Rare vraag misschien maar waarom zit er een engine brace onder de auto? Zit deze er alleen om je voorste subframe op maat te houden als je motor eruit ligt of heeft deze nog meer nut?
Groet Flip
Engine brace vraagje
Moderator: Shelby GT-H
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Engine brace vraagje
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Engine brace vraagje
Ter algemene versteviging van carrosserie. Hij zit vlak bij de bevestiging van de onderste draagarmen en de shock towers, die bijna alle krachten van de voorwielophanging en het motorblok te verwerken krijgen.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Engine brace vraagje
Ok, klinkt logisch en die gedachte was ook al door mijn hoofd gegaan. Maar was het dan niet logischer geweest om de bevestigingen van de onderste draagarmen aan elkaar te zetten dmv een beugel? Ik heb gister de brace er eens afgehaald maar veel stelt het niet voor en door de vorm van een u zal hij nog weinig stevigheid bieden lijkt me. Of onderschat ik de kracht van de brace?
Groet Flip
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Engine brace vraagje
Zo uit m'n hoofd zit ter hoogte van de lca's de carterpan en/of stuurbekrachtiging in de weg voor een beugel.
De beugel is niet erg zwaar uitgevoerd inderdaad, maar door de verbinding die hij vormt wordt de totale constructie iig 'voldoende' sterk voor de eisen van Ford destijds.
Ik heb de beugel zelf versterkt en met lange bout verbonden met de lca's zoals in de Boss302 Chassis Modification Guide.
De beugel is niet erg zwaar uitgevoerd inderdaad, maar door de verbinding die hij vormt wordt de totale constructie iig 'voldoende' sterk voor de eisen van Ford destijds.
Ik heb de beugel zelf versterkt en met lange bout verbonden met de lca's zoals in de Boss302 Chassis Modification Guide.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Engine brace vraagje
Bedankt Marc,
Hij zit inderdaad de stuurbekrachtiging behoorlijk in de weg. Daarom heb ik hem ook (tijdelijk) verwijderd om te zien wat de mogelijkheden zouden zijn zonder de brace. En dan heb je ineens ruimte genoeg. Dus ik denk dat er weer wat te modificeren valt. Denk dat ik de ophanging en de brace ga combineren. Dat moet te doen wezen en is steviger als dit beugeltje. Dus 2 vliegen in 1 klap.
Groet Flip
Hij zit inderdaad de stuurbekrachtiging behoorlijk in de weg. Daarom heb ik hem ook (tijdelijk) verwijderd om te zien wat de mogelijkheden zouden zijn zonder de brace. En dan heb je ineens ruimte genoeg. Dus ik denk dat er weer wat te modificeren valt. Denk dat ik de ophanging en de brace ga combineren. Dat moet te doen wezen en is steviger als dit beugeltje. Dus 2 vliegen in 1 klap.
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Re: Engine brace vraagje
Avond,
Klinkt als een nuttige modificatie
Succes
Klinkt als een nuttige modificatie
Succes