Engine brace vraagje

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Engine brace vraagje

Bericht door Mustangflip »

Rare vraag misschien maar waarom zit er een engine brace onder de auto? Zit deze er alleen om je voorste subframe op maat te houden als je motor eruit ligt of heeft deze nog meer nut?

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Engine brace vraagje

Bericht door tminus3 »

Ter algemene versteviging van carrosserie. Hij zit vlak bij de bevestiging van de onderste draagarmen en de shock towers, die bijna alle krachten van de voorwielophanging en het motorblok te verwerken krijgen.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Engine brace vraagje

Bericht door Mustangflip »

Ok, klinkt logisch en die gedachte was ook al door mijn hoofd gegaan. Maar was het dan niet logischer geweest om de bevestigingen van de onderste draagarmen aan elkaar te zetten dmv een beugel? Ik heb gister de brace er eens afgehaald maar veel stelt het niet voor en door de vorm van een u zal hij nog weinig stevigheid bieden lijkt me. Of onderschat ik de kracht van de brace?

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Engine brace vraagje

Bericht door tminus3 »

Zo uit m'n hoofd zit ter hoogte van de lca's de carterpan en/of stuurbekrachtiging in de weg voor een beugel.
De beugel is niet erg zwaar uitgevoerd inderdaad, maar door de verbinding die hij vormt wordt de totale constructie iig 'voldoende' sterk voor de eisen van Ford destijds.
Ik heb de beugel zelf versterkt en met lange bout verbonden met de lca's zoals in de Boss302 Chassis Modification Guide.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Engine brace vraagje

Bericht door Mustangflip »

Bedankt Marc,

Hij zit inderdaad de stuurbekrachtiging behoorlijk in de weg. Daarom heb ik hem ook (tijdelijk) verwijderd om te zien wat de mogelijkheden zouden zijn zonder de brace. En dan heb je ineens ruimte genoeg. Dus ik denk dat er weer wat te modificeren valt. Denk dat ik de ophanging en de brace ga combineren. Dat moet te doen wezen en is steviger als dit beugeltje. Dus 2 vliegen in 1 klap.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: Engine brace vraagje

Bericht door 79cobra »

Avond,

Klinkt als een nuttige modificatie :ok:
Succes
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”