T5Cobra 1979
Moderator: Shelby GT-H
Re: T5Cobra 1979
Ja, dat is een optie maar deze rijdt op lpg . De Benzinetank zal niet veel gebruikt worden of misschien helemaal niet. Het is beter om hem er onder vandaan te halen. Als hij nog goed is, dan blijft hij in een betere conditie als hij schoongemaakt op de plank ligt.
Nog een dikke week en dan hebben ze de brug weer nodig. Het wordt eerst weer verkassen. Waarschijnlijk kunnen we ergens anders terecht. Vingers crossed.
Nog een dikke week en dan hebben ze de brug weer nodig. Het wordt eerst weer verkassen. Waarschijnlijk kunnen we ergens anders terecht. Vingers crossed.
Re: T5Cobra 1979
De T5 is verkast naar de loods waar ik zit, en ik zal proberen tijd te vinden om de laatste dingen af te maken.
Nog wat werkzaamheden onder de motorkap zoals; carburateur plaatsen, gas-arm erop (IMPCO)en de bedrading maken en aansluiten. Er moet nog een nieuwe hoofdremcylinder op. Verder nog diverse werkzaamheden.
Eerst nog een paar plaatjes......
We komen later weer terug
De fris gepainte motorkap aan de binnenzijde:
De uitlaten aan de zijkant en aan de achterkant;
Dat is toch een stuk beter als eerst ;
Ik vond op ebay in de USA nog een paar NOS originele T5 eblem inserts, en heb deze maar aangeschaft omdat degene in deze emblemen aardig versleten/verweerd zijn. (Misschien zijn die losse plaatjes er zelfs wel uitgejat.) Die kans krijg ik NOOIT weer om ze te kopen
En ik vond ook nog een NOS dashboardembleem van de COBRA die er origineel inzat. De emblemen waren in Duitsland er al uitgejat. Deze heb ik dus ook aangeschaft, UNIEK
Dat was het eerst weer.
Tot de volgende keer in mijn "eigen" loods.
Nog wat werkzaamheden onder de motorkap zoals; carburateur plaatsen, gas-arm erop (IMPCO)en de bedrading maken en aansluiten. Er moet nog een nieuwe hoofdremcylinder op. Verder nog diverse werkzaamheden.
Eerst nog een paar plaatjes......
We komen later weer terug
De fris gepainte motorkap aan de binnenzijde:
De uitlaten aan de zijkant en aan de achterkant;
Dat is toch een stuk beter als eerst ;
Ik vond op ebay in de USA nog een paar NOS originele T5 eblem inserts, en heb deze maar aangeschaft omdat degene in deze emblemen aardig versleten/verweerd zijn. (Misschien zijn die losse plaatjes er zelfs wel uitgejat.) Die kans krijg ik NOOIT weer om ze te kopen
En ik vond ook nog een NOS dashboardembleem van de COBRA die er origineel inzat. De emblemen waren in Duitsland er al uitgejat. Deze heb ik dus ook aangeschaft, UNIEK
Dat was het eerst weer.
Tot de volgende keer in mijn "eigen" loods.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: T5Cobra 1979
zijn dat inserts, die emblemen? bij mij zitten ze ook op de fenders, maar heb nooit gezien dat dat inserts waren. heb zelf ook een extra paar emblemen op de kop weten te tikken, jaren terug,
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: T5Cobra 1979
Ja, dat zijn inserts. Er stond ook een setje NOS emblemen op, maar dat werd mij te duur.
Re: T5Cobra 1979
We gaan rustig verder met alles te plaatsen in de motorruimte.
De waterslangen weer aansluiten en de impco converter en lpg arm ff cleanen en weer plaatsen met een fris luchtfilter.
Ik heb de kleppendeksels ook omgeruild voor een paar cobra deksels. Die staan wat netter en blijven mooier en ze passen er ook mooi bij vind ik.
Met chromen deksels:
Met cobra deksels:
Nou, zeg eens zelf.... dat knapt wel op toch?
Nog enkele keren onder de kap bezig, en dan gaan we met de volgende dingen aan de slag.
Stay tuned
De waterslangen weer aansluiten en de impco converter en lpg arm ff cleanen en weer plaatsen met een fris luchtfilter.
Ik heb de kleppendeksels ook omgeruild voor een paar cobra deksels. Die staan wat netter en blijven mooier en ze passen er ook mooi bij vind ik.
Met chromen deksels:
Met cobra deksels:
Nou, zeg eens zelf.... dat knapt wel op toch?
Nog enkele keren onder de kap bezig, en dan gaan we met de volgende dingen aan de slag.
Stay tuned
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: T5Cobra 1979
Waarom er weer LPG ingezet? auto is toch nog geen 40 jaar? Dan nog twee jaar volle mep houderschap betalen op LPG?
