1966 Rally coupe!!!
Moderator: Shelby GT-H
Re: 1966 Rally coupe!!!
een streling voor het oog allemaal, smullen,
Groeten,
Jack
Groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: 1966 Rally coupe!!!
Worden aardig grote stappen gemaakt
Ziet er allemaal goed en profi uit, chapeau !
Michel.
Ziet er allemaal goed en profi uit, chapeau !
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Ik ben al een tijdje met het dashboard bezig om te kijken hoe het kan en wat er allemaal in moet komen. Om het toch een beetje een originele look te geven heb ik het wel gezocht in de stijl van het 66er dashboard.
Om een redelijk goede aansluiting te krijgen op het alu hebben we het dashpad op de plek gemaakt en hieronder pur gespoten om overal een mooie opvulling te krijgen en dat het straks mooi strak op het alu aansluit.
picture hosting
Vorige week het alu dashboard en dashpad weg gebracht om te laten vlocken, dit is een soort van velours uiterlijk die veel in de rally sport gebruikt wordt.
picupload
En als je de klokjes er dan in gaat zetten dan ziet het er zo uit. Alleen zit er in het midden geen km teller maar een toeren teller. Aan de km teller hebben we niets alleen op de verbinding routes moeten we ons aan de snelheid en regels houden, maar dan zit er de rally safe unit in die de snelheid weergeeft.
free photo host
image posting
Afgelopen zaterdag kwamen ze mij de veren bezorgen die ze een paar weken geleden hadden ingemeten.
Heel erg blij dat ik toch hiervoor gekozen heb, als ik zie hoe dit is afgewerkt, echt top spul!
fallout4survival
Voor de achter zijde heb ik een malletje gemaakt voor de bracket die onder de bladveer komt te zitten. Voor deze bracket laat ik een versterkte versie maken bij de metaal bewerker die ook de kooi heeft gemaakt. We gaan met de veer recht naar boven, tussen bladveer en wiel, zodat we hier de beste vering krijgen. Hiervoor moeten we de wielkuip aanpassen (uitboxen) zodat de veer voldoende ruimte heeft.
Dat uitboxen pakken we op als de voorzijde grotendeels klaar is.
Helaas mogen we de bladveren niet vervangen door een 4 link o.i.d. vandaar dat er 1 blad blijft zitten i.v.m. de homologatie. Het blad heeft alleen nog de functie van het op de plek houden van de achteras, verder helemaal niets meer, want als ik de brug laat zakken met de krik onder de as met 1 blad komt het er zo uit te zien.
Voor nu eerst zit er nog een verlagings blokje tussen die ik nog had liggen van de cabrio. Later gaan we bepalen of dit ertussen moet blijven zitten of dat het weg kan.
Om een redelijk goede aansluiting te krijgen op het alu hebben we het dashpad op de plek gemaakt en hieronder pur gespoten om overal een mooie opvulling te krijgen en dat het straks mooi strak op het alu aansluit.
picture hosting
Vorige week het alu dashboard en dashpad weg gebracht om te laten vlocken, dit is een soort van velours uiterlijk die veel in de rally sport gebruikt wordt.
picupload
En als je de klokjes er dan in gaat zetten dan ziet het er zo uit. Alleen zit er in het midden geen km teller maar een toeren teller. Aan de km teller hebben we niets alleen op de verbinding routes moeten we ons aan de snelheid en regels houden, maar dan zit er de rally safe unit in die de snelheid weergeeft.
free photo host
image posting
Afgelopen zaterdag kwamen ze mij de veren bezorgen die ze een paar weken geleden hadden ingemeten.
Heel erg blij dat ik toch hiervoor gekozen heb, als ik zie hoe dit is afgewerkt, echt top spul!
fallout4survival
Voor de achter zijde heb ik een malletje gemaakt voor de bracket die onder de bladveer komt te zitten. Voor deze bracket laat ik een versterkte versie maken bij de metaal bewerker die ook de kooi heeft gemaakt. We gaan met de veer recht naar boven, tussen bladveer en wiel, zodat we hier de beste vering krijgen. Hiervoor moeten we de wielkuip aanpassen (uitboxen) zodat de veer voldoende ruimte heeft.
Dat uitboxen pakken we op als de voorzijde grotendeels klaar is.
Helaas mogen we de bladveren niet vervangen door een 4 link o.i.d. vandaar dat er 1 blad blijft zitten i.v.m. de homologatie. Het blad heeft alleen nog de functie van het op de plek houden van de achteras, verder helemaal niets meer, want als ik de brug laat zakken met de krik onder de as met 1 blad komt het er zo uit te zien.
Voor nu eerst zit er nog een verlagings blokje tussen die ik nog had liggen van de cabrio. Later gaan we bepalen of dit ertussen moet blijven zitten of dat het weg kan.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 1966 Rally coupe!!!
Ziet er allemaal heel mooi en strak uit
Re: 1966 Rally coupe!!!
Wow lekker bezig zeg!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: 1966 Rally coupe!!!
Het wordt steeds mooier,
ik zie dat je de originele dashpad weer gebruikt hebt, dat vlokken ziet er goed uit,
mag ik vragen waar je dat laat doen,
groeten,
Jack
ik zie dat je de originele dashpad weer gebruikt hebt, dat vlokken ziet er goed uit,
mag ik vragen waar je dat laat doen,
groeten,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Bij Hans poortman in Rijssen
Eigenaar van Rallysafe NL
Eigenaar van Rallysafe NL
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Marco, tering werk je eigenlijk nog wel in je bedrijf ?
