66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
Re: 66 cabrio projectje
Ik ben er wel een beetje bang voor, maar in het ergste geval heeft het me vooral wat uren gekost en het boren van het blok, pakking set en een spuitbus.
(de zuigers heb ik uiteindelijk van het bedrijf gekregen die het blok geboord heeft als onderdeel van de 'miscommunicatie')
Van de andere kant lees je genoeg verhalen over 0.06 overbore die het gewoon perfect doen dus tijd zal het leren
Goeie tip van die koelvloeistof, zal daar eens naar zoeken!
(de zuigers heb ik uiteindelijk van het bedrijf gekregen die het blok geboord heeft als onderdeel van de 'miscommunicatie')
Van de andere kant lees je genoeg verhalen over 0.06 overbore die het gewoon perfect doen dus tijd zal het leren
Goeie tip van die koelvloeistof, zal daar eens naar zoeken!
Re: 66 cabrio projectje
Volgens mij is dat dit spul: https://www.evanscoolant.com/
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Klopt, grootste voordeel is dat het niet verdampt en geen schuimvorming geeft, dus ook nooit last van heat pockets in het blok en je kunt zelfs na een rondje circuit nog gewoon de dop van de radiateur draaien. Nog een heel groot voordeel is dat er geen elektrolyse optreed tussen de verschillende materialen en het een oxidatie werende werking heeft.
Het systeem moet bij voorkeur wel helemaal leeg zijn als het afgevuld wordt, anders moet je eerst spoelen.
Wil je toch met de "normale" koelvloeistof afvullen, dan zou je waterwetter kunnen toevoegen, ook dat verhoogd het kookpunt.
Michel.
Het systeem moet bij voorkeur wel helemaal leeg zijn als het afgevuld wordt, anders moet je eerst spoelen.
Wil je toch met de "normale" koelvloeistof afvullen, dan zou je waterwetter kunnen toevoegen, ook dat verhoogd het kookpunt.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peter, gaat lekker zo,
nog effe kan ie de weg op .
groet,
Jack
nog effe kan ie de weg op .
groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Het is alweer even geleden, helaas is de mustang nog altijd niet terug van de spuiter. 'Goed werk heeft tijd nodig' zeggen we dan maar.
Ondertussen nog maar wat kleine dingen gedaan.
Begonnen met een goede schoonmaak
De uitlaat stukken maar in schoongemaakt en in de juiste kleur gezet met de juiste lak en een uurtje in de oven laten bakken.
Leermoment: doe dit niet binnen, de hele garage stond onder de rook
Het schakel mechanisme moest ook nog aangepakt worden, helemaal uit elkaar schoongemaakt gespoten, opnieuw gesmeerd en alle slijtage onderdelen vervangen:
De achterbank moest ook nog:
Niet helemaal te vreden, zitten een paar vouwen in de rugleuning, dus het gaat nog een keer los om het schuim op te vullen want die is toch net te ver weggerot. De voorstoelen ging 10x beter
Nieuwe tackstrips in het cabrio frame:
Dit is nodig om het dak straks terug te kunnen nieten.
Handrem systeem verfrist, opnieuw gesmeerd, gespoten en de kabelgeleider weer gerepareerd, deze was helemaal uitgescheurd.
En als laatste nog even de heater box, deze was gescheurd, vies, lek, krom, geen isolatie/afsluit foam meer en gewoon lelijk:
Geplamuurt en gespoten:
Nieuwe dichtingen (die ik beter zelf had kunnen knippen ipv zo'n set te kopen, maar ik kwam deze toevalig tegen) en een nieuwe radiator:
En het geheel weer in elkaar:
En nog wat updates van de spuiter:
Ondertussen nog maar wat kleine dingen gedaan.
Begonnen met een goede schoonmaak
De uitlaat stukken maar in schoongemaakt en in de juiste kleur gezet met de juiste lak en een uurtje in de oven laten bakken.
