Daklijst verbinding

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

Dan de daklijst. Tussen het zijraam en het kleine zijraampje komen beide strips van de daklijst samen. Allereerst denk ik dat Ford beter een lange lijst had kunnen maken van voor tot achter. Nu zijn er twee stukken tegen elkaar geplaatst en vooral aan de linkerzijde zat een kiertje. Met het fijne schroevendraaiertje even de strip wat omhoog gelicht.
Afbeelding

Er zit dus een holle ruime achter. Aan de onderzijde zit de daklijst vast, dus als er hemelwater door dat kiertje komt wordt het ongetwijfeld afgevoerd door die holle ruimte die rondom het raampje zit: zo dus

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

Nou kan dat op zich geen kwaad, zo lang water maar weg kan lopen. Maar als je kunt VOORKOMEN dat er water binnen komt, moet je dat doen. De oplossing is simpel. De strip van het kleine raampje een beetje omhoog lichten en wat kit er tussen. Natuurlijk niet de hele holle ruimte proberen vol te spuiten, dat heeft geen zin. De strip daarna weer aangedrukt, en ook wat kit in de andere kant. De zaak weer aangedrukt, en vast.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 19 apr, 2020 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Daklijst verbinding

Bericht door TTarmor »

Dit is ook netjes gedaan, echter vind ik kitwerk aan een auto altijd wat minder.

Qua afwerking ben ik het er wel mee eens dat Ford sommige zaken beter af had kunnen werken.

Daarentegen is het eigenlijk een heel voordelige sportwagen (thans in de US), dus het valt te verwachten dat hier en daar iets wat minder afgewerkt is. Blijft jammer, daar niet van.

Ik heb met mn cabrio vaak het probleem dat als ik de rubbers niet regelmatig doorstek met een tiwrap, ik lekkage krijg omdat het water nergens heen kan.

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

Dank je.

De lichting Mustangs van 2005+ zijn schitterende wagens, en ik ben het met je eens dat er vanwege de goedkope prijs in de US waarschijnlijk bezuinigd is op een flink aantal details. Toch zijn er ook zaken die met MINDER geld tot BETERE oplossingen hadden kunnen leiden. Een flink aantal heb ik in de loop der jaren besproken ('probleempjes/oplossingen').

Jarenlang hadden de Mustangs (en ook andere US auto's) de naam dat ze niet goed afgewerkt/doordacht waren. Ook Harley Davidson had die naam. Ik heb er een en geloof me, dat is soortgelijk.

Ik denk, en hoop dat de eigenaren het met me eens zijn, dat de huidige lichting Mustangs een heel ander verhaal is. Heel veel zaken zijn veel beter uitgedacht en uitgevoerd dan vroeger. Dat neemt niet weg dat er nog genoeg overblijft om te bespreken en wat beter zou kunnen.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

TT, zie jij kans om van iedere kant van dat voorraam-hoek-onderzijde een foto te maken en te plaatsen? Ik ben vergeten vooraf-foto's te maken, vandaar.
Wat jouw cabrio betreft, en dat je iedere keer de verstopte gaatjes moet doorsteken, denk je dat Ford dat anders/beter had kunnen doen, door b.v. die gaatjes groter te maken?
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door petersdappie »


Ik heb met mn cabrio vaak het probleem dat als ik de rubbers niet regelmatig doorstek met een tiwrap, ik lekkage krijg omdat het water nergens heen kan.

Groetjes[/quote]


Ik heb bij mijn 2008 cabrio mustang in de 8 jaar dat ik hem heb nog nooit gaatjes van afvoer of iets van het cabrio dak doorgeprikt en zou niet weten welke gaatjes. Elke week met de hoge druk wassen komt en zie geen enkele druppel water. Hij staat in weer en wind buiten. 2 jaar gelden wel een nieuw dak laten zetten omdat de andere niet zo mooi meer was. Alles moet er wel gelikt bij staan toch. :):) Vandaag weer heerlijk open gereden. Veel duimpjes weer. Gr. Theo

