Recall voor 2015 Mustang

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Recall voor 2015 Mustang

Bericht door Eric »

De modeljaar 2015 exemplaren (VIN met met een F op positie 10) worden teruggeroepen in een nieuwe recall ronde met betrekking tot het deurvergrendelingsmechanisme. Van de EU spec exemplaren zijn dat er in verhouding vrij weinig, omdat de productie daarvan pas laat in het 2015 modeljaar begon en alleen de allereerste exemplaren die in augustus/september 2015 zijn uitgeleverd nog van modeljaar 2015 zijn. Er zijn in verhouding wel vrij veel geïmporteerde 2015 US spec exemplaren in Nederland, dus daar kunnen de eigenaren hun lol weer mee op om de dealers zover te krijgen om de modificatie uit te voeren, net als bij de airbags in de S197's.

https://www.caranddriver.com/news/a3283 ... nt-recall/
TVS
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 04 dec, 2013 02:20
Locatie: Arnhem

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door TVS »

Dus niet op uitnodiging van de dealer?
NEW: Mustang Fastback Ecoboost Color Magnetic Grey
OLD: Mustang Fastback 4.0 V6 Color Candy Apple Red

Pas Op, Het rijden in een Ford Mustang kan serieus nekklachten bij voorbijgangers veroorzaken :)
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door TTarmor »

Eric schreef: vr 12 jun, 2020 08:07 De modeljaar 2015 exemplaren (VIN met met een F op positie 10) worden teruggeroepen in een nieuwe recall ronde met betrekking tot het deurvergrendelingsmechanisme. Van de EU spec exemplaren zijn dat er in verhouding vrij weinig, omdat de productie daarvan pas laat in het 2015 modeljaar begon en alleen de allereerste exemplaren die in augustus/september 2015 zijn uitgeleverd nog van modeljaar 2015 zijn. Er zijn in verhouding wel vrij veel geïmporteerde 2015 US spec exemplaren in Nederland, dus daar kunnen de eigenaren hun lol weer mee op om de dealers zover te krijgen om de modificatie uit te voeren, net als bij de airbags in de S197's.

https://www.caranddriver.com/news/a3283 ... nt-recall/
Dat wordt weer feest, ik heb er zo eentje en de modificatie moet dus nog uitgevoerd worden helaas. Ben benieuwd bij welke dealers ik de grootste kans van slagen heb
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door Eric »

TVS schreef: di 23 jun, 2020 22:55 Dus niet op uitnodiging van de dealer?
Dat is moeilijk te zeggen. De airbag recall op de S197 is door Ford uiteindelijk (na een paar jaar meen ik) ook wereldwijd bij alle dealers neergelegd, ook al is dit model nooit buiten de VS en Canada verkocht geweest. Ze wilden denk ik het risico op schadeclaims niet lopen. Of ze dat nu weer gaan doen of juist zeggen 'had u maar een EU model moeten kopen', ik heb werkelijk geen idee.

Als Ford NL instructie krijgt vanuit de VS om ook US exemplaren te gaan modificeren dan neem ik aan dat de recall tzt ook wel op de RDW site verschijnt bij je kenteken. Maar de ervaring leert dat dat nog best wel eens heel lang kan duren.
Gebruikersavatar
Sam
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 feb, 2018 16:50

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door Sam »

Ik ben met ditzelfde probleem een paar jaar terug bij Ardea zonder problemen geholpen. Hopelijk gaat het deze keer weer goed!
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door TTarmor »

Zojuist Ardea Rotterdam Zuid aan de lijn gehad. Ze hebben de scharnieren besteld en zodra ze binnen zijn maken ze een afspraak voor vervanging. Ze declareren het bij Ford zelf dus dat wordt keurig en snel opgelost.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door TTarmor »

Goedemiddag allemaal,

Morgen heb ik een afspraak tbv de recall. De onderdelen zijn afgelopen vrijdag bij Ardea binnengekomen.

Zijn er al anderen die afspraken hebben voor deze reparatie?

Groetjes
Laatst gewijzigd door TTarmor op di 14 jul, 2020 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door keesie25 »

Bedankt Eric. Ik heb mijne gecontroleerd, tot nu toe geen recalls.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Recall voor 2015 Mustang

Bericht door TTarmor »

Hoppa, de mechanismes zijn vervangen. Zonder gedoe of wat dan ook.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”