Mustang 1967 fastback (projectje)
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
x2, respect !!
Grts, C.
Grts, C.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Voorspatbord is ook weer strak:
En voor degene die zich afvragen of dat dit nu echt zo stoffig is, ja dit is het stof na het schuren van alleen de deur en spatbord:
Resultaat buiten in zonlicht is ook goedgekeurd
En voor degene die zich afvragen of dat dit nu echt zo stoffig is, ja dit is het stof na het schuren van alleen de deur en spatbord:
Resultaat buiten in zonlicht is ook goedgekeurd
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
goed bezig Peter !
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Doe je dat schuren met de hand of gebruik je daar een machine voor?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Het ontlakken heb ik met een schuurmachine gedaan, maar het strak schuren is allemaal met de hand. Met een machine gaat natuurlijk wel sneller, maar ook een grotere kans op oneffenheden. Met de hand en grote schuurblokken (en kleine en ronde en extra zachte en versies met memory foam) kan je veel meer gevoel in het schuren krijgen. Ik heb een redelijk arsenaal aan schurr spullen gekocht om dit eens uit te proberen
Uiteindelijk is het dus (op basis van de gegevens van de producten):
ontlakken tot blank metaal met korrel 60
Plamuur op de grootste oneffenheden en opschuren met korrel 100
(dun laagje) spuitplamuur en schuren met 180, daarna 240 daarna 320
Grondlaag schuren met 500 en daarna 800 nat
basecoat
clear coat: nat opschuren met 1000, 2000, 3000
En dan de boel polijsten.
Dit is misschien een beetje over te top, maarja hobby, moet iets te doen hebben
Uiteindelijk is het dus (op basis van de gegevens van de producten):
ontlakken tot blank metaal met korrel 60
Plamuur op de grootste oneffenheden en opschuren met korrel 100
(dun laagje) spuitplamuur en schuren met 180, daarna 240 daarna 320
Grondlaag schuren met 500 en daarna 800 nat
basecoat
clear coat: nat opschuren met 1000, 2000, 3000
En dan de boel polijsten.
Dit is misschien een beetje over te top, maarja hobby, moet iets te doen hebben
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Afgelopen week stond in het kader van schuren...
Nadat de deur en het spatbord strak genoeg was heb ik een laag grondlak erop gezet om het 1 ondergrond te geven.
Deze natuurlijk ook nog opgeschuurd tot 500:
En toen maar vast aan de achterkant begonnen, hier heb ik besloten om de lucht roosters (1967) toch maar te laten voor wat het is. De vorm is te lastig om zelf even na te maken en hier nu slijpstukken voor te zoeken van een 68 is ook lastig.:
Ik ben helaas hier niet helemaal tevreden over, er zitten een paar kleine oneffenheden in die ik er nog uit moet halen.
Nadat de deur en het spatbord strak genoeg was heb ik een laag grondlak erop gezet om het 1 ondergrond te geven.
Deze natuurlijk ook nog opgeschuurd tot 500:
En toen maar vast aan de achterkant begonnen, hier heb ik besloten om de lucht roosters (1967) toch maar te laten voor wat het is. De vorm is te lastig om zelf even na te maken en hier nu slijpstukken voor te zoeken van een 68 is ook lastig.:
Ik ben helaas hier niet helemaal tevreden over, er zitten een paar kleine oneffenheden in die ik er nog uit moet halen.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Afgelopen 3 weken veel gedaan weinig echte voortgang. Ik heb wel begrepen waarom een auto spuiten zo prijzig is. Er gaan gewoon ontzettend veel uren in zitten. Nu ben ik misschien niet de snelste en kijk ik te nauwkeurig maar het kost gewoon veel tijd.
Deze keer maar 1 foto:
Alles behalve de (nog te vinden) motorkap en de front en rear valance is nu strak gezet.
Volgende stap: de binnenkant vast in de lak zetten, front en rear valance strak maken en dan zien we wel weer
Deze keer maar 1 foto:
Alles behalve de (nog te vinden) motorkap en de front en rear valance is nu strak gezet.
Volgende stap: de binnenkant vast in de lak zetten, front en rear valance strak maken en dan zien we wel weer
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ziet er goed uit!
