Waarom vind je mechanisch fijner ??yellowstang1968 schreef: ↑za 13 feb, 2021 22:21 Michel,
Wat maakt het voor verschil.
Zelf vind ik mechanisch fijner maar vacuum mag ook.
Welke werkt het beste for streetperformance???
Heb jij wat???
Vacuüm secondaries werken meestal beter voor streetperformance met een automaat en zijn minder gevoelig voor een "te grote" carburateur aangezien de 2e trap pas vacuum gestuurd open gaat als de motor daarom vraagt.
Mechanical secondaries openen ongeacht of de motor er om vraagt of niet, afstelling is van groot belang en een te grote carburateur geeft een performance verlies. Er zijn echter nog veel andere factoren die een rol spelen.
Wellicht toch goed om je in de basis te verdiepen voordat je iets aanschaft, dit is een duidelijke uitleg voor verschillende applicaties.
Het legt ook exact uit wat Jan bedoeld in zijn eerdere antwoord met "neerslaande" brandstof en geeft de oorzaak en gevolg aan.
Ik heb helaas geen van beiden met 650 Cfm liggen.
9 PSI (dus niet BAR) is veel en veel te hoog.yellowstang1968 schreef: ↑wo 24 feb, 2021 22:30 Ga toch een drukregelaaar plaatsen heeft 9 bar dus erg hoog.
Stel de druk af op 5 tot 5.5 Psi maar zeker niet meer dan 6 Psi !
Probeer eerst je 500 cfm carb en stel 'm goed af.
Kijk dan eerst of je problemen met "neerslaande" brandstof zijn opgelost en hoe de motor oppakt en presteert en ga dan vandaar uit verder met upgrades.
Michel