Wie heeft er ervaring met het aansluiten van een origineel 1966 rally pac en een HEI ontsteking.
Ik wil de boel niet opblazen , ik heb ergens gelezen dat er een weerstand tussen de draad van de ontsteking en de rally pac geplaatst moet worden.
Klopt dit?
Wie kan mij verder helpen.
Groet Marc
HEI ontsteking en rally pac 1966 aansluiten.
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 17 sep, 2013 20:35
- Locatie: Westland
Re: HEI ontsteking en rally pac 1966 aansluiten.
Normaal gesproken zit er een weerstanddraad tussen contactslot en ontsteking. De toerenteller van het rally pac wordt hier in serie op aangesloten.
Hoe het uitpakt met andere ontstekingen die rechtstreeks op 12v werken weet ik niet, maar ik vermoed dat de stroom die door het rally pac loopt te hoog kan worden. Dit kan ik echter niet staven en is nog totaal ongefundeerd. Ik stoei met een vergelijkbaar probleem: wil mijn pertronics module en ontsteking op 12v laten lopen, zonder de weerstandsdraad. En ik heb ook een rallypac die in serie aangesloten wordt.
Ik heb hiervoor al een tijdje van MSD een tach adapter liggen. Er zijn dacht ik twee types. MSD8920 is er eentje van. Wat ik er van begrijp is dat het je oude ontsteking simuleert aan de hand van een tach signaal van je moderne ontsteking en je op deze gesimuleerde belasting je originele seriele tach en bekabeling (weerstanddraad) op kan aansluiten. Kijk voor uitleg en aansluitvoorbeelden de site van MSD.
Hoe het uitpakt met andere ontstekingen die rechtstreeks op 12v werken weet ik niet, maar ik vermoed dat de stroom die door het rally pac loopt te hoog kan worden. Dit kan ik echter niet staven en is nog totaal ongefundeerd. Ik stoei met een vergelijkbaar probleem: wil mijn pertronics module en ontsteking op 12v laten lopen, zonder de weerstandsdraad. En ik heb ook een rallypac die in serie aangesloten wordt.
Ik heb hiervoor al een tijdje van MSD een tach adapter liggen. Er zijn dacht ik twee types. MSD8920 is er eentje van. Wat ik er van begrijp is dat het je oude ontsteking simuleert aan de hand van een tach signaal van je moderne ontsteking en je op deze gesimuleerde belasting je originele seriele tach en bekabeling (weerstanddraad) op kan aansluiten. Kijk voor uitleg en aansluitvoorbeelden de site van MSD.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: HEI ontsteking en rally pac 1966 aansluiten.
Ik heb ook vorige week HEI geplaatst bij mij (DUI). Het is inderdaad de bedoeling de weerstands draad niet te gebruiken.
De nieuwe draad moet geschakeld worden met contactslot. Ik wil daar de "accesoires 3 voudige" stekker (rood/zwart) voor gebruiken bij de zekering box waar ook de radio op aangesloten zit volgens origineel schema.
Dus contact aan, HEI aan. Constante stroom wordt echt afgeraden.
Op de HEI zit een aansluiting voor een tach dus dan kan je de weerstandsdraad (roze) misschien gebruiken om de rally pac aan te sluiten?
Het is maar een idee he
De nieuwe draad moet geschakeld worden met contactslot. Ik wil daar de "accesoires 3 voudige" stekker (rood/zwart) voor gebruiken bij de zekering box waar ook de radio op aangesloten zit volgens origineel schema.
Dus contact aan, HEI aan. Constante stroom wordt echt afgeraden.
Op de HEI zit een aansluiting voor een tach dus dan kan je de weerstandsdraad (roze) misschien gebruiken om de rally pac aan te sluiten?
Het is maar een idee he
66 coupe aut. V8 in progress
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: HEI ontsteking en rally pac 1966 aansluiten.
De originele Rally Pack zit in serie aangesloten met de bobine (en de roze weerstanddraad naar de bobine). De aftermarket/Scott Drake/nieuwere toerentellers staan parallel over de bobine.
Dat kun je niet zomaar uitwisselen. Ik denk dat je voor en HEI + originele Rally Pack een extra schakeling nodig hebt.
Dat kun je niet zomaar uitwisselen. Ik denk dat je voor en HEI + originele Rally Pack een extra schakeling nodig hebt.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl