Accu vervangen Mustang GT 2016

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Accu vervangen Mustang GT 2016

Bericht door Bonfire »

Door de geboorte van mijn dochter en daarna ook alle corona perikelen heeft mijn 2016 GT sinds februari dit jaar niet meer gereden. Helaas was dit niet zo positief voor de accu; die is gesneuveld. Nog wel de ANWB gebeld, die hem ook heeft gestart, maar opladen deed hij niet meer. Dus bij stilzetten weer ging hij weer niet aan.

Nu heb ik twee linker handen, maar een accu lijkt mij iets wat zelfs ik wel zou kunnen vervangen. Ik heb twee vragen,
  1. Kan iemand die dit nog nooit gedaan heeft in een paar minuten een accu wisselen? De auto staat namelijk in een volledig automatisch parkeergarage (je rijdt een hokje in en een platform zet hem ergens onder de grond neer, waar je zelf niet bij kan) waardoor ik heel de parkeergarage blokkeer wanneer ik ga sleutelen. Hem even uit het hokje duwen is ook geen optie, want dan staat hij direct op een doorgaande weg. Dus ik moet het liefst binnen 10 minuten klaar zijn
  2. Wat voor accu moet ik eigenlijk kopen. De websites waar je je kenteken in kunt vullen worden niet veel wijs van het kenteken (PT-370-R). Het is een Amerikaanse import 2016 Mustang GT PP
Ik snap dat het op een autoforum wat kneuterig is om hulp te vragen bij het vervangen van een accu.... maar meer kan ik er even niet van maken :) Om het goed te maken dan tenminste maar een plaatje van het plaatje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
1957MustangHans
Berichten: 36
Lid geworden op: za 01 aug, 2020 14:04
Locatie: op de kop van de groene Veluwe

Re: Accu vervangen Mustang GT 2016

Bericht door 1957MustangHans »

een accu wisselen is geen hogere wiskunde en kan zelf gedaan worden, geen klus voor 5 minuten als je het nog nooit gedaan hebt. het is het losmaken van de accubeugel (waar de accu mee in de accubak vastzit) en 1e de min pool los en daarna de pluspool los. accu eruit en nieuwe er in dan eerst de pluspool, daarna de min pool en de accu weer vastzetten. normaal gesproken steek of ring sleutel 10 en 13 en een ratel met kort of lang verlengstuk is het gereedschap wat je nodig hebt. anders starten met hulp en naar de garage waar je de accu wilt kopen en vragen of zij hem er even in zetten (waarschijnlijk minder dan 10 minuten werk)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Accu vervangen Mustang GT 2016

Bericht door Eric »

Ik zou even een kenteken van een willekeurige EU spec Mustang GT gebruiken om de juiste accu te achterhalen. Bijvoorbeeld de HG-445-D. Die onderdelenwebsites hebben van auto's die hier gehomologeerd zijn meestal wel de juiste specificaties.

Ben trouwens wel benieuwd welke accu er dan uit komt, die van mij zal volgend jaar ook wel aan de beurt zijn denk ik.
Bonfire
Berichten: 14
Lid geworden op: do 07 apr, 2016 01:44

Re: Accu vervangen Mustang GT 2016

Bericht door Bonfire »

Eric schreef: di 11 aug, 2020 10:56 Ik zou even een kenteken van een willekeurige EU spec Mustang GT gebruiken om de juiste accu te achterhalen. Bijvoorbeeld de HG-445-D. Die onderdelenwebsites hebben van auto's die hier gehomologeerd zijn meestal wel de juiste specificaties.

Ben trouwens wel benieuwd welke accu er dan uit komt, die van mij zal volgend jaar ook wel aan de beurt zijn denk ik.

Thanks! Heb ik gedaan en er kwam een “ Varta Accu Silver Dynamic D21 61Ah” uit. Net dan ook daadwerkelijk geïnstalleerd, het lukte mij in een paar minuten. Dat was makkelijker dan gedacht. En hij deed het nog :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Accu vervangen Mustang GT 2016

Bericht door Eric »

Inmiddels heeft de originele accu van mijn 2016 na 6 jaar (en ongetwijfeld ook door inactiviteit) zijn beste jaren achter zich gelaten. Gezien de diverse negatieve ervaringen die hier gemeld werden met Varta heb ik besloten eens een Exide te proberen.

Als je via je kenteken zoekt bij de diverse webshops komen die steeds met een verkeerd model aanzetten met 19 cm hoogte. Ze hebben er echter ook een met 17,5 cm: de Exide Premium EA612. Deze heeft exact dezelfde afmetingen als de originele en past dus ook perfect. De startcapaciteit is ook gelijk. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

https://online-accu.nl/batterijen-voor. ... -auto-accu
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”