Windruis 1966
Moderator: Shelby GT-H
Windruis 1966
Dit weekend weer naar LeMans geweest met de mustang uiteraard, heen 11 uur, met afwisseling snelweg en binnendoor, route via Rouen gereden. Onderweg heerlijk geluncht geen haast. Ik heb 1 keer gemeten ca 200 miles met een goeie 40 ltr benzine is 1:8, niet slecht dacht ik zo. Gemiddeld op de grote weg 75 mph. Terugweg, 's ochtends even laten lopen, hij wilde slecht aanslaan en mijn maat mopperen over de spetters op zijn tent . Vervolgens overwegend snelweg en ook via Rouen, die a28 is prachtig, op een gegeven moment gaf ik de stroker de sporen, begon meteen slecht te lopen. De weg af, op de parking meteen afslaan, nieuwe pitten erin, geen soelaas mijn benzine drukmeter bij de holley 750 dp gaf ook geen druk aan, bleek het in mijn achterste vlotter te druppelen, naald eruit, niks gevonden maar terug erin,weer lopen als de brandweer, gelukkig maar, je wordt toch een soort zenuwachtig. Enfin beetje lange intro maar wat een windgeruis als je langer op de snelweg rijdt, terug gemiddeld 75 en stukken dik 80 mph. Is dit op te lossen met nieuwe raamrubbers?, of is er meer aan de hand, of moet je hieraan wennen?
Hoor graag groet arjen
Hoor graag groet arjen
66 fastback, 347 T5z
Re: Windruis 1966
Hi Arjen,
Ik heb op mijn '68 nieuwe raamrubbers (voorruit, achterruit, evenals in de deuren het grote raam en de achterruitjes) maar toch blijven de zijruiten erg veel geluid geven. Ze lijken een beetje losjes te zitten en daardoor te zwabberen op hogere snelheid. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat het met enkel rubbers te verhelpen is
Ik heb op mijn '68 nieuwe raamrubbers (voorruit, achterruit, evenals in de deuren het grote raam en de achterruitjes) maar toch blijven de zijruiten erg veel geluid geven. Ze lijken een beetje losjes te zitten en daardoor te zwabberen op hogere snelheid. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat het met enkel rubbers te verhelpen is
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Windruis 1966
Je hebt het wel over een auto van bijna 50 jaar oud. Dat kun je niet vergelijken met een auto van 10 jaar of minder oud.
Het zal misschien wat afnemen. Oplossing: luidere uitlaat of je radio harder zetten
Het zal misschien wat afnemen. Oplossing: luidere uitlaat of je radio harder zetten
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Windruis 1966
Ah! Windgeruis. Bij mij ook al jaren een lichte frustratie. Ik ben ook wel benieuwd hoe het geluid zou moeten zijn als alles op orde zou zijn. Ik zag recentelijk licht door de rubbers komen van de deur, bij de scharnieren. Dus daar is nog wel wat te winnen.
Het loszitten van, met name het kleine raampje herken ik ook wel. Ik heb er voornamelijk last van als de wind van rechts komt, dan maakt links geluid. Wind van links, rechts geluid. Wind tegen, overal geluid. Wind mee is heerlijk. Ik vermoed ook dat de ramen wat naar buiten worden gezogen.
Ik zit er al over te denken om een keertje met plakband te gaan testen...
Het loszitten van, met name het kleine raampje herken ik ook wel. Ik heb er voornamelijk last van als de wind van rechts komt, dan maakt links geluid. Wind van links, rechts geluid. Wind tegen, overal geluid. Wind mee is heerlijk. Ik vermoed ook dat de ramen wat naar buiten worden gezogen.
Ik zit er al over te denken om een keertje met plakband te gaan testen...
Mvrgr, Marc
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Windruis 1966
Ik heb alle rubbers van de 66 coupe vervangen maar bleef windruis houden. Op een gegeven moment draaide mijn zoon het raampje aan zijn kant een stukje open en het ergste kabaal was weg, ook aan mijn kant van de auto. Het werd dus voornamelijk veroorzaakt door lucht die naar buiten wilde en langs de rubbers naar buiten perste! Een goede oplossing heb ik daarvoor nooit gevonden.
Laatst gewijzigd door Ando op vr 19 jun, 2015 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Windruis 1966
Ik kom enkel rubbers tegen van Scott Drake.
Heeft iemand ervaring met alternatieven?
Heeft iemand ervaring met alternatieven?
Mvrgr, Marc
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Windruis 1966
Hallo allemaal
Hoe het bij vroege Mustangs zit weet ik niet, maar bij 69'ers zitten er 2 U-vormige gietaluminium beugels aan de zijruiten bevestigd.
Op hun beurt glijden deze U-beugels over de geleidingsstangen.
