motorruimte verfraaien
Moderator: Shelby GT-H
Re: motorruimte verfraaien
Ik raad het je af.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: motorruimte verfraaien
Ik zou het niet doen...met een beetje pech past die niet meer als hij een tijd op steunen heeft gestaan.Gearz schreef:Ik raad het je af.
Michel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: motorruimte verfraaien
Wat is een tijdje?
Als het is om je motorruimte schoon te maken gaat dat wel hoor.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: motorruimte verfraaien
Dacht het al
Ik was van plan om de headers eraf te halen om deze ook op te spuiten en daar wou ik dan de export brace voor weghalen en om meer plaats te hebben bij het spuiten van de motorruimte zelf wou ik ze ervan af laten.
aangezien ik niet dagelijks aan de slag kan wou ik het zo laten maar dat ga ik dus niet doen.
Ik ga de export brace toch heel even afhalen om deze te spuiten en de steuntjes te spuiten (want ze zien niet uit) maar dan krik ik de auto niet op dan doe ik dit als een appart jobke.
Ik was van plan om de headers eraf te halen om deze ook op te spuiten en daar wou ik dan de export brace voor weghalen en om meer plaats te hebben bij het spuiten van de motorruimte zelf wou ik ze ervan af laten.
aangezien ik niet dagelijks aan de slag kan wou ik het zo laten maar dat ga ik dus niet doen.
Ik ga de export brace toch heel even afhalen om deze te spuiten en de steuntjes te spuiten (want ze zien niet uit) maar dan krik ik de auto niet op dan doe ik dit als een appart jobke.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: motorruimte verfraaien
Natuurlijk kan dat. Laat je nou geen horror verhalen wijsmaken.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: motorruimte verfraaien
Effe spuiten en even later terug plaatsen is echt geen probleem, wel de voorkant van de wagen op krikken met de motor er in zonder gemonteerde export braces en deze een tijd zo laten staan.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: motorruimte verfraaien
ik was gisteren al eens aan het bekijken hoe ik de headers eraf kan halen maar ik kreeg de boutjes niet direct los er zitten ringen op met een gleufje.
moeten deze er eerst vanaf, heeft iemand een idee.
Ook de kleppendeksels gaven problemen, ik heb de boutjes allemaal eraf gerdraaid maar ik krijg de deksels er niet af ze lijken wel geplakt.
aan de bestuurderszijde ben ik zeker dat ze geplakt zijn er is blijkbaar ooit een bout afgebroken en ze hebben er niks beter op gevonden dan dat vol te spuiten met siliconen of een ander spul, de klosseres
pff geen goede avand gisteren, nu voel ik me echt een amateur
Re: motorruimte verfraaien
ik heb een filmpje gemaakt dan kan je de huidige stand van zaken zien.
https://www.youtube.com/watch?v=g32DrGW4l1Y
https://www.youtube.com/watch?v=g32DrGW4l1Y
Re: motorruimte verfraaien
Kleppendeksel kunnen wat kleven. Vorige eigenaar heeft dan de pakking nog extra met sealer ingesmeerd om het dicht te krijgen. Dat is waarschijnlijk ook wat je ziet in het gat waar het boutje mist.
Je krijgt zo’n deksel wel los door licht tegen de zijkant te tikken met een hamer. Doe er een klosje hout tussen tegen beschadigen.
De ringen die je op je spruitstuk ziet zitten zijn veerringen. Onbelast zie je dat de uiteinden van elkaar af staan als je ze plat legt. Een veerring blijft druk geven als een bout iets los loopt en voorkomt zo volledig lostrillen.
Die ringen hoef je niet eerst te verwijderen. Pas wel op met de uitlaatbouten. Die kunnen met de jaren behoorlijk vast zijn gaan zitten door roest en ook de jarenlange hitte cycli als blok op temperatuur komt.
Maak de boutkop goed schoon en zorg voor goed passend gereedschap. Dan heb je de meeste kans op loskrijgen zonder de kop rond te maken. Zit het erg vast, ga dan niet door, het zal afbreken en dan ben je verder van huis. Gebruik een goede kruipolie (geen wd40, dat is geen kruipolie) of als je een automaat in de auto hebt en je hebt atf olie liggen, maak een mix van 50/50 atf en aceton samen. Paar dagen goed insoppen en los laten weken.
Nieuwe uitlaatbouten en de bijbehorende lockplaatjes kosten de wereld niet dus zou ik altijd nieuw gebruiken bij terugplaatsen. Als je de ruimte hebt, vooraf even een tap er doorheen halen om draad op te schonen en oude zooi wat ze wel eens op bouten smeren er uit te krijgen. Terugplaatsen met klein beetje kopervet op de draad.
