Net weer drie weken genoten van Frankrijk met de Mustang. In Nederland is de Mustang relatief een probleemloze auto (dwz; voor een auto van 50+). Maar in Frankrijk met het hele gezin, kar er achter, snelweg bergop en 30 graden, komen de grenzen langzaam in zicht. Boven op de top, na een lange klim op de snelweg, er even af bij de pomp en jawel; een klassieke kokende motor... even vergeten de elektrische fan aan te zetten...
Maar een onduidelijker probleem zijn de 'knikkers in mijn uitlaat'. Als de motor zwaar belast wordt (kar er achter en heuvel op) komt er op gegeven moment (in z'n 3e versnelling) een geluid dat zich het best laat omschrijven als 'knikkers in de uitlaat' of 'met je nagels tikken op de uitlaat' of een 'loszittend hitteschildje'.
- Als ik het gas ietsje loslaat, of dieper intrap, is het geluid weg.
- Als de belasting weg is, vlak / heuvel af, is het geluid weg.
- Als ik aan de uitlaat rammel, is het geluid er niet. Er zit sinds vorig jaar een nieuwe uitlaat onder. Maar met de vorige uitlaat was het probleem er ook.
- Als ik het probeer te reproduceren met een lege auto zonder kar lukt bijna niet. Enkel met storm tegen (vandaag), in het einde van z'n twee, maar veel zachter.
- Het geluid is er zowel met LPG als benzine.
- Locatie lijkt ergens ter hoogte van de transmissie. Maar is al rijdend moeilijk te bepalen
Waar moet ik zoeken? Motor is origineel. 289. Originele gietijzeren uitlaatspruitstukken. Dubbele uitlaat. C4 automaat. Wie