Pagina 1 van 2

Teruglopen benzine

Geplaatst: zo 08 apr, 2018 20:37
door Frederik812
Weet iemand hoe het komt dat mijn benzine terugloopt na een ritje ?

Gisteren zag ik na mijn rit , dat de benzine wat borrelde , en dat de benzine beetje bij beetje terugliep .
De benzinefilter was helemaal leeg na een paar minuten .

Met gevolg als ik deze 5 min later weer probeerde te starte dat het wat langer duurde voor hij starte .

Na een paar uur de wagen gestart en stilgelegd en toen bleef de benzine wel staan

Kan dit kwaad of zit ik met een probleem ?


Het betreft een ford mustang van 67 met een 351 windsor

Alvast bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 18:57
door Gearz
Probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door benzine dat te warm wordt en gaat koken (heatsoak), de luchtbellen die hierbij ontstaan borrelen naar boven en zorgen dat er geen of niet genoeg brandstof in de vlotterkamer komt. Waarschijnlijk is het goed eerst eens te kijken hoe dit veroorzaakt wordt, zit er geen spacer gemonteerd onder de carburateur, loopt de brandstof leiding te dicht langs de motor, pompt de brandstof pomp nog genoeg druk, etc. ?

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 19:19
door Frederik812
Bedankt voor uw reactie ,

Er zit een spacer van anderhalve centimeter onder mijn carburateur ,

De pomp op zich is 2 maanden oud dus normaal zou die toch nog goed moeten zijn he ?

Wat ik wel heb gezien daarjuist is dat de leiding een klein stukje op het inlaatspruitstuk ligt , kan dit zoiets veroorzaken ?

Mvg Frederik

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 20:15
door 1967coupe
haal die er maar eens vanaf. 99% dat het veel beter wordt

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 20:28
door Frederik812
Ok ga ik morgen doen .

Zou het een verschil maken dat ik er isolerende geine over doe ?

Dan komt de hitte er niet rechtstreeks op maar kan de hitte misschien ook niet meer goed weg van de benzineleiding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 20:53
door 1967coupe
gewoon zo ver mogelijk van de hittebron verwijderd houden.
Geen idee trouwens wat die geine betekent :mrgreen: , ik vermoed tape?

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 21:05
door saf1908
Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.

Bij mij ligt de benzineleiding (incl. filter) zo ver mogelijk van mijn blok/uitlaat en is deze omwikkeld met warmtewerend materiaal. Ook heb ik een dikke carburateurspacer van kunststof.

Mijn gevoel zegt dat alleen een elektrische benzinepomp me gaat redden, al vraag ik me af hoe ze hier in Amerika mee omgaan. (Ik geloof ook niet meer dat het aan een lek in de leiding of benzinepomp ligt waardoor lucht aangezogen zou kunnen worden.)

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 21:29
door Frederik812
1967coupe schreef:gewoon zo ver mogelijk van de hittebron verwijderd houden.
Geen idee trouwens wat die geine betekent :mrgreen: , ik vermoed tape?
Ik bedoel zo een kous zoals je over uw bougiekabels kan doen :)

Ik had het misschien anders moeten verwoorden AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 21:35
door Frederik812
saf1908 schreef:Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.

Bij mij ligt de benzineleiding (incl. filter) zo ver mogelijk van mijn blok/uitlaat en is deze omwikkeld met warmtewerend materiaal. Ook heb ik een dikke carburateurspacer van kunststof.

Mijn gevoel zegt dat alleen een elektrische benzinepomp me gaat redden, al vraag ik me af hoe ze hier in Amerika mee omgaan. (Ik geloof ook niet meer dat het aan een lek in de leiding of benzinepomp ligt waardoor lucht aangezogen zou kunnen worden.)

En borrelt deze ook als de motor pas gestart is ?

En loopt de benzine ook terug als de motor warm is ?

