66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
Re: 66 cabrio projectje
Nog even de foto's en het filmpje bij de werkzaamheden
De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen:
Kit erin:
En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb:
Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes:
En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk
Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor.
Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet.
De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen:
Kit erin:
En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb:
Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes:
En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk
Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor.
Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet.
Re: 66 cabrio projectje
Jeminee wat ga dat hard Peter! Wat was dat "vuurwerk" onder de motorkap? Carburateur?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Ja, dat was de carberateur. In alle wijsheid had ik de carberateur al met benzine gevuld, ik denk dat het net iets teveel was met een verkeerde ontsteking en dan krijg je zo'n backfire.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: 66 cabrio projectje
Knap werk hoor, en dat alles in een jaar tijd en de slechte staat de mustang in was
66 coupe aut. V8 in progress
Re: 66 cabrio projectje
Gaat lekker Peter, ziet er TOP uit
als alles goed past ben je zo klaar met monteren,
meters maken door een vloertje erin te lassen of afwerken met vloerbedekking schiet ook lekker op, maar aan de sierlijsten, ramen goed lopend afstellen en dan voor de afwisseling weer eens een te groot schroefgaatje of een lekkende cilinder repareren, of het aanpassen van je bumpersteunen omdat je niet tevreden bent met de standaard "passing" , daar gaat veel tijd in zitten waar je achteraf niet direct veel van terugziet.
Groet,
Jack
als alles goed past ben je zo klaar met monteren,
meters maken door een vloertje erin te lassen of afwerken met vloerbedekking schiet ook lekker op, maar aan de sierlijsten, ramen goed lopend afstellen en dan voor de afwisseling weer eens een te groot schroefgaatje of een lekkende cilinder repareren, of het aanpassen van je bumpersteunen omdat je niet tevreden bent met de standaard "passing" , daar gaat veel tijd in zitten waar je achteraf niet direct veel van terugziet.
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Vandaag een update zonder foto's. De auto is bijna klaar. Vandaag de ramen allemaal gemonteerd, maar nog niet afgesteld. Dat is nog een puzzel waar ik even wat voorbeelden voor moet gaan zoeken.
Helaas is de wagen ook nog niet gekeurd, de afspraak van de 5e had ik geannuleerd vanwege de natte sneeuw en het gebrek aan ramen in de auto.
Helaas is de wagen ook nog niet gekeurd, de afspraak van de 5e had ik geannuleerd vanwege de natte sneeuw en het gebrek aan ramen in de auto.
Re: 66 cabrio projectje
Ja, ik ben er een paar dagen zoet mee geweest, quarter windows, deurraam, kapconstructie, alles grijpt op elkaar in, dan nog zorgen dat het lekker loopt en sluit op de rubbers, weatherstrips erin
Maar uiteindelijk komt het goed
Groet,
Jack
Maar uiteindelijk komt het goed
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Niet dat ik verwacht deze kennis ooit nodig te hebben maar wat is de juiste volgorde van afstellen? Eerst de kap en dan de ruiten of juist andersom?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: 66 cabrio projectje
Ik vond het afstellen van de ramen best wel een opgave . Begonnen met de deur, ventilatie raampje moet evenwijdig aan de a stijl dan het deurraam en dan pas de quarterwindow. En dat moet dan allemaal ook weer aansluiten op de rubbers van de kap. Op diverse fora gelezen dat de aftermarket rubbers van de kap niet echt lekker passen ter hoogte van de vent window .Net al Jack dagen mee druk geweest om het een beetje op iets te laten lijken .
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Klopt, die repro rubbers willen ook niet helemaal meewerken. De volgorde is zoals hierboven staat. Eerst de vent window, dan met het dak dicht de raam in de deur en als laatste de achterruitjes. Je kan ze echt aan alle kanten en hoeken verstellen, maar zit de ene kant goed, past het rubber weer niet enz. De rubbers aan het dak kan je ook nog verstellen... En zo blijf je bezig.
Ik heb vandaag niet veel meer gedaan, de gt striping geplaatst en de timing van de motor goed gezet. Ik moet nu alleen nog op zoek naar een nieuwe accu, na 3 keer starten krijgt mijn (15 jaar oude) accu het blok niet meer rond. Er zijn echter niet veel zwarte accu's meer met een montage op de voet.
Ik heb vandaag niet veel meer gedaan, de gt striping geplaatst en de timing van de motor goed gezet. Ik moet nu alleen nog op zoek naar een nieuwe accu, na 3 keer starten krijgt mijn (15 jaar oude) accu het blok niet meer rond. Er zijn echter niet veel zwarte accu's meer met een montage op de voet.
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
Nou, dan sluit ik mij ook maar aan...
Is inderdaad een klusje waar je even de tijd voor moet nemen omdat de ene verandering invloed heeft op het volgende onderdeel.
Op een gegeven moment moet je een soort "middelen" om alles van voor tot achter goed sluitend te hebben.
Als het klaar is dan is het wel dankbaar werk.
Succes
Is inderdaad een klusje waar je even de tijd voor moet nemen omdat de ene verandering invloed heeft op het volgende onderdeel.
Op een gegeven moment moet je een soort "middelen" om alles van voor tot achter goed sluitend te hebben.
Als het klaar is dan is het wel dankbaar werk.
Succes
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 66 cabrio projectje
" Er zijn echter niet veel zwarte accu's meer met een montage op de voet."
Ik bestelde er een bij advitek, de keuze is reuze, :
Groet,
Jack
Ik bestelde er een bij advitek, de keuze is reuze, :
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Weet je zo welke je daar besteld had? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Re: 66 cabrio projectje
Ik ben een tijdje terug op zoek geweest naar een accu voor mijn 65 coupe misschien heb je er wat aan: https://www.dmff.nl/viewtopic.php?p=362668
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: 66 cabrio projectje
Ik had die inderdaad al gevonden, maar veel van die accu's hebben dus geen voetje onderaan.
Ondertussen heb ik een Duracell 60AH gevonden, die zou wel moeten passen en de juiste aansluitingen hebben. Eens kijken of ik nog wat anders tegenkom.
Nog wat foto's van het weekend werk
Stripping plakken:
En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen:
Overview:
Ondertussen heb ik een Duracell 60AH gevonden, die zou wel moeten passen en de juiste aansluitingen hebben. Eens kijken of ik nog wat anders tegenkom.
Nog wat foto's van het weekend werk
Stripping plakken:
En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen:
Overview: