64.5 Coupe 289 3 speed manual
Moderator: Shelby GT-H
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Goed bezig Bart,
Als ik nu zie dat je je motor zo aanpakt moet die versnellingsbak ook goed zelf te doen zijn,
Succes en groet,
Jack
Als ik nu zie dat je je motor zo aanpakt moet die versnellingsbak ook goed zelf te doen zijn,
Succes en groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Ja het uit elkaar halen is niet zo moeilijk...
Zorgen dat het ooit weer in elkaar komt, dat is het grootste probleem.
Dus daarom dacht ik, de versnellingsbak laat ik lekker doen.
Want met de motor kan ik nog hulp krijgen van mijn monteur waar ik ook de motor kraan enzo geleend had.
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Ik heb even gemist in welke omgeving je een revisiebedrijf zoekt. Ik heb mijn automaat laten reviseren voor Bleijlevens maar dat was niet bepaald een succes, pakte een stuk duurder uit dan de offerte en het belangrijkste, de bak schakelt na de revisie niet zoals het hoort.BatjeNL schreef: ↑ma 10 jan, 2022 14:30[...]
Verder heb ik nog een vraag, weet er iemand een goed adres om de versnellingsbak te laten reviseren? Want dit wil ik ook nog laten doen aangezien deze ook niet meer helemaal zuiver is.
Hoor het graag of hier iemand ervaring mee heeft en een goede plek weet waar ik dit kan laten doen.
Alvast bedankt weer allemaal
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Thanks voor de reactie. Ik zoek iets in de buurt van Eindhoven/Den Bosch.sjirafje schreef: ↑ma 10 jan, 2022 18:59Ik heb even gemist in welke omgeving je een revisiebedrijf zoekt. Ik heb mijn automaat laten reviseren voor Bleijlevens maar dat was niet bepaald een succes, pakte een stuk duurder uit dan de offerte en het belangrijkste, de bak schakelt na de revisie niet zoals het hoort.BatjeNL schreef: ↑ma 10 jan, 2022 14:30[...]
Verder heb ik nog een vraag, weet er iemand een goed adres om de versnellingsbak te laten reviseren? Want dit wil ik ook nog laten doen aangezien deze ook niet meer helemaal zuiver is.
Hoor het graag of hier iemand ervaring mee heeft en een goede plek weet waar ik dit kan laten doen.
Alvast bedankt weer allemaal
Had deze al doorgekregen van iemand. https://www.ganzeboom.net/
Die was daar ook erg over te spreken. Dus heb een mail gestuurd om wat info in te winnen.
Maar als er meerdere zijn dan weet ik iig of ik niet ergens voor de gek gehouden wordt kwa prijs enzo.
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Als je even zoekt op dit forum kom je wel een paar threads tegen met ervaringen van anderen en gangbare prijzen. Uiteraard varieert dat laatste nogal, afhankelijk van jouw wensen. Prijzen variëren uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid arbeid die er in gaat zitten. Bedragen die worden genoemd, zijn die voor revisie inclusief uit- en inbouw? Wat moest er allemaal worden vervangen? Welke kwaliteit onderdelen is er gebruikt?BatjeNL schreef: ↑di 11 jan, 2022 08:49Thanks voor de reactie. Ik zoek iets in de buurt van Eindhoven/Den Bosch.sjirafje schreef: ↑ma 10 jan, 2022 18:59Ik heb even gemist in welke omgeving je een revisiebedrijf zoekt. Ik heb mijn automaat laten reviseren voor Bleijlevens maar dat was niet bepaald een succes, pakte een stuk duurder uit dan de offerte en het belangrijkste, de bak schakelt na de revisie niet zoals het hoort.BatjeNL schreef: ↑ma 10 jan, 2022 14:30[...]
Verder heb ik nog een vraag, weet er iemand een goed adres om de versnellingsbak te laten reviseren? Want dit wil ik ook nog laten doen aangezien deze ook niet meer helemaal zuiver is.
Hoor het graag of hier iemand ervaring mee heeft en een goede plek weet waar ik dit kan laten doen.
Alvast bedankt weer allemaal
Had deze al doorgekregen van iemand. https://www.ganzeboom.net/
Die was daar ook erg over te spreken. Dus heb een mail gestuurd om wat info in te winnen.
Maar als er meerdere zijn dan weet ik iig of ik niet ergens voor de gek gehouden wordt kwa prijs enzo.
In een van de andere threads hebben er een aantal (incl. ikzelf) een indicatie met onderbouwing gedeeld.
1966 Mustang Fastback
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Ik weet dat in het verleden een dmff lid T-minus ook bakken reviseerde. Geen idee of die dat nog steeds doet. Die deed ze ook upgraden voor meer vermogen.
Edit oh chips ik was even in de war met een automaat
Gr.mitch
Edit oh chips ik was even in de war met een automaat
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Zo'n 3 speed reviseren is best simpel, dat zou ik niet uitbesteden... Het steld echt niets voor je hebt nieteens speciaal gereedschap nodig.
Even het juiste kitje uitzoeken: https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... l+kit,8676
En een middagje knutselen. Laatst nog gedaan: https://dmff.nl/viewtopic.php?t=31461&start=60
Even het juiste kitje uitzoeken: https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... l+kit,8676
En een middagje knutselen. Laatst nog gedaan: https://dmff.nl/viewtopic.php?t=31461&start=60
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Dames en heren.
Vraagje is er een makkelijke manier om te bepalen welke maat lagerschalen er in t blok zitten?
Deze is makkelijk leesbaar van de krukas. Maar google helpt niet mee.
Op de lagers van de conectingrod is het amper te lezen.
Maar de vraag is, hoe kom ik erachter of het een overmaat of standaard maat is?
Ik hoor t graag en alvast bedankt
Vraagje is er een makkelijke manier om te bepalen welke maat lagerschalen er in t blok zitten?
Deze is makkelijk leesbaar van de krukas. Maar google helpt niet mee.
Op de lagers van de conectingrod is het amper te lezen.
Maar de vraag is, hoe kom ik erachter of het een overmaat of standaard maat is?
Ik hoor t graag en alvast bedankt
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Dit is een origineel lager dus de standaard maat.
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Thanks!!
Ik twijfelde al.
Ook omdat de ford logos erin staan.
Maar het blok is al een keer open geweest, dus vandaar dat ik begon te twijfelen.
Zal ook nog eens op de zuiger gaan zoeke of daar nog iets op staat.
Ik twijfelde al.
Ook omdat de ford logos erin staan.
Maar het blok is al een keer open geweest, dus vandaar dat ik begon te twijfelen.
Zal ook nog eens op de zuiger gaan zoeke of daar nog iets op staat.
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Dit krijg ik op de zuiger gevonden.
Ook hier weer het ford logo.
Maar de code krijg ik zo snel niet gevonden op internet.
Maar is dit ook de standaard maat??
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Meestal staat de maatgeving bij de zuigers op de bovenkant. Dit ziet er wel uit als een originele zuiger. (staat er niets of ziet hij eruit als de rechter dan is het een originele)
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Hi Peer,
Super bedankt voor de mega nuttige info!!
Ik heb nog niets gevonden op de zuigers zelf dan alleen die code aan de binnenkant.
Dus dan weet ik wat ik kan gaan bestellen
Super bedankt voor de mega nuttige info!!
Ik heb nog niets gevonden op de zuigers zelf dan alleen die code aan de binnenkant.
Dus dan weet ik wat ik kan gaan bestellen
64.5 289 Coupe.
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
2017 Focus ST Station
Waarom?? Omdat het kan, daarom!
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5534
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
Voor je enthusiast nieuwe zuigers gaat bestellen, zou je beter eerst kunnen (laten) opmeten of je misschien de cilinders moet laten boren tot de 1e overmaat.
Dan heb je natuurlijk ook een overmaat zuigers nodig
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: 64.5 Coupe 289 3 speed manual
F3ZE lijkt op een zuiger casting vanaf ‘93 als ik me niet vergis.
Zo te zien heb je een roller blok 302 dus dat zou wel kunnen dat het origineel is bij het blok.
Ik zou ook eerst even meten of de cylinders nog een beetje binnen spec zijn.
Zo te zien heb je een roller blok 302 dus dat zou wel kunnen dat het origineel is bij het blok.
Ik zou ook eerst even meten of de cylinders nog een beetje binnen spec zijn.