66 cabrio projectje 'done'
Moderator: Shelby GT-H
Re: 66 cabrio projectje
Bij mij was ook een caster stang weggevreten maar dat was nog niet de helft van die van jou! Je moet er niet aan denken dat zo’n ding onderweg afbreekt. Nu schijnen 65/66 stangen sterker te zijn dan de instelbare 67/68 versies.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: 66 cabrio projectje
Ik moet daar ook niet aan denken, dan gaat het goed mis. Ik zie dat er verschillende types te koop zijn. Zoals orgineel, verstelbare voor een 65/66 en met kogelgewricht zoal ik op de 70er had gezet.
Ik denk dat ik het bij orgineel ga laten, verstelbaar is misschien handig voor caster uitlijnen, maar dat is misschien ook niet nodig.
Ik denk dat ik het bij orgineel ga laten, verstelbaar is misschien handig voor caster uitlijnen, maar dat is misschien ook niet nodig.
Re: 66 cabrio projectje
Één keer goed uitlijnen en je hoeft er jaren niets meer aan te doen. Het is wel even een geklooi met die vulplaatjes maar als je een goede kwaliteit draagarmen hebt dan is het éénmalig.......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: 66 cabrio projectje
He Peer.
Dat schiet lekker op zeg
Als je een set caster stangen nodig hebt hoor ik het wel.
Ik heb nog een set liggen.
Groetjes Willem
Dat schiet lekker op zeg
Als je een set caster stangen nodig hebt hoor ik het wel.
Ik heb nog een set liggen.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: 66 cabrio projectje
Willem, je was net te laat
Ondertussen heb ik weer een weekendje kunnen klussen, het terug plaatsen van die voor veren is wel echt een uitdaging geweest.
Nieuwe ophangings spullen:
Nieuwe stuurkogels:
De schijfremmen:
De velgen erop die niet blijken te passen . Het center kapje komt tegen de dustkap aan.
De versnellingsbak erin (en alle nieuwe remleidingen zichtbaar):
Motor er achteraan:
En gisteren nog maar begonnen aan de acheras:
Nieuwe lagers liggen al klaar:
En natuurlijk ook meteen nieuwe bladveren:
Met name die achteras was een smerig klusje, versnellingsbak/differentieel olie stinkt enorm, veel aangekoekte zooi alles vet en vies... Maar als het goed is was dit het laatste 'smerige' klusje.
Vanavond maar een werkplaatspers in elkaar lassen om de nieuwe lagers op de as te persen, Kopen kan ook, maar die zijn zo groot, staan in de weg en ik heb al een goede potkrik dus ik hoef alleen maar een standaard te maken.
Ik krijg via PB vaak de vraag waar ik mijn spullen vandaan haal, ik kan daar heel simpel over zijn:
Normaal haal ik alles bij de Mustanggarage in belgie, echter met de gesloten grenzen (begin dit jaar), de verplichte sluitingen en de lange 'wachttijd' op het spuiten heb ik ook wat zitten rondzoeken op ebay. Veel van mijn spullen zoals de ophanging heb ik via ebay gevonden, dit waren allemaal 'nieuwe onderdelen' die mensen 'teveel' besteld hadden. Maar uiteindelijk is dit niet heel veel goedkoper dan gewoon bij de mustanggarage te halen. Een paar onderdelen zijn nooit aangekomen, heel gedoe met ebay/paypal, sommige spullen waren anders dan ge-adverteerd (verkeerd jaartal) en sommige onderdelen waren helemaal niet nieuw.
Natuurlijk ben ik ook op de hoogte van Rockauto, ik haal daar veel spullen voor mijn 2016 mustang en de e-150, echter voor de oldtimer mustang met verzendkosten, invoerkosten en dat er toch redelijk vaak wat mis gaat, kan je jezelf wat zorgen en stress besparen door het gewoon lokaal te halen. De uiteindelijke prijs is vaak (zeker bij grote spullen) helemaal niet zoveel voordeliger.
Ondertussen heb ik weer een weekendje kunnen klussen, het terug plaatsen van die voor veren is wel echt een uitdaging geweest.
Nieuwe ophangings spullen:
Nieuwe stuurkogels:
De schijfremmen:
De velgen erop die niet blijken te passen . Het center kapje komt tegen de dustkap aan.
De versnellingsbak erin (en alle nieuwe remleidingen zichtbaar):
Motor er achteraan:
En gisteren nog maar begonnen aan de acheras:
Nieuwe lagers liggen al klaar:
En natuurlijk ook meteen nieuwe bladveren:
Met name die achteras was een smerig klusje, versnellingsbak/differentieel olie stinkt enorm, veel aangekoekte zooi alles vet en vies... Maar als het goed is was dit het laatste 'smerige' klusje.
Vanavond maar een werkplaatspers in elkaar lassen om de nieuwe lagers op de as te persen, Kopen kan ook, maar die zijn zo groot, staan in de weg en ik heb al een goede potkrik dus ik hoef alleen maar een standaard te maken.
Ik krijg via PB vaak de vraag waar ik mijn spullen vandaan haal, ik kan daar heel simpel over zijn:
Normaal haal ik alles bij de Mustanggarage in belgie, echter met de gesloten grenzen (begin dit jaar), de verplichte sluitingen en de lange 'wachttijd' op het spuiten heb ik ook wat zitten rondzoeken op ebay. Veel van mijn spullen zoals de ophanging heb ik via ebay gevonden, dit waren allemaal 'nieuwe onderdelen' die mensen 'teveel' besteld hadden. Maar uiteindelijk is dit niet heel veel goedkoper dan gewoon bij de mustanggarage te halen. Een paar onderdelen zijn nooit aangekomen, heel gedoe met ebay/paypal, sommige spullen waren anders dan ge-adverteerd (verkeerd jaartal) en sommige onderdelen waren helemaal niet nieuw.
Natuurlijk ben ik ook op de hoogte van Rockauto, ik haal daar veel spullen voor mijn 2016 mustang en de e-150, echter voor de oldtimer mustang met verzendkosten, invoerkosten en dat er toch redelijk vaak wat mis gaat, kan je jezelf wat zorgen en stress besparen door het gewoon lokaal te halen. De uiteindelijke prijs is vaak (zeker bij grote spullen) helemaal niet zoveel voordeliger.
Re: 66 cabrio projectje
En weer een weekend kunnen werken aan de onderkant.
Remmen, achteras en uitlaat zijn nu klaar.
Nieuwe lagers, eerst de oude eraf:
Toen een pers in elkaar gebakken en de nieuwe lagers erop:
Achteras afgemaakt:
Remmen erop:
Nieuwe schokbrekers:
Maar weer een keer dweilen, Versnellingsbak olie stinkt echt enorm...
En toen de uitlaat:
Voor een complete uitlaat voor exact dit model past deze maar bijzonder slecht. Uiteindelijk het lasapparaat en de slijptol er maar weer bijgepakt maar hij zit eronder. De klemmen ga ik nog vervangen voor andere want deze vind ik geen gezicht. (of misschien dat ik ze nog 180 graden draai)
Remmen, achteras en uitlaat zijn nu klaar.
Nieuwe lagers, eerst de oude eraf:
Toen een pers in elkaar gebakken en de nieuwe lagers erop:
Achteras afgemaakt:
Remmen erop:
Nieuwe schokbrekers:
Maar weer een keer dweilen, Versnellingsbak olie stinkt echt enorm...
En toen de uitlaat:
Voor een complete uitlaat voor exact dit model past deze maar bijzonder slecht. Uiteindelijk het lasapparaat en de slijptol er maar weer bijgepakt maar hij zit eronder. De klemmen ga ik nog vervangen voor andere want deze vind ik geen gezicht. (of misschien dat ik ze nog 180 graden draai)
Re: 66 cabrio projectje
Goed bezig Peer, ziet er top uit
Tank en benzine erin en starten
Groet,
Jack
Tank en benzine erin en starten
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: 66 cabrio projectje
Ziet er zéker mooi uit Peter.
Gaat goed zo...
Gaat goed zo...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: 66 cabrio projectje
Je hebt er de vaart aardig in Peter! Ziet er goed uit.....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Ook aan het THUIS werken zeker
Maar ziet er inderdaad mooi uit.
Maar ziet er inderdaad mooi uit.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 66 cabrio projectje
Ik moet inderdaad thuiswerken
Maar om eerlijk tezijn helpt dit wel, ik heb nu 1,5 uur reistijd minder per dag. Dat maakt de avond net wat bruikbaarder, maar het meeste werk doe ik gewoon in de weekenden Volgende week 2 weken vrij, ik heb bijna alle onderdelen liggen, mag nergens naartoe dus misschien heb ik heb toch nog eind van het jaar klaar
Maar om eerlijk tezijn helpt dit wel, ik heb nu 1,5 uur reistijd minder per dag. Dat maakt de avond net wat bruikbaarder, maar het meeste werk doe ik gewoon in de weekenden Volgende week 2 weken vrij, ik heb bijna alle onderdelen liggen, mag nergens naartoe dus misschien heb ik heb toch nog eind van het jaar klaar
Re: 66 cabrio projectje
Dus 2 januari met de kap naar beneden genieten van het Nederlandse landschap?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Met bewondering bekijk ik iedere keer weer de voortgang
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: 66 cabrio projectje
Ik moet nog langs de RDW, als het droog is en ik kan een afspraak maken begin januari rij ik er wel met kap open heen
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 66 cabrio projectje
Ik zou de afspraak maar alvast maken, zat bij mij een wacht tijd op van ruim 2 maand.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's