Bedradingsvraag mustang 1965
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Bedradingsvraag mustang 1965
Hallo,
Ik ben bezig om alle bedrading langs te lopen en opnieuw te tapen.
Als laatste bedrading in dashboard.
Vorige eigenaar in Amerika heeft wel wat veranderd en in de schema's niet helemaal duidelijk voor mij.
(Link 1)
Rechter zwarte kabel was rechtstreeks verbonden met bobine.
Dit moet met een rood/groen kabel via roze kabel ?
Links zit rood/blauw die gaat naar vrijstand automaatbak als het goed is.
In het midden zitten 2 kabels in 1 schoentje.
Een zwart/groene en een "zwarte" die helemaal doorloopt naar de connector en daar bij een geel/zwarte kabel inzit.(link 4)
Zie foto's.
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWlyY0gcCJQUeRDi
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWirnjmpr9vzYXRi
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWr3ag8UA6CGJIL-
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWcgz52F9T9K7xfm
Wie kan mij wat meer info geven zodat het voor mij duidelijk wordt.
Ik ben bezig om alle bedrading langs te lopen en opnieuw te tapen.
Als laatste bedrading in dashboard.
Vorige eigenaar in Amerika heeft wel wat veranderd en in de schema's niet helemaal duidelijk voor mij.
(Link 1)
Rechter zwarte kabel was rechtstreeks verbonden met bobine.
Dit moet met een rood/groen kabel via roze kabel ?
Links zit rood/blauw die gaat naar vrijstand automaatbak als het goed is.
In het midden zitten 2 kabels in 1 schoentje.
Een zwart/groene en een "zwarte" die helemaal doorloopt naar de connector en daar bij een geel/zwarte kabel inzit.(link 4)
Zie foto's.
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWlyY0gcCJQUeRDi
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWirnjmpr9vzYXRi
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWr3ag8UA6CGJIL-
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWcgz52F9T9K7xfm
Wie kan mij wat meer info geven zodat het voor mij duidelijk wordt.
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Aansluiting bobine: ligt eraan welke bobine er nu opzit, als het een 12v is kun je rechtstreeks een kabel maken van contactslot naar bobine. Is de bobine 6 v moet je een pink wire aansluiten.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Ik dacht dat ze bij starten 12 volt kregen en als de motor loopt 9 volt.
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Gemeten op de "IGN" aansluiting op de bobine t.o.v. massa:Swordfish79 schreef: ↑ma 05 mar, 2018 21:48 Ik dacht dat ze bij starten 12 volt kregen en als de motor loopt 9 volt.
Punten open: 12V (14 met draaiende motor)
Punten dicht: ongeveer de helft want de pink resistor heeft ongeveer dezelfde weerstand als de (standaard) bobine.
Gemiddeld meet je dus ongeveer 9 volt MAAR de bobine werkt dus op maar op de helft van de klemspanning van de accu!
Voltje meer of minder kijk ik even niet naar maar het is gewoon de wet van Ohm die hier van toepassing is.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Wie kan mij verder helpen met een concreet antwoord en wat er evt. bij z'n eigen auto heeft zitten.
Waarom zou de bobine kabel rechtstreeks naar contactslot lopen.
En als ik het weer origineel wil herstellen waar moet de kabel van contactslot dan heen, volgens mij bij de pink kabel in, maar dat kan ik dus niet goed herleiden.
Alvast bedankt!
Waarom zou de bobine kabel rechtstreeks naar contactslot lopen.
En als ik het weer origineel wil herstellen waar moet de kabel van contactslot dan heen, volgens mij bij de pink kabel in, maar dat kan ik dus niet goed herleiden.
Alvast bedankt!
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Klopt! De bobine draait dan op ongeveer 7v maar krijgt tijdens het starten via de aansluiting "I" van het startrelais de volle accuspanning. Dit om een krachtige vonk te verzekeren tijdens het starten. Lekker simpel maar doeltreffend .Onderstaand schema biedt meer verduidelijking hoop ik:Mustangpower schreef: ↑di 06 mar, 2018 20:08 Wie kan mij verder helpen met een concreet antwoord en wat er evt. bij z'n eigen auto heeft zitten.
Waarom zou de bobine kabel rechtstreeks naar contactslot lopen.
En als ik het weer origineel wil herstellen waar moet de kabel van contactslot dan heen, volgens mij bij de pink kabel in, maar dat kan ik dus niet goed herleiden.
Alvast bedankt!
Alle andere schema's zijn hier te vinden:
http://averagejoerestoration.com/1965-m ... -diagrams/
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Hoi dakloos,Dakloos schreef: ↑di 06 mar, 2018 21:35
Klopt! De bobine draait dan op ongeveer 7v maar krijgt tijdens het starten via de aansluiting "I" van het startrelais de volle accuspanning. Dit om een krachtige vonk te verzekeren tijdens het starten. Lekker simpel maar doeltreffend .Onderstaand schema biedt meer verduidelijking hoop ik:
Alle andere schema's zijn hier te vinden:
http://averagejoerestoration.com/1965-m ... -diagrams/
Je bedoelt klopt zoals aansluiting op de pink kabel ?
