Laad probleem
Moderator: Shelby GT-H
Laad probleem
Na een ritje warm motor wilt de auto niet goed starten.
Lijkt als of de accunleeg is. Na het afkoelen gaat het wat makkelijker. De laatste rit was helemaal een ellende.
Deed helemaal niets meer.
Heb de auto aan geduwd. Ben nu de oorzaak aan het zoeken
Met een draaiende motor spanning gemeten tussen de polen.
Maar kwam niet boven de 12.2v. Probleem zou dan een kapot
Altenator of spanningsregelaar wezen. Maar rare alle twee heb ik al eerder ooit eens vervangen. Een ander altenator geprobeerd geen verbetering spanning regelaar de uiterste 2
Polen gemeten 0 weeratand dat zou goed moeten wezen.
Zou echt niet meer weten waarom de charging system niet werkt
Iemand een tip
Jay
Lijkt als of de accunleeg is. Na het afkoelen gaat het wat makkelijker. De laatste rit was helemaal een ellende.
Deed helemaal niets meer.
Heb de auto aan geduwd. Ben nu de oorzaak aan het zoeken
Met een draaiende motor spanning gemeten tussen de polen.
Maar kwam niet boven de 12.2v. Probleem zou dan een kapot
Altenator of spanningsregelaar wezen. Maar rare alle twee heb ik al eerder ooit eens vervangen. Een ander altenator geprobeerd geen verbetering spanning regelaar de uiterste 2
Polen gemeten 0 weeratand dat zou goed moeten wezen.
Zou echt niet meer weten waarom de charging system niet werkt
Iemand een tip
Jay
Re: Laad probleem
De klassieke symptomen van een defect rakende startmotor.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Laad probleem
Wat Gearz hierboven vermeld.
Laadstroom zou iets van 13.6 volt moeten zijn, dus het kan ook zijn dat ie niet goed bijlaad. Dynamo/spanningsregelaar.
Heb je de startmotor ook al beschermd tegen de warmte van de uitlaat ?
Laadstroom zou iets van 13.6 volt moeten zijn, dus het kan ook zijn dat ie niet goed bijlaad. Dynamo/spanningsregelaar.
Heb je de startmotor ook al beschermd tegen de warmte van de uitlaat ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Laad probleem
Hi ja de startmotor is beschermt met een hitte deken.
Maar net weer even naar mijn bedradings schema gekeken
Zag dat er een draad naar de condensator van de auto radio gaat.
Mijn radio was niet aan gesloten heb dit gedaan.
In koude toestand gestart met een draaiende motor tussen de polen gemeten en 12.5 volt dit keer. Heb de acuur opgeladen thuis. Spannings regelaar de weerstand ook gemeten 0.01 ampere die is dus oke. Een ander dynamo geprobeerd van een vriend van mij. Zelfde
Is er iets anders dat effect heeft op het laden van de accu. Aarde draad ofzo iets
Maar net weer even naar mijn bedradings schema gekeken
Zag dat er een draad naar de condensator van de auto radio gaat.
Mijn radio was niet aan gesloten heb dit gedaan.
In koude toestand gestart met een draaiende motor tussen de polen gemeten en 12.5 volt dit keer. Heb de acuur opgeladen thuis. Spannings regelaar de weerstand ook gemeten 0.01 ampere die is dus oke. Een ander dynamo geprobeerd van een vriend van mij. Zelfde
Is er iets anders dat effect heeft op het laden van de accu. Aarde draad ofzo iets
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Laad probleem
Ampere geeft geen weerstandswaarde aan dat is Ohm. Dus ik weet niet wat je denkt te meten aan de spanningsregelaar? En zit er een originele mechanische regelaar in of een moderne electronischemustang12 schreef:Spannings regelaar de weerstand ook gemeten 0.01 ampere die is dus oke.
Re: Laad probleem
Moet de spanningregelaar wel 0.01 ohm aangeven? Of is die dan juist kapot?
Re: Laad probleem
Ik had ooit zo een hoge maar nu zo een platte
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Laad probleem
dat zal dan een electronische zijn. Dan gok ik er op dat die wel overleden is.
Heb je ook de spanning gemeten als de motor zeg 1500rpm draait?
Heb je ook de spanning gemeten als de motor zeg 1500rpm draait?
Re: Laad probleem
Achter op mijn altenetor gemeten met draaiend motor
Gaf een voltage aan dat sprong van 9 tot 14 volt
Gaf een voltage aan dat sprong van 9 tot 14 volt
Re: Laad probleem
Nee dat niet moet daar even de auto voor ergens anders naar toe rijden. Anders krijg boze buren.stationaor koud loop hij 500 rpm.
Tijdens het draaien gaat de meter naar 12v en als ik hem uit zet springt hij naar 12,6v
Tijdens het draaien gaat de meter naar 12v en als ik hem uit zet springt hij naar 12,6v
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Laad probleem
stationair en niet in drive is 500 Rpm aan de lage kant.
Welk bouwjaar is mustang?
mijn mustang levert bij een 750 Rpm idle een nette 14 volt. altijd handig die extra meters op je dash (65'r)
Welk bouwjaar is mustang?
mijn mustang levert bij een 750 Rpm idle een nette 14 volt. altijd handig die extra meters op je dash (65'r)
Re: Laad probleem
351-w 1969
Heb een handbak 700 als hij warm is.
Morgen maar eens even rondje rijden. En de auto uitzetten. Kn de garage ben bang dat op straat te doen. Voor dat ik niet meer weg kan
Heb een handbak 700 als hij warm is.
Morgen maar eens even rondje rijden. En de auto uitzetten. Kn de garage ben bang dat op straat te doen. Voor dat ik niet meer weg kan
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Laad probleem
Dat is ook raar meestal is cold fast Idle hoger dan Hot Idle. handbak of automaat maakt dan niet uit volgens mij.mustang12 schreef:351-w 1969
Heb een handbak 700 als hij warm is.
Morgen maar eens even rondje rijden. En de auto uitzetten. Kn de garage ben bang dat op straat te doen. Voor dat ik niet meer weg kan
Maar ik zou eens een andere laadstroom regelaar proberen
Re: Laad probleem
Ik heb eeb holly ultra 600 hp die heeft geen choke
Re: Laad probleem
Hoeveel laadt de dynamo bij terwijl de motor niet draait en staat af te koelen ?mustang12 schreef:Na een ritje warm motor wilt de auto niet goed starten.
Lijkt als of de accu leeg is. Na het afkoelen gaat het wat makkelijker.
Niets, nada !!
En toch doet de startmotor het na het afkoelen ineens wel weer ?
Wellicht heb je meer dan één enkel probleem, maar het niet goed rondgaan van de starter heeft niets te maken met het laadprobleem waar je het over hebt, dit heeft te maken met een defect gaande startmotor of met een verkeerd afgestelde ontsteking.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.