Je krijgt zo’n deksel wel los door licht tegen de zijkant te tikken met een hamer. Doe er een klosje hout tussen tegen beschadigen.
De ringen die je op je spruitstuk ziet zitten zijn veerringen. Onbelast zie je dat de uiteinden van elkaar af staan als je ze plat legt. Een veerring blijft druk geven als een bout iets los loopt en voorkomt zo volledig lostrillen.
Die ringen hoef je niet eerst te verwijderen. Pas wel op met de uitlaatbouten. Die kunnen met de jaren behoorlijk vast zijn gaan zitten door roest en ook de jarenlange hitte cycli als blok op temperatuur komt.
Maak de boutkop goed schoon en zorg voor goed passend gereedschap. Dan heb je de meeste kans op loskrijgen zonder de kop rond te maken. Zit het erg vast, ga dan niet door, het zal afbreken en dan ben je verder van huis. Gebruik een goede kruipolie (geen wd40, dat is geen kruipolie) of als je een automaat in de auto hebt en je hebt atf olie liggen, maak een mix van 50/50 atf en aceton samen. Paar dagen goed insoppen en los laten weken.
Nieuwe uitlaatbouten en de bijbehorende lockplaatjes kosten de wereld niet dus zou ik altijd nieuw gebruiken bij terugplaatsen. Als je de ruimte hebt, vooraf even een tap er doorheen halen om draad op te schonen en oude zooi wat ze wel eens op bouten smeren er uit te krijgen. Terugplaatsen met klein beetje kopervet op de draad.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: motorruimte verfraaien
Ik weet overigens niet hoe het zit met de gietijzeren spruitstukken want ik heb zelf een tri-y header, maar bij zitten een aantal manifold bouten bijna verstopt achter de pijp. Daar krijg je dan geen ringsleutel of dop op en met steeksleutel is het ook behoorlijk lastig.
Bij terugplaatsen heb ik daarom gekozen om imbusbouten te nemen. Geen gedoe meer met alleen korte slagjes of beperkt grip met steeksleutel.
Bij terugplaatsen heb ik daarom gekozen om imbusbouten te nemen. Geen gedoe meer met alleen korte slagjes of beperkt grip met steeksleutel.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: motorruimte verfraaien
Haal de brace pas weg na het opkrikken. Dat scheelt body stress en flex.mustang66coupe schreef:Natuurlijk kan dat. Laat je nou geen horror verhalen wijsmaken.
Mijn convertible heeft drie jaar op steunen gestaan zonder de export brace. Ondersteuning op de framerail ter hoogte van de torqueboxen voor en achter en aan de voorkant in het midden onder de radiator support. Ging prima, alles paste nog.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: motorruimte verfraaien
Dat is wel de juiste manier ja. Zag laatst nog een cabrio hangen met alleen twee steunen achter de voorwielen en enorme kieren tussen de deuren....edgar schreef:Haal de brace pas weg na het opkrikken. Dat scheelt body stress en flex.mustang66coupe schreef:Natuurlijk kan dat. Laat je nou geen horror verhalen wijsmaken.
Mijn convertible heeft drie jaar op steunen gestaan zonder de export brace. Ondersteuning op de framerail ter hoogte van de torqueboxen voor en achter en aan de voorkant in het midden onder de radiator support. Ging prima, alles paste nog.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: motorruimte verfraaien
Mochten de bouten v/h uitlaatspruitstuk niet los willen probeer dan wat hitte. Heel eenvoudig door de auto iets warm te rijden.
succes
Rene
succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: motorruimte verfraaien
Hey bedankt voor de reacties
De kleppendeksels heb ik eraf gekregen, deze hadden inderdaad een hele goeie tik met de hamer nodig .
De headers heb ik nog niet aan durven verder doen, het laatste dat ik wil is dat er zo'n bout breekt
Wie heeft er al eens DTM lak gebruikt, deze heeft het voordeel dat ik gewoon met een borstel overal aankan en dan zou ik de headers eigenlijk zelfs niet hoeven af te halen.
De kleppendeksels heb ik eraf gekregen, deze hadden inderdaad een hele goeie tik met de hamer nodig .
De headers heb ik nog niet aan durven verder doen, het laatste dat ik wil is dat er zo'n bout breekt
Wie heeft er al eens DTM lak gebruikt, deze heeft het voordeel dat ik gewoon met een borstel overal aankan en dan zou ik de headers eigenlijk zelfs niet hoeven af te halen.