Rijdt die ‘67 nog rond in NL?
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Erg gave video over de originele Ford Motor Company plant aan de River Rouge bij Detroit en hoe de V8 engines werden gegoten en geassembleerd!
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Wel de oudere V8s, naar erg indrukwekkend wat ze toen al konden in de Ford plant!
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Flatheads?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Inderdaad, een Ford V8 Flathead, hierbij nog een mooi filmpje van zo’n engine die bijna 100 (!) jaar geleden is ontworpen. Ongelooflijk dat ze dit toen al konden en het vrij behoorlijke vermogen wat er heden ten dagen nog uit zo’n block te halen is na volledige revisie en verdere mods: