Nee is niet op te lossen met een kit.
Je idle circuit rechts zit waarschijnlijk verstopt. Je kan proberen de stelschroef eruit te halen en er even perslucht door te blazen.
Geen garantie dat het helpt, maar niet geschoten altijd mis.
Anders wordt het toch een schoonmaak beurtje denk ik.
Schuddende motor
Moderator: Shelby GT-H
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Schuddende motor
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Schuddende motor
<kuch> Digital Timing Light heb je meer aan.TedVlemmings schreef: ↑di 07 sep, 2021 16:04 Eveneens een laser toerenmeter besteld maar ben benieuwd of dat op een motor ook werkt of dat het nu al een nutteloze aankoop gaat zijn.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Schuddende motor
Ga ik proberen, om 'm door te blazen! Wat betreft de digital timing light heb ik ook gekeken maar ik heb een prachtige snap-on voor de timing dus leek me onlogisch om dan een andere te kopen enkel voor de digitale meter. M'n snap-on heeft geen display dus niet geschikt voor toeren te meten helaas. Als 't niet werkt met deze dan wordt 't alsnog zo'n lamp.
Nog even een check. De toeren bepaal je tijdens lopen door de schroef te verstellen langs de gaspedaal stang toch?
Nog even een check. De toeren bepaal je tijdens lopen door de schroef te verstellen langs de gaspedaal stang toch?
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
Re: Schuddende motor
Zo, eerste afstelling gedaan. Rpm meten werkt verdacht goed met mijn metertje. Ik krijg het vacuum echter niet boven de 16 wat volgens mij vacuum meter een late ontsteking zou zijn maar dit heb ik flink verzet tot hij nu toch op z'n max vacuum komt. De rechter afstel schroef doet nog steeds niets, dat zal ook wel impact op vacuüm hebben gok ik? Zie hier wat filmpjes. Bij de timing is 't grote vlak wat je ziet om de Rpm te meten. TDC en de andere marketing zijn 2 witte streepjes eentje redelijk boven op 't wiel en eentje bijna onder uit beeld.
Zo loopt ie nu
https://youtube.com/shorts/ipgwWp5rXQ8?feature=share
https://youtu.be/FWXZer2rG1U
Zo loopt ie na koude start bij 18 graden buiten
https://youtube.com/shorts/pN2GTex01PQ?feature=share
Na de afstelling wou ik nog eens starten maar toen weigerde de auto. Accu meette 12.6, kwam wel wat rook rechts langs de motor vandaan... Na tijdje weer aan de lader starten de auto paar uur later wel gewoon. Enig idee? Toch accu te weinig lading?
https://youtu.be/9RzxEbGPPV4
Zo loopt ie nu
https://youtube.com/shorts/ipgwWp5rXQ8?feature=share
https://youtu.be/FWXZer2rG1U
Zo loopt ie na koude start bij 18 graden buiten
https://youtube.com/shorts/pN2GTex01PQ?feature=share
Na de afstelling wou ik nog eens starten maar toen weigerde de auto. Accu meette 12.6, kwam wel wat rook rechts langs de motor vandaan... Na tijdje weer aan de lader starten de auto paar uur later wel gewoon. Enig idee? Toch accu te weinig lading?
https://youtu.be/9RzxEbGPPV4
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
Re: Schuddende motor
Als je accu al wat ouder is kan het goed zijn dat hij na een aantal keer starten, zonder dat hij de kans krijgt om bij te laden, onvoldoende lading heeft. Ik zou me daar niet druk om maken.
Op mijn 289 heb ik stationair 18-19 inchHg vacuüm:
https://youtu.be/vt6fDMHIgbw
Daarom denk ik dat 16 toch wel te laag is. Overigens loopt hij in je filmpjes wel mooi heb ik het idee.
Op mijn 289 heb ik stationair 18-19 inchHg vacuüm:
https://youtu.be/vt6fDMHIgbw
Daarom denk ik dat 16 toch wel te laag is. Overigens loopt hij in je filmpjes wel mooi heb ik het idee.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Schuddende motor
Als 1 van de stelschroeven niets doet is er simpelweg iets mis. Waarschijnlijk in de carburateur.
Dat zou ook de waarde op de meter kunnen verklaren, maar het zal ook geen 100 euro kostende perfect afgestelde meter zijn? Dus ik zou niet teveel waarde hechte aan de getallen op de meter. Die stelschroef moet het natuurlijk wel doen...
Al met al klinkt het als een vacuumlek ergens of een carburateur probleem (of een vacuum bij de carburateur probleem)
Dat starten klink als een te lege accu. Waarschijnlijk heeft die z'n capaciteit niet meer om lang veel vermogen te geven.
Wat betreft de markering op de balancer, weet je zeker dat dit nog tdc is? De oude balancers kunnen nog wel eens afwijken doordat de buitenste ring een beetje verdraaid is.
Dat zou ook de waarde op de meter kunnen verklaren, maar het zal ook geen 100 euro kostende perfect afgestelde meter zijn? Dus ik zou niet teveel waarde hechte aan de getallen op de meter. Die stelschroef moet het natuurlijk wel doen...
Al met al klinkt het als een vacuumlek ergens of een carburateur probleem (of een vacuum bij de carburateur probleem)
Dat starten klink als een te lege accu. Waarschijnlijk heeft die z'n capaciteit niet meer om lang veel vermogen te geven.
Wat betreft de markering op de balancer, weet je zeker dat dit nog tdc is? De oude balancers kunnen nog wel eens afwijken doordat de buitenste ring een beetje verdraaid is.
Re: Schuddende motor
Vandaag weer even bezig geweest en een eerdere tip om de rechter stelschroef door te blazen heeft geholpen. Na starten en beetje verder afstellen een vrijwel stabiel vacuum van 19.
Vacuüm na perslucht en beetje bijstellen:
https://youtube.com/shorts/q1SdiCnPPuE?feature=share
Na afstellen met wat handgas:
https://youtube.com/shorts/NHLhfBLrQew?feature=share
Lopen uitlaat:
https://youtu.be/AYKZ8U9v-I8
Testrit met vacuüm meter:
https://youtu.be/dNysMVihR6o
Vacuüm na testrit (van 20/30 minuten zoiets):
https://youtube.com/shorts/QMJpDan3sSY?feature=share
Volgens mij nu al met al best OK toch?
Vacuüm na perslucht en beetje bijstellen:
https://youtube.com/shorts/q1SdiCnPPuE?feature=share
Na afstellen met wat handgas:
https://youtube.com/shorts/NHLhfBLrQew?feature=share
Lopen uitlaat:
https://youtu.be/AYKZ8U9v-I8
Testrit met vacuüm meter:
https://youtu.be/dNysMVihR6o
Vacuüm na testrit (van 20/30 minuten zoiets):
https://youtube.com/shorts/QMJpDan3sSY?feature=share
Volgens mij nu al met al best OK toch?
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
Re: Schuddende motor
Het starten ging vandaag weer, auto trekt accu altijd leeg, zit ergens iets niet lekker met de bedrading maar dat is een klus voor later want dat wil ik in z'n geheel goed doen.peer schreef: Dat starten klink als een te lege accu. Waarschijnlijk heeft die z'n capaciteit niet meer om lang veel vermogen te geven.
Wat betreft de markering op de balancer, weet je zeker dat dit nog tdc is? De oude balancers kunnen nog wel eens afwijken doordat de buitenste ring een beetje verdraaid is.
Wat betreft TDC, we hebben met opnieuw monteren van alles die markeringen zelf gezet maar zou met niet verbazen als dat achteraf niet helemaal kloppend is geweest, ik neem aan dat in deze hetgeen gemeten wordt met vacuüm de waarheid is en niet die streepjes.
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+