Zo het is weer een hele tijd geleden dat ik hier weer iets gepost heb.
Maar er is veel gebeurd in de tussentijd.
Lang verhaal kort, de mustang is grotendeels weer waterdicht en heb er weer paar korte stukjes mee gereden.
Voor de mensen die van veel plaatjes en tekst houden. Scroll lekker door naar beneden
Bij de vorige post was ik gebleven bij de zoektocht naar roest en ellende.
Die heb ik gevonden haha.
Nadat ik een grote bestelling aan onderdelen binnen had gekregen besloten om te slijptol maar eens goed te gaan gebruiken.
Besloten om alles weg te zagen wat rot was. Dus het achterlicht scherm, bumpersteunen en een deel van het rechter achter scherm.
Daarna alles weer passend gemaakt met de nieuwe onderdelen.
Hierna de vloer weer dicht gemaakt zodat het geen fred flinstone auto meer was.
Ook is er ooit een keer iets gebeurd met de versnellingsbak tunnel.
Want iemand voor mij heeft er flink in lopen zagen en doen.
Aangezien ik geen zin had om alles helemaal los te maken heb ik een snelle fix gedaan om alles passen te krijgen.
Nadat de vloer weer dicht was ben ik begonnen met de ophanging te voorzien van nieuwe bussen en de onderkant van de auto te voorzien van een nieuwe coating.
En onder het mom als we dan toch bezig zijn ook meteen de Shelby drop gedaan icm een 1 inch verlagings veer.
Nadat de vloer weer helemaal goed was ben ik begonnen met de uitlaat te vervangen.
En aangezien ik me toch nooit in kan houden maar meteen een leuke set gekocht bij Velocity group in Duitsland.
Ik dacht dit doen we wel even maar dat viel toch wel aardig tegen. Want het past wel redelijk, maar niet helemaal. De spruitstukken gingen aardig makkelijk op zijn plek. Maar zaten wel tegen het frame aan.
Besloten om de motor met een simpele spacer 1cm hoger te leggen door de motorsteun los te draaien en de spacer er tussen te schuiven. Hier viel me meteen op dat 1 motorsteun niet goed vast zat wel een heleboel gerammel verklaart.....
Hierna hing alles vrij en ben ik verder gegaan met het passend maken van de rest van de uitlaat.
Wat nog best wel een ding bleek te zijn......
Na heel wat avonden ploeteren hing alles er eindelijk onder. Ben er nog niet helemaal gelukkig mee maar voor versie 1 vind ik het gezegend voor nu. Eerst de rest in orde maken.
De radiator heb ik een beetje opgeschoven zodat de nieuwe grote ventilator niet tegen de nieuwe slangen aan komt.
De accu vast gezet en nu niet met alleen maar een spanbandje.
Achterkant weer voorzien van alles wat erop moest.
Inclusief nieuwe rubbers en achterlichten.
Verder het interieur weer erin gegooid om er de eerste testrit te kunnen maken, want het begon toch wel te kriebelen om er weer een stukje mee te rijden,
Heb er een klein rondje mee gereden en wat een feest was het weer.
Daar deden we het ook alweer voor ja!!
Toen de auto andersom in de garage gezet zodat ik de rechterkan nog wat kleine dingen kon lasten.
Wat uiteraard weer meer werk was dan verwacht. Er zaten hier en daar nog wat vervelende roest plekken verstopt...
Maar hierna eindelijk weer een paar korte stukken gereden.
Dat maakt al het werk weer goed.
De to do list voor nu bestaat uit:
- kofferbak rubber lijmen.
- Rubbers achterruit vervangen
- Fatsoenlijk passende kentekenplaat bestellen
Hierna gaat de auto naar de garage om hem goed na te laten kijken.
Met name de rem en brandstof leidingen wil ik vervangen hebben want die zien er niet heel tof uit...
Mogelijk ook omdat ik ze geraakt heb met het vervangen van de vloer
Ook wil ik de motor meteen een beurt laten geven en fatsoenlijk laten afstellen etc.
Op de lijst staat ook nog steeds een sper diff of iets dergelijks. Maar dat is voor latere zorg.
Tot die tijd is Bart al dik tevreden met hoe alles er nu bij staat.
Het was een berg werk, maar een ideaal project om mn hoofd leeg te maken van al het thuis werken en Covid ellende.