Hallo mede forummers,
In bezit van '67 Mustang coupe met een ooit eens vervangen 289 voor een latere Windsor 302 CI motor. Had Autolite 45 bougie's besteld die niet passen..! er blijken 14 mm exemplaren in te zitten..
Mijn vraag: Vanaf welk jaar zijn deze 302 met kleinere bougie geleverd ? Ook is er een (latere?) Motorcraft 2150 carb. toegepast.
Iedere reactie welkom, dank!
Welk jaar 302 CI
Moderator: Shelby GT-H
Welk jaar 302 CI
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop
Re: Welk jaar 302 CI
Ik meen vanaf 1974.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Welk jaar 302 CI
Hallo,
Mijn 1969 302 heeft ook de grotere 18mm bougies (NGK AP6FS trouwens)
18mm = schroefdraad ; 13/16" sleutelwijdte
Het hangt natuurlijk af van de koppen die geïnstalleerd zijn. Dat kunnen aftermarkets zijn.
Op deze site vond ik dat vanaf 1977 er 14mm bougies gebruikt werden :
https://www.therangerstation.com/ford-3 ... fications/
"The 302 came with (2) different size spark plugs. The large plug (left) has a 13/16 hex 18mm thread, and the smaller plug (right) has a 5/8 hex and 14mm thread. Ford switched to the smaller base spark plug in 1977 with the appearance of the D8OE heads."
Op deze site betwijfelt men het jaartal 1977 en besluit men dat 1974 het transitiejaar was van 18mm naar 14mm :
http://mmb.maverick.to/threads/spark-pl ... 333/page-2
"1974 was the transition year ("cough" duraspark and "cough" emmisions)
D4TE/D4DE with (with thermeractor emmisions) have the small plugs
D5TE-EB,D5OE-GA, A3A, A3B (1975 351w and 302w heads) have the small plugs
like i said i just scrapped some d5's
D= the 70's decade the second number is the year
hence D4 and D5 is 1974 and 1975"
Als je wil weten van welk jaartal je blok is, kan je altijd je blok ID checken.
Greets,
C.
Mijn 1969 302 heeft ook de grotere 18mm bougies (NGK AP6FS trouwens)
18mm = schroefdraad ; 13/16" sleutelwijdte
Het hangt natuurlijk af van de koppen die geïnstalleerd zijn. Dat kunnen aftermarkets zijn.
Op deze site vond ik dat vanaf 1977 er 14mm bougies gebruikt werden :
https://www.therangerstation.com/ford-3 ... fications/
"The 302 came with (2) different size spark plugs. The large plug (left) has a 13/16 hex 18mm thread, and the smaller plug (right) has a 5/8 hex and 14mm thread. Ford switched to the smaller base spark plug in 1977 with the appearance of the D8OE heads."
Op deze site betwijfelt men het jaartal 1977 en besluit men dat 1974 het transitiejaar was van 18mm naar 14mm :
http://mmb.maverick.to/threads/spark-pl ... 333/page-2
"1974 was the transition year ("cough" duraspark and "cough" emmisions)
D4TE/D4DE with (with thermeractor emmisions) have the small plugs
D5TE-EB,D5OE-GA, A3A, A3B (1975 351w and 302w heads) have the small plugs
like i said i just scrapped some d5's
D= the 70's decade the second number is the year
hence D4 and D5 is 1974 and 1975"
Als je wil weten van welk jaartal je blok is, kan je altijd je blok ID checken.
Greets,
C.
Re: Welk jaar 302 CI
Allen veel dank voor de heldere uitleg!
Inmiddels ID nummers opgezocht; op het blok kon ik zonder demontage startmotor net 'D9' ontwaren. Dus bouwjaar 1979.
Inlet manifold draagt code D1OE-9425-AA; hier ga ik vanuit b.j. 1971. De cilinderkoppen weet ik nog niet, die code vind ik onder de valve covers?
Lijkt alles bij elkaar op een samengesteld blok met onderdelen van diverse jaren.
Aan de andere zijde van 302 blok trof ik deze tag aan.
Dit betekent gereviseerd door Ford..?
Inmiddels ID nummers opgezocht; op het blok kon ik zonder demontage startmotor net 'D9' ontwaren. Dus bouwjaar 1979.
Inlet manifold draagt code D1OE-9425-AA; hier ga ik vanuit b.j. 1971. De cilinderkoppen weet ik nog niet, die code vind ik onder de valve covers?
Lijkt alles bij elkaar op een samengesteld blok met onderdelen van diverse jaren.
Aan de andere zijde van 302 blok trof ik deze tag aan.
Dit betekent gereviseerd door Ford..?
'67 Mustang 302 Coupé
'59 Thunderbird 352 Hardtop
'59 Thunderbird 352 Hardtop