Het ziet er allemaal mooi en doordacht uit.
Het ziet er allemaal mooi en doordacht uit.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
1970TwisterSpecial schreef: ↑za 25 apr, 2020 06:00 Marco, tering werk je eigenlijk nog wel in je bedrijf ?
Het ziet er allemaal mooi en doordacht uit.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Afgelopen week en weekend vorderingen gemaakt met de versnellingspook en handrem.
Tevens positie en afstand voor de schakelstang bepaalt zodat we de bak steun konden inmeten.
Baksteun gemaakt tussen de koker balken en hierin busjes gelast zodat we de koker niet in elkaar draaien.
Een plaatje gemaakt waar de pook en de handrem samen op komen.
how to upload images
Tevens positie en afstand voor de schakelstang bepaalt zodat we de bak steun konden inmeten.
Baksteun gemaakt tussen de koker balken en hierin busjes gelast zodat we de koker niet in elkaar draaien.
Een plaatje gemaakt waar de pook en de handrem samen op komen.
how to upload images
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 1966 Rally coupe!!!
Nice Nice Nice !!!
Welke dempers gebruik je daar voor de bak te steunen ?
Staat de handrem steeds onder een hoek richting chauffeur of is dat persoonlijke voorkeur ?
Greets,
C.
Welke dempers gebruik je daar voor de bak te steunen ?
Staat de handrem steeds onder een hoek richting chauffeur of is dat persoonlijke voorkeur ?
Greets,
C.
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Zit nog een standaard rubber tussen en die laten we zitten, de bak kan niet veel bewegen door de rubbers van het motorblok.
Handrem blijft zo staan en staat inderdaad richting de bestuurder en op mij afgestemd.
Misschien dat die nog een stukje ingekort moet worden maar dat doen we pas als we gaan testen.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Dashboard zit nu definitief op de plek, alles is aangesloten en kan met een stekker zo aan de rest van de kabelboom gekoppeld worden. Bovenzijde nog voorzien van een paar gaten waar de kachel (of wat er voor doorgaat) voor de voorruit op aan gesloten moet worden.
intermediate goals examples
dc wasteland
Voor de kachel is er gekozen voor een kleine die alleen de voorruit maar schoon hoeft te houden. Deze word wel aangesloten op het koelwater van de motor zodat er wel warme lucht uit kan komen zonder daar een 3000 watt element in de auto te hoeven plaatsen en dan de kans dat die de relatief kleine accu leeg gaat trekken.
De headers zaten een beetje te dicht op de carrosserie, hiervoor ruimte gemaakt aan beide zijden.
Tevens de pedalen er een beetje rally waardig gemaakt.
De spindels verstevigd omdat we denken dat dit een zwakke plek is in de voor ophanging.
intermediate goals examples
dc wasteland
Voor de kachel is er gekozen voor een kleine die alleen de voorruit maar schoon hoeft te houden. Deze word wel aangesloten op het koelwater van de motor zodat er wel warme lucht uit kan komen zonder daar een 3000 watt element in de auto te hoeven plaatsen en dan de kans dat die de relatief kleine accu leeg gaat trekken.
De headers zaten een beetje te dicht op de carrosserie, hiervoor ruimte gemaakt aan beide zijden.
Tevens de pedalen er een beetje rally waardig gemaakt.
De spindels verstevigd omdat we denken dat dit een zwakke plek is in de voor ophanging.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1966 Rally coupe!!!
Even weer een update.
Rem en koppeling installatie van voor naar achter, pedalbox met rem balance.
De rem balance kabel is net 2 cm te kort om het op de plek te maken in het dashboard.
We gebruiken met staal omvlochten dash 3 leiding voor het hele systeem, hierdoor blijft het pedaal hard als de olie warm wordt en dat wil wel eens mis gaan met rubber leiding.
Radiator, olie koeler en filter geplaatst. Alles met dash 10 leiding.
Voor de dynamo is er gekozen voor een nieuwer type met meer opbrengst en one wire aansluiting.
Headers en schutbord/tunnel voorzien van hitte geleidend en afstotend materiaal, om op deze manier toch de warmte die van de motor komt zoveel mogelijk buiten de auto te houden.
free picture upload
De deurhengsels tevens van een paar gram ontdaan!
Rem en koppeling installatie van voor naar achter, pedalbox met rem balance.
De rem balance kabel is net 2 cm te kort om het op de plek te maken in het dashboard.
We gebruiken met staal omvlochten dash 3 leiding voor het hele systeem, hierdoor blijft het pedaal hard als de olie warm wordt en dat wil wel eens mis gaan met rubber leiding.
Radiator, olie koeler en filter geplaatst. Alles met dash 10 leiding.
Voor de dynamo is er gekozen voor een nieuwer type met meer opbrengst en one wire aansluiting.
Headers en schutbord/tunnel voorzien van hitte geleidend en afstotend materiaal, om op deze manier toch de warmte die van de motor komt zoveel mogelijk buiten de auto te houden.
free picture upload
De deurhengsels tevens van een paar gram ontdaan!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's