Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door Verizo »

Hoi! Ik ben Stefan, 25 jaar en ik kom uit Limburg.

Zelf ben ik op dit moment nog geheel onbekend in de Mustang/klassieker wereld, maar ik heb mijn oog laten vallen op de volgende advertentie:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/old ... elgen.html

Hier heb ik morgen een afspraak staan voor een bezichtiging. Ondertussen heb ik een hele waslijst op m'n telefoon opgeslagen aan dingen die ik moet nakijken als ik er ben. Helaas ben ik zelf ook geen monteur oid dus ik zal ook vast dingen over het hoofd zien..

Wat maken jullie op uit deze advertentie, ziet de auto er goed uit? Is de verkoper betrouwbaar? En hoe is de prijs..?

Alvast bedankt! :D

-Stefan
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door Eric »

Ik kan je één ding aanbevelen en dat is zo'n soort aankoop niet in je eentje te doen. Altijd iemand meenemen die verstand heeft van deze bouwjaren. Er kunnen 1001 dingen mis mee zijn die je als leek niet ziet maar die er wel voor kunnen zorgen dat je aankoop verandert in een nachtmerrie.
Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door Verizo »

Eric schreef: di 20 jul, 2021 15:02 Ik kan je één ding aanbevelen en dat is zo'n soort aankoop niet in je eentje te doen. Altijd iemand meenemen die verstand heeft van deze bouwjaren. Er kunnen 1001 dingen mis mee zijn die je als leek niet ziet maar die er wel voor kunnen zorgen dat je aankoop verandert in een nachtmerrie.
Ik zou al te graag iemand mee nemen. Helaas ken ik niemand die er verstand van heeft :(
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door peer »

Op zich ziet de auto er netjes uit, maar veel niets zeggende foto's.

De tekst is duidelijk een 'handelaars' tekst. Fris interieur, geen beschadigingen, oudere restauratie, ziet er goed uit voor een oude auto enz. Voor deze prijs mag je een goede coupe verwachten, het gebrek aan foto's van de onderkant en kofferbak zet mij dan weer aan het denken. Het is een handelaar, die weet meestal wel wat hij wel en niet op de foto moet zetten.

De rechterkant is slecht uitgelijnd, het voorspatbord loopt niet netjes mee met de deur, maar verder lijkt hij aardig netjes op de foto's.

Ik zou echt het bovenstaande advies overnemen, als je alleen gaat heb je veel kans dat je overrompeld word, verlieft wordt op de auto en eigenlijk de minpunten niet meer ziet. Zeker als je al geen kennis hebt van deze modellen.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door sjirafje »

Vraag of je een paar flessen water in de cowl vent mag gieten... :smart:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Verizo
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 mar, 2015 19:18
Locatie: Roermond

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door Verizo »

Bedankt voor jullie reacties! Op bovenstaand advies heb ik de bezichtiging uitgesteld..

Is er iemand die in de buurt van Dronten woont (waar de auto van de advertentie staat) en verstand heeft van dit model, die eventueel tegen vergoeding samen met mij kan gaan kijken naar de Mustang? Kleine kans, maar niet geschoten is altijd mis!

Ik hoor het graag! :D
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door MarisGT »

Vraag sowieso een CARFAX rapport op, dit kan mbv het VIN. Dit kan je veel ellende besparen :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door Eric »

MarisGT schreef: ma 26 jul, 2021 12:08 Vraag sowieso een CARFAX rapport op, dit kan mbv het VIN. Dit kan je veel ellende besparen :)
Het gaat om een classic, dus dat heeft geen zin.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Morgen kijken bij een Mustang.. tips of advies?

Bericht door Neko- »

In elk geval succes met de bezichtiging :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”