Restomod in Nederland

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Restomod in Nederland

Bericht door stefke »

RDW is niet altijd makkelijk. Kennis van wil een F250 uit 1976 op kenteken zetten. RDW doet moet over het motorblok. Zij willen een ingeslagen nummer zien waaruit blijkt wat voor blok het is.

Hij heeft al het castingnummer laten zien, maar dat werd niet geaccepteerd. Het gaat over een 460 blok. Die code D1VE wat er staat is gebruikt van begin 70 tot eind 70. Date code op inlaatspruitstuk komt op 23 jan. 1976 uit. Accepteren ze niet. Nummers op de koppen zijn D3... gebruikt van 73 tot 78. Accepteren ze niet. Een kort ingeslagen nummer voorop het blok wat een assemblage code zou kunnen zijn komt neer op feb. van 1976. Accepteren ze niet.

Hij zit nu ook al dagen/weken met de RDW in conclaaf. Alles qua codes komt terug uit 1976. Maar geen van die casting nummers komt terug als uitsluitend 460. Alle nummers zouden ook een 429 blok kunnen zijn.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Restomod in Nederland

Bericht door Dakloos »

Snap er niets van! Zie bij de RDW via kenteken registratie van mijn Mustang (en ook van mijn vorige) dat mijn cilinderinhoud 0 cm3 en mijn vermogen 0 kW is. Ik zie wel dat het een 8 cilinder is en dat tie op benzine loopt :lol: .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Restomod in Nederland

Bericht door Eric »

Dakloos schreef: di 10 nov, 2020 16:22 Snap er niets van! Zie bij de RDW via kenteken registratie van mijn Mustang (en ook van mijn vorige) dat mijn cilinderinhoud 0 cm3 en mijn vermogen 0 kW is. Ik zie wel dat het een 8 cilinder is en dat tie op benzine loopt :lol: .
Kijk zo'n auto is dus aantrekkelijk om te gebruiken voor een restomod project. Hoef je ook niet langs de RDW als je klaar bent :mrgreen:
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Restomod in Nederland

Bericht door sjirafje »

Die van mij is ook een 0 cm3, 8 cilinder met een "geluidsniveau rijdend" van 0 dB(A), maar hij heeft wel een maximum vermogen van 150kW (dus ik zou zonder keuren tot 210 kW mogen?).

Ze maken er wel vaker een zooitje van daar bij de RDW. Ook lijkt er sprake te zijn van willekeur, ik heb jaren terug een MG F geïmporteerd, die op de de buitenlandse papieren bekend stond als "Rover RD". Ik vroeg of ze er op de Nederlandse papieren MG F van konden maken, maar het antwoord was dat dit niet mogelijk was. Toen ik enkele dagen later de papieren in de bus ontving bleken ze er "Rover MG F" van gemaakt te hebben :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Restomod in Nederland

Bericht door Gearz »

sjirafje schreef: wo 11 nov, 2020 20:59 Toen ik enkele dagen later de papieren in de bus ontving bleken ze er "Rover MG F" van gemaakt te hebben :lol:
Zo schijnen er ook een aantal "mACH-1 convertibles" rond te rijden. :blink1: :blink2:

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Restomod in Nederland

Bericht door capri v8 driver »

stefke schreef: di 10 nov, 2020 12:14 RDW is niet altijd makkelijk. Kennis van wil een F250 uit 1976 op kenteken zetten. RDW doet moet over het motorblok. Zij willen een ingeslagen nummer zien waaruit blijkt wat voor blok het is.

Hij heeft al het castingnummer laten zien, maar dat werd niet geaccepteerd. Het gaat over een 460 blok. Die code D1VE wat er staat is gebruikt van begin 70 tot eind 70. Date code op inlaatspruitstuk komt op 23 jan. 1976 uit. Accepteren ze niet. Nummers op de koppen zijn D3... gebruikt van 73 tot 78. Accepteren ze niet. Een kort ingeslagen nummer voorop het blok wat een assemblage code zou kunnen zijn komt neer op feb. van 1976. Accepteren ze niet.

Hij zit nu ook al dagen/weken met de RDW in conclaaf. Alles qua codes komt terug uit 1976. Maar geen van die casting nummers komt terug als uitsluitend 460. Alle nummers zouden ook een 429 blok kunnen zijn.
Lijkt mij weer eens een mierenneuker. Je vriend had eens moeten vragen waarom ze dit niet accepteren en wat ze wel accepteren. Waarschijnlijk willen ze graag de kenteken hebben van de auto waar het blok uitkomt, het liefst met de rekening van de aankoop van het blok.

De oude ford blokken hadden geen serienummer alleen een casting nummer. Volgens Ford begonnen ze pas in begin jaren 90 met een extra serie nummer naast de casting nummer. Veel al werd een deel van het VIN mummer gebruikt. Ik heb het zelfde gezeur gehad bij de Zwarte Capri v8 waar ik een 93 5.0 mustang blok had ingelegd. Na goed zoeken bleek het serie nummer bij de 5.0 aan de achterkant bij inlaat spruitstuk te zijn ingeslagen.
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: Restomod in Nederland

Bericht door stefke »

Het is uiteindelijk goed gekomen. Met alle info voor de derde keer bij de RDW geweest, dit keer een wat oudere keurmeester. Laten we zeggen, die heeft daar zijn collega's daar even op een "zachte manier" de les geleerd. Kenteken is inmiddels binnen.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”