Mustang Project II
Moderator: Shelby GT-H
Herman,
Mark moet zelf natuurlijk deze vraag beantwoorden, maar zijn auto is een originele Grandé. En die kwamen standaard met vinyl dak.
Over originaliteit gesproken: tijdens het drogen van de lijm hadden we natuurlijk regelmatig tijd om naar andere zaken te kijken. Mij viel op dat Mark een origineel Rim Blow stuur heeft. Destijds een extra en nu een zeer prijzig en gezocht stuur. Mark zelf wist van niets, dus hierbij wat informatie.
Het stuur dankt zijn naam aan het feit dat je aan de gehele binnenkant van de stuurrand (de Rim) de toeter kunt bedienen. Dat gebeurt door middel van een gevoelige maar ook kwetsbare schakeldraad.
Deze foto is niet van de auto van Mark, maar op de toerenteller na is dit wel zijn interieur en zijn Rim Blow stuur:
Bij Mark is de schakeldraad helaas weg. In de VS zit THE RIMBLOW BUDDY, die zich toelegt op restaureren en verkopen van deze sturen. Voor $150,- plaatst hij een nieuwe schakeldraad en voor $ 625,- verkoopt hij een compleet, gerestaureerd, stuur. Even slikken, Mark!
Marc
Mark moet zelf natuurlijk deze vraag beantwoorden, maar zijn auto is een originele Grandé. En die kwamen standaard met vinyl dak.
Over originaliteit gesproken: tijdens het drogen van de lijm hadden we natuurlijk regelmatig tijd om naar andere zaken te kijken. Mij viel op dat Mark een origineel Rim Blow stuur heeft. Destijds een extra en nu een zeer prijzig en gezocht stuur. Mark zelf wist van niets, dus hierbij wat informatie.
Het stuur dankt zijn naam aan het feit dat je aan de gehele binnenkant van de stuurrand (de Rim) de toeter kunt bedienen. Dat gebeurt door middel van een gevoelige maar ook kwetsbare schakeldraad.
Deze foto is niet van de auto van Mark, maar op de toerenteller na is dit wel zijn interieur en zijn Rim Blow stuur:
Bij Mark is de schakeldraad helaas weg. In de VS zit THE RIMBLOW BUDDY, die zich toelegt op restaureren en verkopen van deze sturen. Voor $150,- plaatst hij een nieuwe schakeldraad en voor $ 625,- verkoopt hij een compleet, gerestaureerd, stuur. Even slikken, Mark!
Marc
Marc
Herman,
Op één of andere manier vind ik orgineel toch het mooist.
Veel mensen vonden het zonde dat het dakje er weer opging maar zelf vind ik dat het dakje de auto wat sportiever maakt, maar ja smaken verschillen.
Het zelfde ging voor mijn velgen ook op.
Had chrome 15inch velgen (235voor 245achter)
Maar vond de orginele 69 GTvelgen die ik bij de auto er bij kreeg toch mooier.
En Herman, ik wil je volgend jaar wel helpen hoor, geen probleem.
:chainsaw:
He Marc durf hem eigenlijk al niet meer aan te raken dat stuur :weirdface:
Ga hem gelijk een stuk mooier vinden(vond hem eerlijk gezegd niet zo denderend).
Wist hier echt helemaal niks vanaf, dus weer wat geleerd
Vandaag het dak helemaal afgeplakt (hoekjes/randjes) en aan de rechterkant het chroom werk er opgezet. Het ziet er weer netjes uit :ciggy:
Groetjes Mark :chainsaw:
Op één of andere manier vind ik orgineel toch het mooist.
Veel mensen vonden het zonde dat het dakje er weer opging maar zelf vind ik dat het dakje de auto wat sportiever maakt, maar ja smaken verschillen.
Het zelfde ging voor mijn velgen ook op.
Had chrome 15inch velgen (235voor 245achter)
Maar vond de orginele 69 GTvelgen die ik bij de auto er bij kreeg toch mooier.
En Herman, ik wil je volgend jaar wel helpen hoor, geen probleem.
:chainsaw:
He Marc durf hem eigenlijk al niet meer aan te raken dat stuur :weirdface:
Ga hem gelijk een stuk mooier vinden(vond hem eerlijk gezegd niet zo denderend).