Schema had ik inderdaad gezien en vandaar dat ik ook dacht die kabel.
Het is dan de pinkkabel zoals in mijn openings post te zien bij foto 2.
Die ook afsplitsing maakt naar het lampje.
Daar moet dan een rood/groen bij in die naar contact slot loopt.
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Ben even in mijn restauratie foto archief gedoken en heb onderstaande foto gevonden. Hier zie je duidelijk de rood/groene draad van het contactslot via een stekkerverbinding overgaan in de "pink wire". Bij een 65'er met een laadlampje moet er op die stekker een extra draadje zitten naar het laadlampje. Ik heb een 66'er en dus geen lampje.....je kunt nog net "do not cut or splice" lezen op de "pink wire"
Ik heb destijds ook 99% van de dashboardbedrading kunnen redden. Alles schoongemaakt en opnieuw ingetaped en het was weer als nieuw!
Ik heb destijds ook 99% van de dashboardbedrading kunnen redden. Alles schoongemaakt en opnieuw ingetaped en het was weer als nieuw!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Super, bedankt voor de foto!
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Graag gedaan....mocht je nog meer foto's ergens van nodig hebben, let me know. Ik heb iets van 7000 foto's van mijn restauratie!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Heb jij ook nog een goede foto waarop de plek is te zien waar het kastje met zekeringen vast zit.
Hij moet ergens aan de linkerkant, maar hing al los.
Wellicht gelijk waar de kanelbom van achteraf uitkomt vooraan die gekoppeld wordt aan stuurkolom kabels.
Hing nu in het zicht..
Heb al wel beter gemaakt, maar ben benieuwd hoe het jou zit.
Hij moet ergens aan de linkerkant, maar hing al los.
Wellicht gelijk waar de kanelbom van achteraf uitkomt vooraan die gekoppeld wordt aan stuurkolom kabels.
Hing nu in het zicht..
Heb al wel beter gemaakt, maar ben benieuwd hoe het jou zit.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Weer even een update:
Het lampje voor de alternator gaat niet branden bij op contact zetten.
Er blijkt op beide kabels stroom te staan, als het lampje eruit is.
(Geel/zwart en zwart/groen)
http://averagejoerestoration.com/resour ... /1965c.jpg
Er moet een kabel lopen van lampje naar punt waar pink kabel en rood/groen van contactslot bij elkaar komen.
Bij mij zit het wat anders (andere kleuren)
Rood/groen contactslot is nu zwart gekleurd en loopt wel naar pink kabel.
Vandaar een wit(beige)/rood kabel, waar ik zo niet kan zien waar die naar toe loopt.
Tevens zit op het contactslotpunt acc. 2 kabels op 1 klem. 1 groen/zwart en zwart.
Hoort dit? Heb geen airco of extra accesoires.
Zie ook bijgevoegde foto's.
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoW19VBEBuNDUZeeO
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWzch_gae6y8CBnT
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWsg2PTNjZq5j-e4
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoW5r-D_Fldqjhbuc
Wie kan mij verder helpen/ evt met foto's hoe het hoort te zitten/lopen.
Het lampje voor de alternator gaat niet branden bij op contact zetten.
Er blijkt op beide kabels stroom te staan, als het lampje eruit is.
(Geel/zwart en zwart/groen)
http://averagejoerestoration.com/resour ... /1965c.jpg
Er moet een kabel lopen van lampje naar punt waar pink kabel en rood/groen van contactslot bij elkaar komen.
Bij mij zit het wat anders (andere kleuren)
Rood/groen contactslot is nu zwart gekleurd en loopt wel naar pink kabel.
Vandaar een wit(beige)/rood kabel, waar ik zo niet kan zien waar die naar toe loopt.
Tevens zit op het contactslotpunt acc. 2 kabels op 1 klem. 1 groen/zwart en zwart.
Hoort dit? Heb geen airco of extra accesoires.
Zie ook bijgevoegde foto's.
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoW19VBEBuNDUZeeO
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWzch_gae6y8CBnT
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoWsg2PTNjZq5j-e4
https://1drv.ms/u/s!AgMNRgQPWFZWoW5r-D_Fldqjhbuc
Wie kan mij verder helpen/ evt met foto's hoe het hoort te zitten/lopen.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 30 jul, 2017 12:01
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Nog even een vraag, waar ik achter kwam na het doormeten:
Hoort er op het oplaadlampje (ALT) in dashboard voor de alternator op beide kabels stroom te zitten?
(Zwart/groen en geel/zwart)
Als ik de contactslot op on zet, dan staat er nl op beide stroom.
Hoort er op het oplaadlampje (ALT) in dashboard voor de alternator op beide kabels stroom te zitten?
(Zwart/groen en geel/zwart)
Als ik de contactslot op on zet, dan staat er nl op beide stroom.
Re: Bedradingsvraag mustang 1965
Ik zou ook even meten wanneer de motor loopt. Dan hoort het lampje natuurlijk uit te zijn.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm