Advies voor aankoop Mustang 1966

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Sjimmie77
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jan, 2021 20:31

Advies voor aankoop Mustang 1966

Bericht door Sjimmie77 »

Hoi

Ik ben nieuw op dit forum en ben met mijn schoonbroer op zoek naar leuke project car en ons oog is reeds meerdere malen gevallen op een convertible exemplaar uit '65-66. We zijn nog zoekende en willen ook eerst wat verkennen bij dealers etc. alvorens tot aanschaf over te gaan.

Nu zijn we rookies in dit vak en zouden graag horen welke items het voornaamste zijn om te checken bij aankoop.
Dit om te voorkomen dat er zeer grote kosten volgen. Er mag zeker wat werk aan zijn maar aangezien we beginners zijn willen we zeer grote carrosserie werken vermijden alsook een totale miskoop voorkomen vandaar deze vraag.

En kunnen jullie inschatting geven welke extra kosten mogen we verwachten als we een exemplaar van +/- 15.000 aanschaffen dat het op eerste zicht redelijk goed uitziet?? Dit om een inschatting te maken voor totale kost.

Bij voorbaat dank,

Rudi
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Advies voor aankoop Mustang 1966

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum, en succes met de zoektocht.
Aangezien hier natuurlijk al meerdere topics van gepasseerd zijn, kan je het het beste even de zoekfunctie gebruiken.
een voorbeeld: viewtopic.php?f=15&t=31814&p=366633&hil ... op#p366633

Wat je voor € 15.000 kan verwachten is lastig te zeggen.
Soms kan je geluk hebben, maar je steekt er zo nog € 20K in als je ook nieuw spuitwerk meerekent.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Advies voor aankoop Mustang 1966

Bericht door peer »

Als iemand met toch wel wat ervaring, een 65/66 convertible voor 15k is waarschijnlijk een wagen waar heel veel aan gedaan moet worden (als in een totale restauratie)

Je kan geluk hebben maar die kans is klein.
Sjimmie77
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 03 jan, 2021 20:31

Re: Advies voor aankoop Mustang 1966

Bericht door Sjimmie77 »

Bedankt voor je reactie peer kun je een ruwe inschatting maken hoeveel er dan nog bijkomt??

nog eens 15 K of meer/minder dan dat??
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Advies voor aankoop Mustang 1966

Bericht door peer »

Ligt totaal aan de restauratie die je moet doen en hoe goed je de mustang wil hebben, maar 15K is een erg krap budget. Met andere woorden een mooie strakke cabrio voor 30K ga je niet meer vinden tegenwoordig en al helemaal niet zelf restaureren. (Zoals het bijna altijd geweest is, zelf restaureren is bijna altijd duurder dan gewoon meteen een goede kopen, ook al lijkt dat nooit zo)

Als je kijkt naar mijn laatste project. Dan zit ik op 25K aan alleen al de onderdelen. Dan moet je het spuitwerk, werk wat je uit moet besteden zoals het honen van het blok, bewerken koppen enz en 'werk materiaal' nieteens meenemen (en de aanschaf van de wagen om mee te beginnen). En het feit dat ik zo goed als alles zelf doe.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Advies voor aankoop Mustang 1966

Bericht door saf1908 »

Welkom Sjimmie, leuk dat je dit wil oppakken met je zwager.

Ik heb zelf een 1966 Coupe gehad (2019 verkocht) en heb nu een 1966 Fastback en ken dus de waardes van dit bouwjaar goed.
Ik sluit me ook aan bij wat Peer aangeeft. Voor 15.000 ga je geen goede convertible vinden. Laat je niet verleiden, want je koopt al snel een kat in de zak met heel veel ellende. Daarom goed dat je je hier aanmeldt om eerst info in te winnen.

Mijn advies is: Of doorsparen voor een goede (minimaal 25.000, eerder vanaf 30.000 schat ik) of voor een goede Coupe gaan. Dat moet net lukken voor jullie budget: V8 Coupe, harde body, maar wel wat werk om helemaal netjes te maken.

Let vooral goed op roest op de bekende plekken:
- Cowl vent roosters voor de voorruit: Kun je testen door een fles water in te gieten. Leg eerst een krant bij de pedalen en idem aan de passagierskant om te kijken of het hier lekt. Zo ja = doorgeroeste cowl vents en een dure reparatie (las- en spuitwerk) en waarschijnlijk rotte vloeren.
- In de hoeken onderin de deuren.
- Achter de achterwielen.

Qua motor en versnellingsbak zou ik het gebruikelijke checken (lekke koppakking, olielekkages, enz.).

Ter oriëntatie zou je eens op de koffie kunnen gaan bij Moviecars in Goirle, Geevers Classic Cars of Voorend. Hier staan er altijd wel een aantal te koop en kunnen ze je meer info geven.

Mocht je dan een goed exemplaar hebben gekocht, dan zijn onderdelen wel goedkoop en goed (nieuw) verkrijgbaar, mocht er een keer iets stuk gaan. Dat is het mooie aan de Mustang.

Succes met de zoektocht en als je meer info nodig hebt hoor ik het wel. Ik woon in omg. Breda.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”