actieradius

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

actieradius

Bericht door keesie25 »

Gisteren weer een ritje gemaakt. Ik bedacht me ineens wat de actieradius zou kunnen zijn, en het staat eigenlijk gewoon tussen de twee grote tellers: hoeveel km je gereden hebt sinds je laatste tankbeurt (gesteld dat je na het tanken wel de teller op 0 gezet hebt) EN je ziet verder hoeveel km je nog kunt rijden tot 'empty'. Dat bij elkaar geteld is dus de actieradius. Bij mij is dat ongeveer 480 km. Hoe is dat bij jullie?
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: actieradius

Bericht door TTarmor »

Ik kan in de boordcomputer instellen hoeveel kilometer ik nog per liter kan rijden (actieradius) of wat het verbruik is op dat moment per liter. Zowel live als gemiddeld. En nog wat opties maar dan andersom, beetje onlogisch maargoed.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: actieradius

Bericht door TTarmor »

Actieradius is bij mij momenteel gemiddeld 530 kilometer. (Euro 98) (het is natuurlijk wel “maar” een V6 en geen V8 zoals bij jou).
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: actieradius

Bericht door keesie25 »

Dank je TT, ik heb de wagen natuurlijk pas, en heb nog geen kans gehad het precies uit te rekenen, maar dat komt nog. Ik ga nu alleen maar af op de boordcomputer.
Gebruikersavatar
FredB
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29 jul, 2014 18:18
Locatie: Bodegraven

Re: actieradius

Bericht door FredB »

Gemeten over 5212 km is:
het verbruik 12,06 ltr /100 km
de CO2 uitstoot 281 g/km
brandstof kosten 20,21 EUR/100 km
live today nobody promised you tomorrow

2016 GT Convertible
2013 V6 Convertible Premium
2007 V6 Convertible
Grey Mustang Registry #8604
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: actieradius

Bericht door keesie25 »

Zo zo Fred, dat heb je netjes bijgehouden! Ik dacht dat ik de enige hier was.......

12 liter op 100 km is dus ongeveer 1 op 8 en een kleine beetje. Dat zal overeenkomen met die van mij.

Kijk nog even in het andere topic betreffende 'keramische coating'.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: actieradius

Bericht door TTarmor »

Over afgelopen tank heb ik gemiddeld 7.3 kilometer per liter gereden. Het hoeft niet altijd zuinig (a). Mijn record is overigens 1 op 14.1. Dat was gemiddeld met 100 km/h op de cruisecontrol, airco uit en windje mee hahaha.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: actieradius

Bericht door TTarmor »

Valt me overigens op dat jullie vrij rustig rijden gezien het verbruik met een V8.

groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: actieradius

Bericht door keesie25 »

Ik ben meestal wel een rustige rijder. Slechts als iemand af en toe wil bij het stoplicht wil ik wel eens meedoen. Op het moment dat ik mijn 2005+ kocht dacht ik: als ik NU een V6 koop weet ik nooit wat een V8 kan. Ik ben niet iemand die 'zweert' bij een V8 hoor, heb ook eerder een paar V6'en gehad en die reden ook heerlijk.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: actieradius

Bericht door TTarmor »

Ik geef je gelijk wat betreft de keuze voor een V8, de Belangrijkste reden dat ik voor de v6 gegaan ben is omdat ik hem dus ook voor trouwerijen verhuur. En iemand op zijn trouwdag circa 500 pk mee geven geeft iets meer risico dan 320 pk (in mijn geval).

Neemt niet weg dat ik voor puur prive gebruik een GT op mijn verlanglijstje heb staan. Nu gooit Corona behoorlijk roet in het eten mbt mijn spaarpot maargoed.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: actieradius

Bericht door sjirafje »

Bonnetjes invullen op spritmonitor.de. Die rekent het dan allemaal voor je uit en dan krijg je ook leuke grafiekjes te zien. Laat ze alleen niet aan je vrouw/vriendin zien, die krijgt er spontaan tranen van in de ogen :lol:

Ow en je kunt zo'n plaatje maken:
Afbeelding
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: actieradius

Bericht door keesie25 »

Zou het volgende mogelijk zijn: ik programmeer een bestemming in, en dat de computer dan zegt of ik die bestemming HAAL met de huidige tankinhoud........of moet ik gewoon de tankinhoud vergelijken met hoeveel km de navigatie aangeeft ?
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: actieradius

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: di 28 apr, 2020 12:30 Zou het volgende mogelijk zijn: ik programmeer een bestemming in, en dat de computer dan zegt of ik die bestemming HAAL met de huidige tankinhoud........of moet ik gewoon de tankinhoud vergelijken met hoeveel km de navigatie aangeeft ?
Ik heb er zelf geen ervaring mee ivm base radio.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: actieradius

Bericht door Eric »

keesie25 schreef: di 28 apr, 2020 12:30 Zou het volgende mogelijk zijn: ik programmeer een bestemming in, en dat de computer dan zegt of ik die bestemming HAAL met de huidige tankinhoud........of moet ik gewoon de tankinhoud vergelijken met hoeveel km de navigatie aangeeft ?
Het is geen Tesla :mrgreen:

Met Sync2 mag je al blij zijn dat je tegelijk kunt navigeren en muziek luisteren.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: actieradius

Bericht door keesie25 »

Het was zomaar een idee.....o ja, de volgende vraag zou zijn of ik met mijn ogen dicht.......ach, laat maar.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”