Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Moderator: Shelby GT-H
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Mooi draaibankje op de achtergrond. Goed om te weten
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Haha altijd makkelijk inderdaad. Het precisie draaiwerk laat ik op mijn werk altijd doen, maar remtrommels en het wat minder precieze werk is prima op deze te doen.
1966 Ford Mustang Coupe 289
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Afgelopen weken weer met de mustang bezig geweest. De achterkant is slechter als ik op het eerste gezicht dacht. We hebben de tank gedemonteerd en kwamen er toen ook achter dat de onder-binnenkant van het paneel waar de achterlichten in zitten deels bestaat uit getectyleerde purschuim..
De rechterkant hoort met een steun aan de plaat op de chassisbalk vast te zitten, deze steun is er echter niet. In plaats daarvan zitten er wat stukjes gaas. Oftewel het paneel zit daar helemaal niet vast.
Bij aankoop had ik al gezien dat het rechter achterscherm vervangen moest worden, links leek nog goed te zijn, echter zit ook hier op 1 plek bijna een cm plamuur.. Dit is echter wel een hele oude schade, de plamuur zit verstopt onder meerdere lagen verf (voorschermen en motorkap zitten verstopt onder in totaal 9 lagen verf), het linker achterscherm achter 'slechts' 7 lagen verf..
Het plan is om de Mustang begin volgende week op de richtbank te zetten, dan de achterschermen te demonteren, chassis achter te richten en dan de nieuwe achterschermen monteren.
Ik heb een tijdje terug een kantelbrug getekend, afgelopen week een partij stalen kokers besteld, deze gaan we zaterdag eens zagen en ik denk volgende week in elkaar lassen. Dan kan de mustang nadat deze op de richtbank heeft gestaan en de nieuwe schermen zijn gemonteerd zo de kantelbrug op.
Nog een hele hoop werk aan de winkel!
De rechterkant hoort met een steun aan de plaat op de chassisbalk vast te zitten, deze steun is er echter niet. In plaats daarvan zitten er wat stukjes gaas. Oftewel het paneel zit daar helemaal niet vast.
Bij aankoop had ik al gezien dat het rechter achterscherm vervangen moest worden, links leek nog goed te zijn, echter zit ook hier op 1 plek bijna een cm plamuur.. Dit is echter wel een hele oude schade, de plamuur zit verstopt onder meerdere lagen verf (voorschermen en motorkap zitten verstopt onder in totaal 9 lagen verf), het linker achterscherm achter 'slechts' 7 lagen verf..
Het plan is om de Mustang begin volgende week op de richtbank te zetten, dan de achterschermen te demonteren, chassis achter te richten en dan de nieuwe achterschermen monteren.
Ik heb een tijdje terug een kantelbrug getekend, afgelopen week een partij stalen kokers besteld, deze gaan we zaterdag eens zagen en ik denk volgende week in elkaar lassen. Dan kan de mustang nadat deze op de richtbank heeft gestaan en de nieuwe schermen zijn gemonteerd zo de kantelbrug op.
Nog een hele hoop werk aan de winkel!
1966 Ford Mustang Coupe 289
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Afgelopen week begonnen met het demonteren van de achterschermen en kofferbak vloer, schiet redelijk op. Echter zoek ik nog wat afmetingen voor controle. En dan met name de afstand van de montage gaten voor de bladveren (maat C in onderstaande afbeelding).
In onderstaande afbeelding staan alle maten die ik eigenlijk nodig heb, maar er staat bij dat deze van een 1964/1965 Mustang zijn. Maar volgens mij zijn die gelijk aan een 66er toch (en dan maakt het niet uit of het een coupe of fastback is)?
Afbeelding geleend van www.nzmustang.com
En zo staat de Mustang er momenteel bij:
Ben momenteel ook bezig met een rotisserie te maken, zodat zodra de achterkant er weer aan zit hij in de rotisserie gehangen kan worden en ik ook goed/makkelijker bij de onderkant van de Mustang kan.
