trommel remmen
Moderator: Shelby GT-H
trommel remmen
ik heb trommel remmen maar met remmen trilt het stuur enorm wie kan mij hier meer over vertellen wat nou beter is trommel remmen er op te houden ,of over gaan op schijf remmen . en iemand mij kan vertellen dat het veel werk is om dat om te bouwen ?.
Re: trommel remmen
Als trommelremmen in orde zijn remt het prima en heb je geen last van scheeftrekken of trilling.
Desondanks is schijf beter omdat trommel veel eerder dan schijf bij intensief gebruik (veel en hard achter elkaar remmen) door de hitte gaat faden,
Ombouwen is met een complete set recht toe recht aan , er is al veel over gepost op dit forum.
Groet,
Jack
Desondanks is schijf beter omdat trommel veel eerder dan schijf bij intensief gebruik (veel en hard achter elkaar remmen) door de hitte gaat faden,
Ombouwen is met een complete set recht toe recht aan , er is al veel over gepost op dit forum.
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- Big_fun_58
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: trommel remmen
Idd tromnelremmen moeten goed kunnen remmen.
Heb jij wat gedaan waarna het trillen begon?
Er zijn 2 verschillende remschoenen per kant en de remvoering met het minste oppervlakte (kortste) moet vooraan zitten.
Als dat niet goed zit kan dat vibraties geven.
Let ook op dat je de juiste stelschoef (onderop) gemonteerd heb.
De schroefdraad voor links en rechts zijn verschillend.
Succes.
Heb jij wat gedaan waarna het trillen begon?
Er zijn 2 verschillende remschoenen per kant en de remvoering met het minste oppervlakte (kortste) moet vooraan zitten.
Als dat niet goed zit kan dat vibraties geven.
Let ook op dat je de juiste stelschoef (onderop) gemonteerd heb.
De schroefdraad voor links en rechts zijn verschillend.
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: trommel remmen
ik heb de auto zo gekocht en was toen al rdw gekeurd , is bij de rdw op de rollenbank geweest neem ik aan, en ik hoopte dat alles 100% is.
maar ik begin me nu wel een beetje te ergeren als ik stevig moet remmen trllt het aardig daarom zou ik graag willen weten wat het beste is ,het zal wel een hele arbeid zijn om schijf remmen voor te monteren wat ik zelf niet kan doen,
maar ik begin me nu wel een beetje te ergeren als ik stevig moet remmen trllt het aardig daarom zou ik graag willen weten wat het beste is ,het zal wel een hele arbeid zijn om schijf remmen voor te monteren wat ik zelf niet kan doen,
Re: trommel remmen
RDW keurt niet op kwaliteit, hooguit op apk eisen, vaak alleen op identiteit,
dus is de hoop die je koesterde helaas valse hoop, maar als dit het enige probleem is kun je toch wel in je handen wrijven.
Zoek een goede monteur prof of hobbyïst en laat eerst kijken wat het euvel is,
Groet,
Jack
dus is de hoop die je koesterde helaas valse hoop, maar als dit het enige probleem is kun je toch wel in je handen wrijven.
Zoek een goede monteur prof of hobbyïst en laat eerst kijken wat het euvel is,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: trommel remmen
Je leest overal dat goede trommels net zo goed moeten kunnen remmen als schijven, maar het remgevoel is wel echt anders. Mijn trommels waren allemaal aangepakt en tiptop, maar toen ik naar bekrachtigde schijven (voorzijde) was overgestapt was dat een wereld van verschil. De bekrachtiging zal hebben geholpen, maar het “bijterige” karakter van de remschijven voelde echt heel veel beter.
Niet voor niets één van de populairste upgrades. En verkrijgbaar in complete sets van bijv. CSRP of SSBC obv de originele specs.
Niet voor niets één van de populairste upgrades. En verkrijgbaar in complete sets van bijv. CSRP of SSBC obv de originele specs.
1966 Mustang Fastback
Re: trommel remmen
Goede trommelremmen kunnen goed remmen en bij normaal rijden (waar 95% van onze mustangs voor worden gebruikt) zijn ze mits goed onderhouden gewoon prima. Schijfremmen zijn wat onderhouds vriendelijker, bekrachtigde schijfremmen rijd nog veel fijner, maar onbekrachtigd kan je net ze hard remmen als bekrachtigd Je moet alleen wat harder trappen.
Even terug naar je probleem, trillend stuur bij remmen met trommel remmen is raar, bij ovale trommelremmen zou je rempedaal moeten trillen maar niet je stuur, dit is anders bij schijfremmen omdat je remblokken in lijn met je stuuring zit. Daarom gaat je stuur trillen bij remmen als je schijf krom is. Klinkt meer als een probleem in je ophanging die naar voren komt bij remmen omdat er dan meer druk op de voorkant ligt.
Even terug naar je probleem, trillend stuur bij remmen met trommel remmen is raar, bij ovale trommelremmen zou je rempedaal moeten trillen maar niet je stuur, dit is anders bij schijfremmen omdat je remblokken in lijn met je stuuring zit. Daarom gaat je stuur trillen bij remmen als je schijf krom is. Klinkt meer als een probleem in je ophanging die naar voren komt bij remmen omdat er dan meer druk op de voorkant ligt.
Re: trommel remmen
Vaak helpt het om een klein schuin randje aan de oploop zijde van de remvoering te vijlen.
De vraag is natuurlijk tevens of de trommels nog wel rond zijn., is dit niet het geval dan zou je ze kunnen laten afdraaien of een set andere monteren.
Michel.
De vraag is natuurlijk tevens of de trommels nog wel rond zijn., is dit niet het geval dan zou je ze kunnen laten afdraaien of een set andere monteren.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.