Miss is een elektrische pomp idd de oplossing ,
Maar ik wil toch eerst alles proberen wat de mensen mij hier aanraden :)






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: ma 09 apr, 2018 21:39
door Gearz
saf1908 schreef: ma 09 apr, 2018 21:05 Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.
Niet precies hetzelfde vermoed ik, jij hebt het over lucht zichtbaar in je filter met draaiende motor en Frederik over borrelende en teruglopende brandstof met warme maar stilstaande motor na een rit.

Correct me when wrong.

Michel.

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: di 10 apr, 2018 05:37
door Frederik812
Gearz schreef:
saf1908 schreef: ma 09 apr, 2018 21:05 Ik heb precies hetzelfde. Al jaren. De brandstof in mijn filter borrelt altijd enorm op warme dagen. Vooral als mijn grote Spal fan minutenlang warme lucht tegen mijn benzinepomp/filter blaast. Als ik een fles koud water over de pomp giet stopt het tijdelijk.
Niet precies hetzelfde vermoed ik, jij hebt het over lucht zichtbaar in je filter met draaiende motor en Frederik over borrelende en teruglopende brandstof met warme maar stilstaande motor na een rit.

Correct me when wrong.

Michel.

Jep net zoals jij beschrijft .

Het verschil is dus dat het bij mij terugloopt als ik de motor stil leg en bij u niet ?


Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: di 10 apr, 2018 05:56
door mercury
Naast te hete benzine, kan ook de tankontluchting dit veroorzaken. Wellicht een verstopping?

Dit kun je controleren door tijdens de terugloop de benzinedop eraf te draaien. Zegt hij “floep”, dan heb je daar een mogelijke oorzaak.

Groeten,

Adam

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: di 10 apr, 2018 06:30
door Frederik812
mercury schreef:Naast te hete benzine, kan ook de tankontluchting dit veroorzaken. Wellicht een verstopping?

Dit kun je controleren door tijdens de terugloop de benzinedop eraf te draaien. Zegt hij “floep”, dan heb je daar een mogelijke oorzaak.

Groeten,

Adam
Hey Adam ,

Dit heb ik reeds getest gehad en dit is niet het geval :) toch bedankt voor de tip Afbeelding

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: di 10 apr, 2018 20:20
door saf1908
Dat is waar. Het borrelen is bij mij niet als ik de auto net heb gestart. Pas als hij warm is zie je de vele luchtbellen hard stromen. En als ik de auto na een rit stil zet komt mijn filter droog te staan, om soms een dag later weer vol te staan.

Re: Teruglopen benzine

Geplaatst: di 10 apr, 2018 20:25
door Big_fun_58
Ik denk even, ik wacht even met reageren maar het wordt niet genoemd dus opper ik het maar.
De inlaat manifold verwarming (eventueel in combinatie met een laat onstekingstijdstip bij stationair draaien).
Deze V8 motoren zijn ontworpen om ook bij extreme koude nog goed te lopen (bijv. -30°C?) vandaar dat uitlaatgassen onderaan door het inlaatspruitstuk heenloopt om dit te verwarmen. Dit is in 99.9% van de gevallen hier niet meer nodig. Een manifold kan hierdoor ècht bloedheet worden met alle problemen van dien (vapor lock in je carb, slecht starten, etc.). Ik plug de gaten in beide inlaatspruitstuk pakkingen altijd bijna geheel af d.m.v. een dun koperen plaatje (0,5 mm?) met in het midden een gaatje van ongeveer 4 mm. De kleine doorlaat geeft voldoende verwarming om de benzine te verdampen maar houdt het manifold (en dus je gasmengsel!) op een goede temperatuur.
Vooral als je onstekingvervoeging zo staat dat deze bij stationair draaien laat staat dan zullen de verbrandingsgassen door je inlaatspruitstuk ook nog eens een stuk heter zijn (een soort naverbranding in de uitlaatpoort). Dan gaat alles wel koken hoor met de huidige vluchtige benzines.
Mijn advies: even je onsteking checken bij stationair draaien en, als je het durft, je manifold demonteren en deze 2 poortjes blokken op eerdergenoemde manier. Daar kan je nog veel profijt van hebben als het warmer wordt....
Succes!!