Soms willen de pootjes van de U-beugels afbreken waardoor er flink wat zijdelingse speling op de ruiten komt.
Heel verhaal, maar misschien nog een andere oplossing: rubbers invetten?
Groetjes Willem
Hoe het bij vroege Mustangs zit weet ik niet, maar bij 69'ers zitten er 2 U-vormige gietaluminium beugels aan de zijruiten bevestigd.
Op hun beurt glijden deze U-beugels over de geleidingsstangen.
Soms willen de pootjes van de U-beugels afbreken waardoor er flink wat zijdelingse speling op de ruiten komt.
Heel verhaal, maar misschien nog een andere oplossing: rubbers invetten?
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Windruis 1966
Ik heb deze vent window rubbers meegenomen van NPD in Florida:Ik kom enkel rubbers tegen van Scott Drake.
Heeft iemand ervaring met alternatieven?
https://www.npdlink.com/store/products/ ... -2940.html
en
https://www.npdlink.com/store/products/ ... -2940.html
Wilde ze monteren, want volgens mij zitten de 50 jaar oude originelen er nog op. Zo keihard en afgebrokkeld is dat rubber, met veel windgeruis als gevolg. Maar ik zag dat dat best een flinke klus is. Tenminste je moet je ventwindow frame eruit halen en dan heb je nog van die minuscule popnageltjes of rivets die je vast moet zetten *) dat ik hier een winterklus van maak. Of ik moet binnenkort wat tijd over hebben.
Mijn oplossing voor het windgeruis is simpel: ik rijd tegenwoordig met m'n raam open. Scheelt een berg!
Grts Frans
*) hiervoor adviseren ze deze tool:
Mustang TOOL VENT WINDOW SEALS AND QUARTER SNAP
https://www.npdlink.com/store/products/ ... -2940.html
Maar voor die $105,95 fabriceer ik zelf wel iets.
1966 GT Fastback 6R09A113211
Re: Windruis 1966
Ik heb vandaag weer even opgelet; het geluid bij mij is op te delen in;
1) Windruis langs de buitenkant
2) Gefluit door de rubbers
Van 1 ga ik, volgens de hier boven beschreven ervaringen, niet afkomen. 2 Zou beter moeten kunnen. Als ik het hendeltje van het klapraampje losmaak, fluit ie al minder . Ik ga toch maar even met een rolletje plakband op stap. Af en toe een stukje afplakken om te kijken waar het zit.
@Willem; weer eens goed in de vaseline is idd ook geen slecht plan
1) Windruis langs de buitenkant
2) Gefluit door de rubbers
Van 1 ga ik, volgens de hier boven beschreven ervaringen, niet afkomen. 2 Zou beter moeten kunnen. Als ik het hendeltje van het klapraampje losmaak, fluit ie al minder . Ik ga toch maar even met een rolletje plakband op stap. Af en toe een stukje afplakken om te kijken waar het zit.
@Willem; weer eens goed in de vaseline is idd ook geen slecht plan
Mvrgr, Marc
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Re: Windruis 1966
De afstelling van je raam kan ook een grote bron van windruis zijn.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Windruis 1966
Inderdaad, als je ze slordig afsteld heb je minder windruis.....Marchel schreef:De afstelling van je raam kan ook een grote bron van windruis zijn.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Windruis 1966
Bij mij kwam het geruis vnl vanaf de ventwindow aan de passagierskant. Bij nader onderzoek bleek het vent window division bar rubber grotendeels verdroogd en afgebrokkeld te zijn. Er was gewoon een dikke kier waardoor je zo naar buiten kon kijken. Nieuwe division bar weatherstripping besteld. Nu nog monteren. Na wat zoekwerk op internet kwam ik een alternatieve methode tegen om deze te plaatsen. Ik heb de oude eraf gehaald, ook de rivets. De nieuwe strip met bison twee componenten combi lijm gemonteerd en zit als een huis. Het is weliswaar niet de methode zoals het hoort maar scheelt wel in werk en je ziet er niets van. Het geruis is grotendeels weg, maar als de wind vanaf de zijkant erop staat en ik rij boven de 60 mph wil je het nog wel eens gaan horen. Maar niet meer zo erg als het was.
Ron
Ron
1965 V8 302 Raven Black convertible.
- Mustang67Coupe
- Berichten: 75
- Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 22:13
Re: Windruis 1966
Hallo Arjen,
Ik was dit jaar ook weer in Le Mans, reed jij in de blauw groene fastback?
Die heb ik namelijk 2 keer gespot, helaas stapvoets rijdend in de drukte rondom het circuit...
Ik was dit jaar ook weer in Le Mans, reed jij in de blauw groene fastback?
Die heb ik namelijk 2 keer gespot, helaas stapvoets rijdend in de drukte rondom het circuit...
1967 V8 Coupe