In onderstaande afbeelding staan alle maten die ik eigenlijk nodig heb, maar er staat bij dat deze van een 1964/1965 Mustang zijn. Maar volgens mij zijn die gelijk aan een 66er toch (en dan maakt het niet uit of het een coupe of fastback is)?
Afbeelding geleend van www.nzmustang.com
En zo staat de Mustang er momenteel bij:
Ben momenteel ook bezig met een rotisserie te maken, zodat zodra de achterkant er weer aan zit hij in de rotisserie gehangen kan worden en ik ook goed/makkelijker bij de onderkant van de Mustang kan.
1966 Ford Mustang Coupe 289
- arjanmustang
- Berichten: 74
- Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
- Locatie: Veluwe
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geplaatst heb.
Ondertussen wel verder gegaan aan de Mustang, alleen niet met hetzelfde hoge tempo als sommige andere forumleden hebben..
De kont zit er ondertussen weer aan, 2 nieuwe achter-chassisbalken, nieuwe kofferbakvloer, nieuwe wielkast LA en nieuwe achterschermen en achterlicht plaat. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik nog een nieuwe achterklep ga kopen.. De huidige is nog de originele, maar deze loopt net wat boller als de beide (nieuwe) achterschermen. Het liefst houd ik de originele, deze is volgens mij betere kwaliteit dan die imitatie kleppen. Maar een kier tussen de achterschermen en bovenkant van de achterklep ziet er ook niet uit.
Verder heb ik 2 subframe connectoren gefabriceerd en er onder gemaakt. En sinds afgelopen week hangt de Mustang in de kantelbrug en ben ik begonnen met de bodem schoon te maken.
Hierbij nog wat foto's:
Ondertussen wel verder gegaan aan de Mustang, alleen niet met hetzelfde hoge tempo als sommige andere forumleden hebben..
De kont zit er ondertussen weer aan, 2 nieuwe achter-chassisbalken, nieuwe kofferbakvloer, nieuwe wielkast LA en nieuwe achterschermen en achterlicht plaat. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik nog een nieuwe achterklep ga kopen.. De huidige is nog de originele, maar deze loopt net wat boller als de beide (nieuwe) achterschermen. Het liefst houd ik de originele, deze is volgens mij betere kwaliteit dan die imitatie kleppen. Maar een kier tussen de achterschermen en bovenkant van de achterklep ziet er ook niet uit.
Verder heb ik 2 subframe connectoren gefabriceerd en er onder gemaakt. En sinds afgelopen week hangt de Mustang in de kantelbrug en ben ik begonnen met de bodem schoon te maken.
Hierbij nog wat foto's:
1966 Ford Mustang Coupe 289
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Zo hoort het, meteen goed aanpakken!
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Lekker bezig...
Ik zal niets zeggen over lange projecten.
Mijn 67 390 cabrio is van de week op kenteken gezet (na 20 jaar )
Ik zal niets zeggen over lange projecten.
Mijn 67 390 cabrio is van de week op kenteken gezet (na 20 jaar )
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op za 27 mei, 2023 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- 19Mustang66
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 10 jun, 2012 20:00
- Locatie: IJsselstein
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Ik dacht dat ik de enige was die er zolang overdoet…
En dat mijn Mustang er zo slecht aan toe was, maar toch niet.
We redden iig weer een Mustang van de sloop!
Ziet er goed uit!!
En dat mijn Mustang er zo slecht aan toe was, maar toch niet.
We redden iig weer een Mustang van de sloop!
Ziet er goed uit!!
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Je bent niet de enige
Mijn 66-er staat sinds okt 22 op kenteken.
Ben er in 2000 aan begonnen in de schuur.
Maar net als bij de meesten van ons, weinig tijd, geen verwarming in schuur.
Ziektes, verhuizingen kinderen, verbouwen ect.
Er was altijd wel wat.
Mijn 66-er staat sinds okt 22 op kenteken.
Ben er in 2000 aan begonnen in de schuur.
Maar net als bij de meesten van ons, weinig tijd, geen verwarming in schuur.
Ziektes, verhuizingen kinderen, verbouwen ect.
Er was altijd wel wat.
66er coupe 289-aut
Re: Restauratie '66 Mustang Hardtop 289
Grondig !