Leermoment: doe dit niet binnen, de hele garage stond onder de rook
Het schakel mechanisme moest ook nog aangepakt worden, helemaal uit elkaar schoongemaakt gespoten, opnieuw gesmeerd en alle slijtage onderdelen vervangen:
De achterbank moest ook nog:
Niet helemaal te vreden, zitten een paar vouwen in de rugleuning, dus het gaat nog een keer los om het schuim op te vullen want die is toch net te ver weggerot. De voorstoelen ging 10x beter
Nieuwe tackstrips in het cabrio frame:
Dit is nodig om het dak straks terug te kunnen nieten.
Handrem systeem verfrist, opnieuw gesmeerd, gespoten en de kabelgeleider weer gerepareerd, deze was helemaal uitgescheurd.
En als laatste nog even de heater box, deze was gescheurd, vies, lek, krom, geen isolatie/afsluit foam meer en gewoon lelijk:
Geplamuurt en gespoten:
Nieuwe dichtingen (die ik beter zelf had kunnen knippen ipv zo'n set te kopen, maar ik kwam deze toevalig tegen) en een nieuwe radiator:
En het geheel weer in elkaar:
En nog wat updates van de spuiter:
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Weer een mooi beetje werk verzet
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer! Al een goede föhn geprobeerd om de plooien uit de achterbank te krijgen?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Gaat lekker Peer,
al die "kleine" dingen vragen ook gewoon veel tijd zoals we uit ervaring weten.
Misschien nog een tip voor je heaterbox als die er toch uit ligt, in de inlaat vanuit cowl plaatste ik een klep die dan bediend wordt in plaats de klep achter het deurtje, die vervalt dus. Zodoende kun je vanuit de bestuurderspositie ook hier de keuze maken voor vers of recirculatie.
Groet,
Jack
al die "kleine" dingen vragen ook gewoon veel tijd zoals we uit ervaring weten.
Misschien nog een tip voor je heaterbox als die er toch uit ligt, in de inlaat vanuit cowl plaatste ik een klep die dan bediend wordt in plaats de klep achter het deurtje, die vervalt dus. Zodoende kun je vanuit de bestuurderspositie ook hier de keuze maken voor vers of recirculatie.
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Toch weer 2 goede tips Ik zal eens kijken of het lukt met de fohn en zo'n extra klep.
Re: 66 cabrio projectje
Heb je de "convertible top installation" manual al ? De bijbel voor het installeren van een 65-68 kap! Zo niet dan doe maar een PM.....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Bedankt nog voor de handleiding, daar kan ik zeker wat mee. Ondertussen is de auto terug
Dit komt goed uit want ik heb nog 20 vakantie dagen over voor dit jaar, dus de komende weken maar wat extra vrij nemen
Nog wat foto's van het voorwerk:
Op de aanhanger:
En in de garage:
Dit komt goed uit want ik heb nog 20 vakantie dagen over voor dit jaar, dus de komende weken maar wat extra vrij nemen
Nog wat foto's van het voorwerk:
Op de aanhanger:
En in de garage:
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
Mooi Peter!!!
Jij vermaak je wel zie ik. Succes!!!
Jij vermaak je wel zie ik. Succes!!!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 66 cabrio projectje
Dat ziet prima uit Peter, blanke lak finish?
Blokje staat al klaar zie ik,
lekker verder met voorzichtig opbouwen,
Groet,
Jack
Blokje staat al klaar zie ik,
lekker verder met voorzichtig opbouwen,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Het is inderdaad candy apple red, de orginele kleur van de mustang. En ik heb gekozen voor een blanke lak finish.
De lak ziet er echt heel goed uit, maar is moeilijk op de foto te zetten met kunstlicht.
Vandaag begonnen aan de ophanging.
Beginnen met rechts voor.
Oude trommels eraf:
Caster stang:
Die is helemaal weggevreten, die stang hoort aan het uiteinde net zo dik te zijn als aan de voorkant:
En de boel weer netjes gemaakt alleen is er in het linker hoekje nog wat laswerk nodig.
De lak ziet er echt heel goed uit, maar is moeilijk op de foto te zetten met kunstlicht.
Vandaag begonnen aan de ophanging.
Beginnen met rechts voor.
Oude trommels eraf:
Caster stang:
Die is helemaal weggevreten, die stang hoort aan het uiteinde net zo dik te zijn als aan de voorkant:
En de boel weer netjes gemaakt alleen is er in het linker hoekje nog wat laswerk nodig.