Airco

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Airco

Bericht door keesie25 »

Kon nog geen topic vinden over de airco.
Gisteren, een langere rit gemaakt en voor het eerst (sorry) de stoelkoeling uitgeprobeerd. Iedere voorstoel heeft dus twee knoppen op de middenconsole, zie pijlen. Naast die knoppen zit aan iedere kant een verticale draaiknop, waarop de indicatie rood-blauw. Ik dacht dat DIE knop voor de stoelkoeling/verwarming was, maar dat is niet zo.

Afbeelding


De knoppen waar het stoellogo op staat zijn dus drukknoppen. Als je er op drukt komt er een blauw of rood ledje op die knop. Des te vaker indrukken, des te meer ledjes, maximaal drie. Beide stoelen koelen dus goed, ook afgaande op de reactie van mijn vrouw.

Daarbij het volgende: in het grote scherm, met de vier-vlaksverdeling, staat er een vak voor info over de airco. Toen we begonnen met rijden stond er met grote letters: 18,5 C. Ik heb dat niet ingesteld, maar de vorige eigenaar. Wij zijn het met die stand volledig eens. Maar betekent die indicatie dat het op dat moment de temperatuur is in de auto, OF dat je deze temperatuur wilt bereiken? Afijn, de airco aan, behaaglijk, geen probleem. Na een tijdje ergens gestopt, en later weer in de auto. Binnen was het bloedheet geworden, maar het grote scherm blijft 18,5 C aangeven. Dat zou dus betekenen dat dat NIET de temperatuur is op dat moment.

Als je vervolgens gaat rijden en de airco UIT laat blijft hij 18,5 C aangeven. De logica ontgaat me hier een beetje. Als de aangegeven temperatuur is wat IK wil, dan zou je zeggen dat de airco automatisch moet aangaan als het warmer is in de auto.
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: Airco

Bericht door arjanmustang »

Die verticale 'schijven' zijn voor de temperatuur links en rechts (bestuurder en passagier). De temperatuur op het scherm is de ingestelde temperatuur, als het ledje op het knopje 'auto' brandt, dan zal de auto deze op die ingestelde temperatuur brengen.
De temperatuur van de stoelen is niet op temperatuur in te stellen, maar deze is net als de stoelverwarming in 3 gradaties in te stellen.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Airco

Bericht door keesie25 »

Dank je, maar het is wat verwarrend, In de OM staat ook zo veel over die airco, dat is ondoenlijk om het in een keer te bevatten.
Allereerst, als het te warm of te koud zet je gewoon de airco of kachel aan, inderdaad op 'auto'. Dat is een van de knoppen tussen de 'stoelknoppen' in, in het centrale middendeel. De systemen in zo'n auto zijn zo uitgebreid, dat je soms even door de bomen het bos niet meer ziet.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: Airco

Bericht door FredB »

Volgens mij zit er een climate control systeem in dat wil zeggen je kiest een binnentemperatuur zet het op auto. Zomer of winter het systeem bepaalt zelf of het de airco of de kachel aanzet om de ingestelde temperatuur te bereiken.
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”