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

Ik hoop dat TT dat gaat uitleggen. Peter, wat TT zegt hoeft natuurlijk niet bij jouw model zo te zijn. Alleen maar goed dat je wagen geen problemen geeft ondanks vele jaren buiten te staan. Het is ook een beetje geluk hebben. Je kunt zomaar een 'maandagmorgen-model' hebben, of ...kijk even naar je eigen foto. Achter je auto staat een boom. Als je hem daar altijd parkeert en de vogels poepen iedere keer je auto onder......of de blaadjes van de boom verstoppen voortdurend je dubbele firewall.......
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 21 apr, 2020 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Daklijst verbinding

Bericht door TTarmor »

keesie25 schreef: zo 19 apr, 2020 15:18 TT, zie jij kans om van iedere kant van dat voorraam-hoek-onderzijde een foto te maken en te plaatsen? Ik ben vergeten vooraf-foto's te maken, vandaar.
Wat jouw cabrio betreft, en dat je iedere keer de verstopte gaatjes moet doorsteken, denk je dat Ford dat anders/beter had kunnen doen, door b.v. die gaatjes groter te maken?
Ik zal kijken of ik vanmiddag even een foto kan maken (als
Ik het niet vergeet moet het lukken).

Het is in principe een afwateringskanaal dat verstopt raakt. En er zit vaak veel prut in. Het zou handiger geweest zijn als
Er een soort van overflow mogelijkheid geweest zou zijn ipv dat het dus binnen komt. Hoe precies kan ik even niet bedenken

Groetjes
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Daklijst verbinding

Bericht door TTarmor »

2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Daklijst verbinding

Bericht door TTarmor »

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Daklijst verbinding

Bericht door TTarmor »

Overigens irriteer ik me behoorlijk aan dat woestijnzand overal op de auto, of zijn het pollen. Gele troep overal
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

Dank voor beide foto's TT. Bij mij zag het er exact zo uit als bij jou, en zoals je ziet, aan beide kanten zelfs verschillend. Bij de ene kant loopt het dunne rubber langs het raam iets verder door dan bij de andere kant, waardoor er een klein gaatje in het paneel zit.

Ik hoorde op het nieuws dat het GEEN woestijn zand is. Dan moet de wind trouwens enkele dagen uit het zuiden komen, en dat is nu niet het geval. Het zijn pollen, in deze tijd vooral die van de berk. Je herkent ze als ze aan de boom hangen als een soort sliertjes.
Troost je, mijn buurman, met wie ik op redelijk goede voet sta, besloot om onderhoud te laten plegen aan zijn voorgevel. Ik sprak hem gisteren nog, en hij meldde me niet dat ze vanmorgen vroeg aan die gevel zouden beginnen. De wind stond mijn kant op, en binnen de kortste keren zat mijn auto onder de kleine plastic zaagdeeltjes. Ik kwam daar wat laat achter, maar zette de auto toch op een andere plek. Godzijdank had ik ZATERDAG die stukjes gekit, anders had ik opnieuw kunnen beginnen. Kortom, men houdt geen rekening met elkaar.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door petersdappie »

TTarmor schreef:Overigens irriteer ik me behoorlijk aan dat woestijnzand overal op de auto, of zijn het pollen. Gele troep overal
Alle auto’s zijn geel, blijf wassen... haha...

Ik heb even gekeken bij mijn auto maar ik zie dat niet bij mij. Wel een paar gaatjes in het kunststof deel bij de ruitenwissers. En die zijn mooi schoon. Mocht er toch vuil ophopen komt er geen water binnen in de auto. Zie ook niet hoe dat water bij jou auto binnen komt. Maar dat kan aan mij liggen. Gr Theo



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door keesie25 »

Theo, die kleine gaatjes in het kunststof ruitenwisser-paneel zijn gewoon afwateringsgaatje, die in de dubbele firewall uitkomen. Ze kunnen geen kwaad, hoewel ik ze dichtgemaakt had.
Wat ik EIGENLIJK bedoelde was: maak je ook de uitneembare rubbers schoon in de bodem tussen je dubbele firewall? We hebben dit onderwerp al eens eerder besproken.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Daklijst verbinding

Bericht door petersdappie »

keesie25 schreef:Theo,
Wat ik EIGENLIJK bedoelde was: maak je ook de uitneembare rubbers schoon in de bodem tussen je dubbele firewall? We hebben dit onderwerp al eens eerder besproken.
Toen ik de auto net had heb ik samen met Hennie Lek die rubbers verwijdert en weggegooid. Net als het kunstof afwatering deksels onderaan de deuren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”