Wist hier echt helemaal niks vanaf, dus weer wat geleerd
Vandaag het dak helemaal afgeplakt (hoekjes/randjes) en aan de rechterkant het chroom werk er opgezet. Het ziet er weer netjes uit :ciggy:
Groetjes Mark :chainsaw:
Goedenavond
Toen ik hier voor het eerst op het forum kwam kon ik nog niemand, je gaat eens een keer naar meeting beetje chatten op het forum, en plots een paar maanden later rijden sommige leden door heel Nederland om elkaar te helpen, dit vind ik dus helemaal te gek zelf ben ik niet zo technisch aangelegd dus aan mij zal je niet zoveel hebben(maar ben zeker leergierig) maar een auto wassen is geen probleem :mrhappy: .
Tootjes je auto ziet er strak uit complimenten.
Groeten Andre
Toen ik hier voor het eerst op het forum kwam kon ik nog niemand, je gaat eens een keer naar meeting beetje chatten op het forum, en plots een paar maanden later rijden sommige leden door heel Nederland om elkaar te helpen, dit vind ik dus helemaal te gek zelf ben ik niet zo technisch aangelegd dus aan mij zal je niet zoveel hebben(maar ben zeker leergierig) maar een auto wassen is geen probleem :mrhappy: .
Tootjes je auto ziet er strak uit complimenten.
Groeten Andre
Tootjes
Die nieuwe velgen zien en i.d.d zeer fraai uit. Ik zou die keuze ook gemaakt hebben vermoed ik. En over het spuitwerk van mijn Mustang moeten we maar eens rond de e-mail tafel gaan zitten voor wat duidelijk afspraken want ik ben een nono op dat gebied. Ik hoop je wagen snel eens te kunnen bewonderen op een meeting. Echt een mooi kleur.
:ciggy:
Die nieuwe velgen zien en i.d.d zeer fraai uit. Ik zou die keuze ook gemaakt hebben vermoed ik. En over het spuitwerk van mijn Mustang moeten we maar eens rond de e-mail tafel gaan zitten voor wat duidelijk afspraken want ik ben een nono op dat gebied. Ik hoop je wagen snel eens te kunnen bewonderen op een meeting. Echt een mooi kleur.
:ciggy:
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Spuitwerk
Over spuitwerk gesproken: weet er iemand een goede spuiter die ook een ouwe Mustang wil spuiten?
Er zijn er diverse die goed werk afleveren maar alleen maar schadegevalletjes willen doen waar ze snel geld aan kunnen verdienen....
Er zijn er diverse die goed werk afleveren maar alleen maar schadegevalletjes willen doen waar ze snel geld aan kunnen verdienen....
Mark, wat ik me afvraag, is dat je bij de foto's van de eerste laklagen op je auto (mijn complimenten overigens, ziet er fantastisch uit!) aangeeft dat de eerste laag epoxy is en er daarna drie lagen grondverf overheen
zijn gegaan.
Ik ben zelf ook aan het restaureren, ik werk ook met epoxylak als basis.
Alleen de toeleverancier vertelde dat hier direct de aflak overheen kan.
Kun je mij verklaren waarom er bij jou nog drie lagen grondverf overheen zitten?
Alvast bedankt, Wim
zijn gegaan.
Ik ben zelf ook aan het restaureren, ik werk ook met epoxylak als basis.
Alleen de toeleverancier vertelde dat hier direct de aflak overheen kan.
Kun je mij verklaren waarom er bij jou nog drie lagen grondverf overheen zitten?
Alvast bedankt, Wim
Hallo Wim,
Epoxy gebruik je eigenlijk voor betere conservering van je plaatwerk,
en het is een ook tussenlaag voor betere hechting voor verder lagen (grondverf/aflak.
Volgens het boekje moet je eerst je auto kaal halen, dan rotte plekken vervangen door nieuw plaat materiaal, dan je auto in de epoxy spuiten, en daarna afplamuren, grondverf spuiten en dan in de aflak.
En de reden dat ik er nog eens een dikke laag grondverf op gespoten heb is voor het strak en glad schuren met water(dan schuur je daar niet zo snel door heen bedoel ik)
En Wim we willen die foto's natuurlijk wel zien hier he, vindt ik wel leuk
Groetjes Mark :chainsaw:
Epoxy gebruik je eigenlijk voor betere conservering van je plaatwerk,
en het is een ook tussenlaag voor betere hechting voor verder lagen (grondverf/aflak.
Volgens het boekje moet je eerst je auto kaal halen, dan rotte plekken vervangen door nieuw plaat materiaal, dan je auto in de epoxy spuiten, en daarna afplamuren, grondverf spuiten en dan in de aflak.
En de reden dat ik er nog eens een dikke laag grondverf op gespoten heb is voor het strak en glad schuren met water(dan schuur je daar niet zo snel door heen bedoel ik)
En Wim we willen die foto's natuurlijk wel zien hier he, vindt ik wel leuk
Groetjes Mark :chainsaw: