saf1908 schreef: ↑za 09 mei, 2020 15:31
Ik heb dus ook die VA18 (bovenste link) gebruikt en hij werkte geweldig.
Bedankt voor je geruststelling Saf !
Dan zal ik voor die VA18 gaan.
Sowieso geen strips doorheen de radiateur inderdaad.
Mijn radiateurbouwer zou bevestigingsgaatjes/plaatjes oplassen volgens datasheet vd fan. Ik moet hem eerst nog vragen hoe hij dat precies ziet.
Ruimte tussen radiator en waterpomp is er voldoende, er loopt zelfs nog een chassisbalk tussen waarop het expantievat staat gemonteerd.
Mijn motor ligt verbazend ver naar achter. Zelden gezien bij Cobra replica's en een van de vele redenen waarom ik deze heb gekocht.
Ik weet niet of mijn alternator voldoende hoge amps spec zal hebben.
Ik heb nog niet de volledige specs van mijn huidige alternator en radiator koelfan (ter vergelijk met de nieuwe) kunnen achterhalen. (but I'm getting closer
)
Kan ik het erop wagen om het alternatorverhaal later aan te pakken ? De nieuwe fan trekt max 19,5A en zal zeker zwaarder zijn dan de oude.
Wat zijn de mogelijke risico's zijn van een te lichte alternator ? Enkel leeglopende en finaal platte batterij ?
Ben intussen ook zover dat ik de kablage dan ook maar zelf zal doen, een 'prewired' iets zal toch altijd net te kort of te lang zijn.
Het enige wat ik nu nog moet beslissen is of ik een fanshroud plaats.
Ik zou die dan een polished look geven.
Grts,
C.