Re: T5Cobra 1979
Nou....ik ga niet voor 2 jaar de lpg eruit trekken, omkeuren, en 2 jaar daarna weer alles inbouwen en op kenteken. 2x half jaar in de belasting, dan zijn we er ook. Lijkt me veel beter en makkelijker.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: T5Cobra 1979
Plus het risico dat er dingen verouderd zijn, dan moet je die ook nog weer nieuw aanschaffen
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: T5Cobra 1979
Dat klopt inderdaad. Ik ben niet iemand die gelijk een belastingvrije auto op lpg gooit, maar als het er al in zit en het financiële voordeel staat om de hoek, dan zeg ik geen "nee".
Re: T5Cobra 1979
wel als ik NOS T5-emblemen kan krijgen... they're bloody mine!
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: T5Cobra 1979
Nou....na een flinke dosis storing in mijn gezondheid en wat andere dingen ga ik weer aan de slag. We zijn weer los, dussss.......stay tuned.
- grandmaster n
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14
Re: T5Cobra 1979
Gelukkig, ik dacht al bijna dat dit een gestrand project zou worden.
gr
gr
Re: T5Cobra 1979
Zo.. daar zijn we weer.
Ik ben maar ff met de bedrading onder de motorkap bezig geweest. Dat was op sommige plaatsen wat onprofessioneel slecht in elkaar geklooid, en daar ben ik niet zo van. Wil geen storingen, maar solide verbindingen.
Ik trof op diverse plekken dit soort verbindingen aan....in elkaar gedraaide gestripte draden met een stukje tape erom. het was er groen over en als je het vastpakte loste de helft op in het niets. Ff afknippen, strippen en netjes solderen met krimpkous erom heen.
Hier de gereedschappen etc. voor het solderen...
.
De hoofdremcylinder was niet helemaal top meer dus is er een nieuwe besteld. Helaas was de schoefdraad van de remdrukverdeler onderaan iets beschadigd en na intensief schoonmaken lukte het nog niet om ze er op een normale manier in te draaien. Het zat in elkaar maar het lekte. Gelukkig een andere gevonden bij Dick mustangparts voor weinig, TOP!
Ik heb een wat grotere remleiding velsset die in een bankschroef hoort te staan, maar hij paste er gelukkig met wat kunst en vliegwerk nog net tussen, Gelukkig heb ik wel een kleine draadsnijder...
Nieuwe nippels gehaald....
Hier zit de leiding in het felsapparaat tegen de afstandstift. Het past allemaal maar net. Altijd eerst het nieuwe nippeltje om de leiding schuiven voordat je de kraag erop draait
Hier zit de kraag er al op en draaien we de kegel er nog in voor de stevigheid van de kraag en een goede pasvorm/aansluiting.
Het resultaat:
Hier zijn de beide onderste leidingen gedaan die onder op de remdrukverdeler komen:
Hier de beschadigde draad van de remdrukverdeler:
Oud en "nieuw":
Schroefdraad even goed cleanen......
Zo... weer te plek.
Ik heb de nieuwe hoofdremcylinder eerst gespoten, want anders begint hij altijd zo snel te roesten. Nu blijft hij mooi van kleur, en staat het weer netjes. Antraciet van kleur met een zwart deksel....
Tot de volgende keer.....
Ik ben maar ff met de bedrading onder de motorkap bezig geweest. Dat was op sommige plaatsen wat onprofessioneel slecht in elkaar geklooid, en daar ben ik niet zo van. Wil geen storingen, maar solide verbindingen.
Ik trof op diverse plekken dit soort verbindingen aan....in elkaar gedraaide gestripte draden met een stukje tape erom. het was er groen over en als je het vastpakte loste de helft op in het niets. Ff afknippen, strippen en netjes solderen met krimpkous erom heen.
Hier de gereedschappen etc. voor het solderen...
.
De hoofdremcylinder was niet helemaal top meer dus is er een nieuwe besteld. Helaas was de schoefdraad van de remdrukverdeler onderaan iets beschadigd en na intensief schoonmaken lukte het nog niet om ze er op een normale manier in te draaien. Het zat in elkaar maar het lekte. Gelukkig een andere gevonden bij Dick mustangparts voor weinig, TOP!
Ik heb een wat grotere remleiding velsset die in een bankschroef hoort te staan, maar hij paste er gelukkig met wat kunst en vliegwerk nog net tussen, Gelukkig heb ik wel een kleine draadsnijder...
Nieuwe nippels gehaald....
Hier zit de leiding in het felsapparaat tegen de afstandstift. Het past allemaal maar net. Altijd eerst het nieuwe nippeltje om de leiding schuiven voordat je de kraag erop draait
Hier zit de kraag er al op en draaien we de kegel er nog in voor de stevigheid van de kraag en een goede pasvorm/aansluiting.
Het resultaat:
Hier zijn de beide onderste leidingen gedaan die onder op de remdrukverdeler komen:
Hier de beschadigde draad van de remdrukverdeler:
Oud en "nieuw":
Schroefdraad even goed cleanen......
Zo... weer te plek.
Ik heb de nieuwe hoofdremcylinder eerst gespoten, want anders begint hij altijd zo snel te roesten. Nu blijft hij mooi van kleur, en staat het weer netjes. Antraciet van kleur met een zwart deksel....
Tot de volgende keer.....