66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: 66 cabrio projectje
Die van mij is behoorlijk extreem helaas. Verder past alles wel mooi, dus van de week de binnenkant eens in de menie zetten (de delen die je later niet meer ziet) en dan de schermen er op en vast lassen en dan inderdaad eens proberen met een potkrikje en eventueel de achterkant nog iets inslijpen en zo mooi mogelijk proberen te krijgen.
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: 66 cabrio projectje
In het kader veel gedaan weinig foto's.
Ondertussen is de achterkant eigenlijk wel klaar voor de spuiter.
Komende weken aan de voorkant werken en dan hoop ik dat hij binnenkort in een kleurtje gezet kan worden.
Ondertussen is de achterkant eigenlijk wel klaar voor de spuiter.
Komende weken aan de voorkant werken en dan hoop ik dat hij binnenkort in een kleurtje gezet kan worden.
Re: 66 cabrio projectje
Nu toch weer wat meer actie, ondertussen ook wat voortgang aan de voorkant:
Voor degene die ooit aan de cowlvent gaat beginnen. Ga hier niet op besparen en koop gewoon een complete bak met onderkant en bespaar je een dag extra werk en gevloek op een klus die toch al meerdere dagen kost.
Ik heb dit niet gedaan omdat de interne vervangdelen bij de auto zaten en ik de hoop had de bovenste plaat te kunnen hergebruiken. Nou dat laatste viel erg tegen en moest ik alsnog op zoek naar een nieuwe. Uiteindelijk ben je met de vervangedelen en bovenste plaat duurder uit dan gewoon een volledige bak. En zo'n volledige bak past (waarschijnlijk) ook nog beter in elkaar dan een combi van orgineel, interne repro vervang delen van merk A met een bovenplaat repro van merk B.
Maar nu de foto's
Oud stuk eruit geslepen, nieuw deel licht erachter:
Nieuwe delen erin:
De oorzaak van het roesten zelf ook vervangen:
Zelfde natuurlijk ook aan de andere kant:
En dan beginnen aan 137 puntlassen vastzetten:
Vervolgens allemaal vlak slijpen:
En een kleurtje erop:
De kleur is hier nog nat en valt wat roze/licht uit. In 'real life' is deze een stuk donkerder
Het grote probleem/oorzaak van alle problemen nog met speciale kit afkitten:
Ja dit kon netter, maar dit zet ik vervolgens nog in kleur en je ziet dit onderdeel later toch niet meer.
Vervolgens de plaat er weer op:
Lassen:
En slijpen:
En dan eindelijk is de stevigheid van het chassis terug in orde en kan het kruis uit de auto
Voor degene die ooit aan de cowlvent gaat beginnen. Ga hier niet op besparen en koop gewoon een complete bak met onderkant en bespaar je een dag extra werk en gevloek op een klus die toch al meerdere dagen kost.
Ik heb dit niet gedaan omdat de interne vervangdelen bij de auto zaten en ik de hoop had de bovenste plaat te kunnen hergebruiken. Nou dat laatste viel erg tegen en moest ik alsnog op zoek naar een nieuwe. Uiteindelijk ben je met de vervangedelen en bovenste plaat duurder uit dan gewoon een volledige bak. En zo'n volledige bak past (waarschijnlijk) ook nog beter in elkaar dan een combi van orgineel, interne repro vervang delen van merk A met een bovenplaat repro van merk B.
Maar nu de foto's
Oud stuk eruit geslepen, nieuw deel licht erachter:
Nieuwe delen erin:
De oorzaak van het roesten zelf ook vervangen:
Zelfde natuurlijk ook aan de andere kant:
En dan beginnen aan 137 puntlassen vastzetten:
Vervolgens allemaal vlak slijpen:
En een kleurtje erop:
De kleur is hier nog nat en valt wat roze/licht uit. In 'real life' is deze een stuk donkerder
Het grote probleem/oorzaak van alle problemen nog met speciale kit afkitten:
Ja dit kon netter, maar dit zet ik vervolgens nog in kleur en je ziet dit onderdeel later toch niet meer.
Vervolgens de plaat er weer op:
Lassen:
En slijpen:
En dan eindelijk is de stevigheid van het chassis terug in orde en kan het kruis uit de auto
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
Weer een mijlpaal bereikt dus.
Man, man, man, wat een werk. Ik heb bewondering voor hoe jij dit aanpakt. Diep respect.
Ga door en laat ons genieten van je vorderingen.
Bedankt..
Man, man, man, wat een werk. Ik heb bewondering voor hoe jij dit aanpakt. Diep respect.
Ga door en laat ons genieten van je vorderingen.
Bedankt..
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op zo 24 mei, 2020 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 66 cabrio projectje
dat is echt een gaaf project geworden! de auto staat in ieder geval bij het juiste baasje, da's zeker.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Mooi om te zien dat je het op de juiste manier doet, maar wat een werk!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 66 cabrio projectje
Erg knap wat je zo ''even'' 1 2 3 aanpakt.
Achter de schermen zal het wel anders zijn dan alleen die before en after fotos maar super om dat zo te zien groeien!!!
Achter de schermen zal het wel anders zijn dan alleen die before en after fotos maar super om dat zo te zien groeien!!!
''vaak bende te bang''
65 Fastback GT350 clone
65 Fastback GT350 clone
Re: 66 cabrio projectje
Jazeker, een hoop stress, gevloek, 1 dokter en 1 ziekenhuis bezoek.
Maar je komt vooral veel zooi/ slechte oude reparaties tegen. En dan besluit ik dat deel ook maar te vervangen.
Ondertussen staat hij weer op z'n wielen, ik moet de voorste spatborden nog repareren en dan is hij klaar voor de spuiter. Ik laat het in Belgie doen, dus ik moet ook nog even wachten tot de grens weer open is...
Zodra de auto weg is begin ik aan het blok, de versnellingsbak (beiden zitten vast), interieur, kabelboom en nog een hoop ander spul...
Maar je komt vooral veel zooi/ slechte oude reparaties tegen. En dan besluit ik dat deel ook maar te vervangen.
Ondertussen staat hij weer op z'n wielen, ik moet de voorste spatborden nog repareren en dan is hij klaar voor de spuiter. Ik laat het in Belgie doen, dus ik moet ook nog even wachten tot de grens weer open is...
Zodra de auto weg is begin ik aan het blok, de versnellingsbak (beiden zitten vast), interieur, kabelboom en nog een hoop ander spul...
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 66 cabrio projectje
Schiet lekker op Peter
Wat een verschil met een tijdje terug .
Alles gevonden?
Op MP staat een aandrijfas:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
Groetjes Willem
Wat een verschil met een tijdje terug .
Alles gevonden?
Op MP staat een aandrijfas:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ousPage=lr
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: 66 cabrio projectje
Kleine update:
Ondertussen is de voorkant gespoten:
En ben ik begonnen met uitlijnen:
Het begint ergens op te lijken. Zaterdag breng ik de auto naar de spuiter en mag die het verder over nemen, dan kan ik aan het blok enz gaan werken.
En Willem, bedankt, maar ondertussen heb ik een as gevonden Zodra het kan kom ik even op bezoek
Ondertussen is de voorkant gespoten:
En ben ik begonnen met uitlijnen:
Het begint ergens op te lijken. Zaterdag breng ik de auto naar de spuiter en mag die het verder over nemen, dan kan ik aan het blok enz gaan werken.
En Willem, bedankt, maar ondertussen heb ik een as gevonden Zodra het kan kom ik even op bezoek
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 66 cabrio projectje
Dat ziet er netjes uit Peer
Je bent trouwens van harte welkom.
Groetjes Willem
Je bent trouwens van harte welkom.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: 66 cabrio projectje
Zo dat gaat snel zeg, ziet er ook goed uit
paar vraagjes ik zoek een goede manuel om alles op te zoeken en waar bestel jij jou onderdelen?
grt Mike
paar vraagjes ik zoek een goede manuel om alles op te zoeken en waar bestel jij jou onderdelen?
grt Mike
Re: 66 cabrio projectje
Zo de auto is naar de spuiter, het enige werk wat ik niet zelf doe:
Dus tijd om aan de motor te beginnen, echter schrik niet van de beelden
Eerst maar eens de 'olie' eraf laten:
Ik weet niet wat het was, maar het stonk naar riool water.
De kleppendeksels er maar af:
Oliepan eraf:
En na een halve dag knutselen en hameren is het blok bijna leeg, alleen de nokkenas moet nog.
De losse onderdelen:
Morgen de nokkenas eruit en de boel goed schoonmaken en dan naar een revisie bedrijf. Het enige goede nieuws is dat het nog het orginele blok lijkt te zijn en dat deze nog nooit open is geweest. Allemaal orginele lagers en zuigers. Dus honen/boren is nog een optie om de boel te redden.
Dus tijd om aan de motor te beginnen, echter schrik niet van de beelden
Eerst maar eens de 'olie' eraf laten:
Ik weet niet wat het was, maar het stonk naar riool water.
De kleppendeksels er maar af:
Oliepan eraf:
En na een halve dag knutselen en hameren is het blok bijna leeg, alleen de nokkenas moet nog.
De losse onderdelen:
Morgen de nokkenas eruit en de boel goed schoonmaken en dan naar een revisie bedrijf. Het enige goede nieuws is dat het nog het orginele blok lijkt te zijn en dat deze nog nooit open is geweest. Allemaal orginele lagers en zuigers. Dus honen/boren is nog een optie om de boel te redden.
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer,
Effe met de hogedruk eroverheen geeft al een heel ander beeld,
een orgineel "onverkloot" blok is ook wel wat waard,
groeten,
Jack
Effe met de hogedruk eroverheen geeft al een heel ander beeld,
een orgineel "onverkloot" blok is ook wel wat waard,
groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 66 cabrio projectje
Om eerlijk te zijn dacht ik ook om er gewoon de hoge druk op te zetten, maar eigelijk kan ik dat toch niet maken. Waar gaat alle smurrie dan heen, ik heb het liever niet op de inrit. Of is er nog een slim truukje?