intake olie lek?
Moderator: Shelby GT-H
intake olie lek?
Hoi allemaal,
Vandaag zag ik wat olie liggen op de intake van mijn 65'er. Het lijkt tussen het inlaatspruitstuk en de carburetor spacer vandaan te komen. zie foto. Onlangs zijn er nieuwe pakkingen aangebracht en is de carburateur volgens factory specs aangedraaid. De intake en de spacer zijn onlangs nog gestraald en helemaal schoongemaakt. Ook de slang naar de pcv valve is niet verstopt en schoon. Is het normaal dat de olie zo hoog komt dat het de voet van de carburateur bereikt?
iemand een idee wat hier aan de hand is? pcv valve defect o.i.d.?
BVD
Martijn
Vandaag zag ik wat olie liggen op de intake van mijn 65'er. Het lijkt tussen het inlaatspruitstuk en de carburetor spacer vandaan te komen. zie foto. Onlangs zijn er nieuwe pakkingen aangebracht en is de carburateur volgens factory specs aangedraaid. De intake en de spacer zijn onlangs nog gestraald en helemaal schoongemaakt. Ook de slang naar de pcv valve is niet verstopt en schoon. Is het normaal dat de olie zo hoog komt dat het de voet van de carburateur bereikt?
iemand een idee wat hier aan de hand is? pcv valve defect o.i.d.?
BVD
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: intake olie lek?
Wel de goede pakking gebruikt.
Wordt nu niet de aansluiting van de PCV valve op de spacer geblokkeerd, waardoor de oliedamp een andere weg zoekt ?
Wordt nu niet de aansluiting van de PCV valve op de spacer geblokkeerd, waardoor de oliedamp een andere weg zoekt ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: intake olie lek?
Dat is wel een rare plek om olie lekkage te hebben. De enige olie die je daar zou kunnen hebben is wat hij meezuigt vanuit het klepdeksel. Normaal hebben klepdeksels wel een soort van afscherming(baffle) dat er voor zorgt dat er nauwelijks olie meegezogen wordt. Als ik me goed herinner zit er in het spruitstuk of de spacer wel een holle ruimte waar zich op termijn wel wat olie verzamelt maar dit lekt normaal niet als de afdichting goed is van de spacer en het spruitstuk. Weet je zeker dat het olie is?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: intake olie lek?
Loopt die zwarte slang naar je PCV-valve? Het lijkt me dan eerder dat die niet helemaal goed afdicht op de tule op de spacer. Maar dan nog hoort daar eigenlijk geen olie uit te komen, alleen wat carterdampen. Heb je veel carterdruk?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: intake olie lek?
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad wel olie. Ik heb geen idee hoeveel carterdruk ik heb, hoe kan ik dat meten?
Ik vrees overigens het ergste na het lezen van verhalen over "blow-by". Dit zou kunnen inhouden dat de zuigerringen niet helemaal afsluiten zodat olie verder dan normaal naar boven kan komen en via de pcv valve in de spacer kan komen. Geen idee of dat hier het geval is. De slang van de pcv valve naar de spacer vertoont wel wat sporen van olie maar niet overmatig.
Voor de zekerheid zal ik een nieuwe valve en slang bestellen en dan weer even kijken hoe het gaat.
In de pakkingen voor de carburateur zitten wat gaatjes. Maakt het nog uit hoe deze wordt geplaatst? Misschien dat dit nog uitmaakt...
De pakkingen voor onder de spacer en tussen de spacer en carburateur zijn toch precies hetzelfde?
BVD
Martijn
Ik vrees overigens het ergste na het lezen van verhalen over "blow-by". Dit zou kunnen inhouden dat de zuigerringen niet helemaal afsluiten zodat olie verder dan normaal naar boven kan komen en via de pcv valve in de spacer kan komen. Geen idee of dat hier het geval is. De slang van de pcv valve naar de spacer vertoont wel wat sporen van olie maar niet overmatig.
Voor de zekerheid zal ik een nieuwe valve en slang bestellen en dan weer even kijken hoe het gaat.
In de pakkingen voor de carburateur zitten wat gaatjes. Maakt het nog uit hoe deze wordt geplaatst? Misschien dat dit nog uitmaakt...
De pakkingen voor onder de spacer en tussen de spacer en carburateur zijn toch precies hetzelfde?
BVD
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
Re: intake olie lek?
Hoi Ando,
Heb gisteravond even een stukje gereden en daarna met draaiende motor mijn hand op de olie vul opening gelegd. Hij zuigt iets idd. niet dat mijn hand er vast op getrokken wordt maar een lichte zuigdruk is wel voelbaar. Blaas i.e.g. niet. Wat zegt dat?
BVd
Martijn
Heb gisteravond even een stukje gereden en daarna met draaiende motor mijn hand op de olie vul opening gelegd. Hij zuigt iets idd. niet dat mijn hand er vast op getrokken wordt maar een lichte zuigdruk is wel voelbaar. Blaas i.e.g. niet. Wat zegt dat?
BVd
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS