Hallo iedereen,
Ik ben dus onlangs eigenaar geworden van een rode mustang coupe 289ci van 66.
Technisch zijn er wat zaken die moeten nagekeken worden.
Hieronder een lijstje
1)Probleem of geen probleem? Motor draait goed, komt bij koude motor wel soms een beetje droge roet uit. (iemand suggestie)
2)De klaxon werkt niet (probleem zit in de stuurkolom of het stuur). Het stuur is gebarsten en ik denk dat daardoor er slechte contacten in zitten.
Bij het proberen zag ik er toch vonkjes uit schieten. daarna is er een zekeringetje gesprongen.
Klaxon op zich heb ik eens getest op de autobatterij en die werkt (bijna doof, zo kort bij de klaxon )
Iemand een stuur van een 66 te koop?? Dat moet ik dus vervangen.
3)Speedometer werkt niet, hoe weet ik welke transmissie er onder zit? Is een automaat maar welke?
Dit zou ik moeten weten om te kijken welk tandwieltje en kabel ik moet bestellen. je hebt met 17T en 19T etc... Langwerpig/kort tandwieltje? Welk moet ik nemen?
4)Servostuursyteem lekt onderaan. Ik heb gezien dat er een rebuild van de cilinder nodig is. De rubber is weg en er lekt dus servostuurvloeistof.
Blijkbaar een veel voorkomend probleem.
Alle info is welkom !!
mvg
David
Technische zaken mustang 66 coupe
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 08 jul, 2014 22:42
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Ik kan je helaas niet helpen, maar je roet vraag ben ik ook wel benieuwd naar. Dit heb ik recent ook waargenomen, zwarte plekken op de grond bij tijdje lopen van motor. Volgens mij niet zo spannend en gewoon oude troep die los komt in het uitlaat systeem maar zie graag andere ingevingen
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Vrij normaal mits niet te excessief, aangezien de motor bij koude motor op de choke loopt is het brandstof mengsel tijdelijk te rijk qua benzine ten opzichte van de lucht waardoor er roetvorming ontstaat veroorzaakt door niet volledig ontbrande mengsel deeltjes.DavidDierickx schreef:1)Probleem of geen probleem? Motor draait goed, komt bij koude motor wel soms een beetje droge roet uit. (iemand suggestie
Slecht contact, c.q. slijtage inderdaad.DavidDierickx schreef: 2)De klaxon werkt niet (probleem zit in de stuurkolom of het stuur). Het stuur is gebarsten en ik denk dat daardoor er slechte contacten in zitten.
Bij het proberen zag ik er toch vonkjes uit schieten. daarna is er een zekeringetje gesprongen.
Jouw automaat is een C-4 transmissie, je kunt het borgmoertje van de speedocable eenvoudig weg even los draaien en de kabel uit de bak trekken, je kunt dan vervolgens het aantal tandjes tellen. Als je een nieuw tandwieltje koopt, wel even opletten want die van een handgeschakelde bak lijkt exact hetzelfde echter staan de tanden in tegenovergestelde richting. Is het een wit tandwieltje dan is het een aftermarket tandwiel, is het een gekleurd tandwiel dan kan het goed een originele betreffen, de kleur staat in dat geval voor het aantal tanden.DavidDierickx schreef: 3)Speedometer werkt niet, hoe weet ik welke transmissie er onder zit? Is een automaat maar welke?
Dit zou ik moeten weten om te kijken welk tandwieltje en kabel ik moet bestellen. je hebt met 17T en 19T etc... Langwerpig/kort tandwieltje? Welk moet ik nemen?
Klopt, daar heb je gelijk in, met de jaren gaan ze vroeg of laat allemaal lekken. Er zijn goede revisie sets voorhanden en mits je nauwkeurig werkt en e.e.a vervangt in een schone omgeving en met een goede beschrijving is dit prima zelf te doen.DavidDierickx schreef: 4)Servostuursyteem lekt onderaan. Ik heb gezien dat er een rebuild van de cilinder nodig is. De rubber is weg en er lekt dus servostuurvloeistof.
Blijkbaar een veel voorkomend probleem.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 08 jul, 2014 22:42
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Bedankt voor de info.
Ik ga zoveel mogelijk zelf proberen te doen.
Alleen zonder brug waar de auto op kan geplaatst worden valt dat niet mee.
mvg
David
Ik ga zoveel mogelijk zelf proberen te doen.
Alleen zonder brug waar de auto op kan geplaatst worden valt dat niet mee.
mvg
David
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Er zijn hier en daar doe-het-zelf garages...DavidDierickx schreef:Bedankt voor de info.
Ik ga zoveel mogelijk zelf proberen te doen.
Alleen zonder brug waar de auto op kan geplaatst worden valt dat niet mee.
mvg
David
Daar kan je een brug huren (ook gereedschap maar meestal Metrisch en geen "inch")
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Een brug is toch niet nodig, een goed krik en as steunen is genoeg. Dit is allemaal goed te doen, tip voor het stuur, als je hem eraf wilt halen zonder bloedneus of blauw oog, draai de moer los maar laat hem er nog een paar slagen opzitten. Trek dan het stuur los, deze kan erg vast zitten. Zodra hij losschiet, de moer er helemaal afhalen en het stuur kan eraf.DavidDierickx schreef:Bedankt voor de info.
Ik ga zoveel mogelijk zelf proberen te doen.
Alleen zonder brug waar de auto op kan geplaatst worden valt dat niet mee.
mvg
David
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 08 jul, 2014 22:42
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Bedankt voor de tips.
Zetten jullie dan alle 4 kanten op assteunen?
Ik had die moer van het stuur al eens eraf gedraaid.
Dan gekeken hoe je dit verder demonteert.
Doen jullie dit dan zonder steerremover/puller ?
Dit kopen om maar 1 stuur te vervangen vind ik nogal overkill.
David
Zetten jullie dan alle 4 kanten op assteunen?
Ik had die moer van het stuur al eens eraf gedraaid.
Dan gekeken hoe je dit verder demonteert.
Doen jullie dit dan zonder steerremover/puller ?
Dit kopen om maar 1 stuur te vervangen vind ik nogal overkill.
David
Re: Technische zaken mustang 66 coupe
Afhankelijk van wat er moet gebeuren gebruik ik er 2 of 4.
Een stuur kan erg vast zitten maar ik heb nog nooit een stuurtrekker nodig gehad. Gewoon wat flinke tikken achter tegen het stuur werkt meestal wel.
Een stuur kan erg vast zitten maar ik heb nog nooit een stuurtrekker nodig gehad. Gewoon wat flinke tikken achter tegen het stuur werkt meestal wel.