Ik kan me overigens goed voorstellen dat je een stuk kritischer bent dan een willekeurig schadeherstelbedrijf wat een spuitklusje aanneemt
Ik kan me overigens goed voorstellen dat je een stuk kritischer bent dan een willekeurig schadeherstelbedrijf wat een spuitklusje aanneemt
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Aan een foto zie je dat mss niet zo goed af maar dit is wel grote voortgang hoor.
Je stofzuigerzak zal wel aardig vol zitten inmiddels
Je stofzuigerzak zal wel aardig vol zitten inmiddels
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ik ben ondertussen alweer een stukje verder.
Ondertussen is de rest van het plaatwerk klaar (op de motorkap na):
En omdat het een Bullit tribute gaat worden, de backuplights weggewerkt:
En ook dit moest natuurlijk weer geschuurd worden:
En tijdens het wachten maar de motor ruimte in orde maken:
Ik heb ervoor gekozen om deze keer de auto te spuiten met de motor er al in. Soms zet ik de motor er pas in na het spuiten, soms al ervoor. Ervoor is makkelijker omdat je dat minder kans hebt op beschadigingen tijdens de montage. En omdat de motorruimte toch niet in kleur mee gespoten moet worden moet het geheel toch afgeplakt worden.
Maar ik hebt nog genoeg te doen de komende week:
Leiding werk onder de auto, motor ruimte afwerken, de heaterbox reastaureren enz...
Ondertussen is de rest van het plaatwerk klaar (op de motorkap na):
En omdat het een Bullit tribute gaat worden, de backuplights weggewerkt:
En ook dit moest natuurlijk weer geschuurd worden:
En tijdens het wachten maar de motor ruimte in orde maken:
Ik heb ervoor gekozen om deze keer de auto te spuiten met de motor er al in. Soms zet ik de motor er pas in na het spuiten, soms al ervoor. Ervoor is makkelijker omdat je dat minder kans hebt op beschadigingen tijdens de montage. En omdat de motorruimte toch niet in kleur mee gespoten moet worden moet het geheel toch afgeplakt worden.
Maar ik hebt nog genoeg te doen de komende week:
Leiding werk onder de auto, motor ruimte afwerken, de heaterbox reastaureren enz...
- Big_fun_58
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Je blijft ons verbazen Peter!
Ziet er weer mooi uit (strak!).
Goed bezig man...
Ziet er weer mooi uit (strak!).
Goed bezig man...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Mooi werk man
Kijk hem staan, die arme stofzuiger
Kijk hem staan, die arme stofzuiger
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
lekker bezig Peer, ziet er goed uit,
en ook zwart.... mooi maar je ziet er echt alles in,
Groet,
Jack
en ook zwart.... mooi maar je ziet er echt alles in,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Dit weekend weer aardig bezig geweest, uitlaad gemonteerd, leidingen en remmen gemonteerd en ontlucht. En de motor voor de eerste keer gestart.
Nieuwe nokkenas en lifters dus ook de inloop procedure maar weer een keer: 20 minuten op 2000 toeren.
De eerste keer starten ging niet, ik kreeg de auto met geen mogelijkheid aan de gang, er was ontsteking, timing stond 'goed' maar er kwam geen benzine. Benzine pomp werkte maar de carburateur wilde niet meewerken.
Na een tijdje besloten deze er maar af te halen en een edelbrock die ik nog had liggen er maar op gezet om te testen.
Eerste keer (echt) starten:
Afstellen op 2000 toeren en maar laten lopen:
En de uitlaat pijpjes, lekker ruw rvs pijpje:
Nieuwe nokkenas en lifters dus ook de inloop procedure maar weer een keer: 20 minuten op 2000 toeren.
De eerste keer starten ging niet, ik kreeg de auto met geen mogelijkheid aan de gang, er was ontsteking, timing stond 'goed' maar er kwam geen benzine. Benzine pomp werkte maar de carburateur wilde niet meewerken.
Na een tijdje besloten deze er maar af te halen en een edelbrock die ik nog had liggen er maar op gezet om te testen.
Eerste keer (echt) starten:
Afstellen op 2000 toeren en maar laten lopen:
En de uitlaat pijpjes, lekker ruw rvs pijpje:
Laatst gewijzigd door peer op za 02 okt, 2021 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.