wat upgrade's uitgevoerd

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

EBC schijven en EBC redstuff blokken.
High torgue starter geplaatst (ivm versleten oude start motor en nu geen geneuzel meer met china crap repro start relais)
Roller sping perches geplaatst
alles verder wat van rubber is of een kogel vernieuwd.
Nu nog ff uitlijnen.
En nee nog geen shelby drop gedaan. Auto heeft handling package en dat wil ik eerst ff proberen met de nieuwe setup

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Auto moet nog ff uitgelijnd worden maar het is stukken beter. de remmen is echt eindelijk van normaal nivo. Nu nog wel even de brake in procedure doen. ook altijd leuk
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dakloos »

Netjes Peter! Wat trekt zo'n startmotor nu in verhouding met een originele versie?
Erwin

1966 convertible
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

ik heb echt geen idee Erwin.

Mijn motivatie om over te stappen naar een High torque was omdat de oude gewoon te versleten was en te veel stroom trok waardoor het relais steeds vast ging zitten.
Had al 3 relais versleten en alles nagezien. Deze startmotoren loopt de hoofdvoeding gelijk van de accu en het oude originele relais wordt gebruikt om de high torque te activeren.
Qua bedrading zal alleen een kenner zien dat het anders zit dan origineel.

Oh ja en je moet ff wennen aan het geluid. lijkt wel een turbine dat ding. Ook even goed de instructies doornemen voor indien van toepassing uitshimmen van de motor.

Remmen ben ik erg contet mee. Nog wel ff in remmen. maar geen vuile wielen meer. (ervaring van de daily).
Laatst gewijzigd door Dieselhead op vr 19 sep, 2014 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door 1967coupe »

ziet er goed uit maar hoezo geen vuile wielen meer?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

de EBC redstuff blokken zijn niet van het normale ijzer/hars samenstelling maar anders. Deze zijn kevlar en hars. Dit spul bijt niet zo in op je velgen als de normale remblokken.
Hierdoor ook bijna 60 tot 90% minder remstof.
Ik rij met de daily gemiddeld 1000km in de week. Met de originele remblokken waren de wielen gewoon zwart na een week. Nu met de ebc's niet meer.
Ook spoelt de remstof er veel makkelijker af van de velgen dan van standaard blokken. Dus ook weer geen mega agressieve reinigers nodig.

Wel is het zo dat ze een tijdje heftig kunnen piepen en doen. Maar dat slijt er af. Je moet door de zure appel heen zeg maar.

Maar de brake in procedure is essentieel.

Op de daily rij ik op aanraden van Biesheuvel Autosport EBC blokken met Ltec schijven. Dat is dus weer anders dan deze setup.
Gebruikersavatar
RonNL
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 okt, 2011 14:05
Locatie: N-H

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door RonNL »

Ziet er goed uit. Mooie velgen, zijn dat Torq Trust II?
Ik zie dat je 205/50 R17 erop heb zitten. Passen deze beter en minder kans op tegen de schermen aan te komen dan 225/45 R17.

Ron
1965 V8 302 Raven Black convertible.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

Hey Ron,

Nee dat zijn CIM 517 velgen zien er uit als thorq thrust's alleen iets prettiger prijs kaartje. En ik zou er niet raar van op kijken als die allemaal uit dezelfde chinese fabriek komen :lol:

het scheelt 20 mm in de breedte en ik had door een versleten onderste draag arm al dat ik met achter uit rijden en sturen een scherm raakte. Dus het gaat allemaal net en nu geen probleem meer met alle nieuwe draagarmen en zut.

Ook deze maat banden op een andere 65'r gelegd en geen problemen.

Ik heb er een breedset opliggen dus achter heb ik wel 225/45
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dakloos »

Remstof :twisted: :twisted: . De velgen onder onze Toyo zitten ook in no time onder de zwarte pikkels. Ik heb inmiddels een goedje gevonden om het te verwijderen maar na een paar weken kun je weer opnieuw beginnen......
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
RonNL
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 okt, 2011 14:05
Locatie: N-H

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door RonNL »

Momenteel heb ik er Magnum 500 onder met voor 225/60 R14 en achter 235/60 R14. Eerst had ik ook 235/60 R14 voor, maar merkte dat bij scherpe bochten met kuilen dat de (gerolde) schermen licht geraakt werden. Misschien in de toekomst iets van TT-achtige velgen eronder van 17x7 met 225/45R17 voor en 235/45R17 of 245/45R17 achter. Maar weet niet of dit zonder problemen gaat passen.
1965 V8 302 Raven Black convertible.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

Duik eens in de materie EBC Erwin . Redstuff is voor een daily misschien ook wel iets te fanatiek. Maar ze hebben ook andere oplossingen.
Greenstuff is wat milder.

Ik rij op de daily met redstuff omdat het dit past bij de rest van de overige performance verbeteringen.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

RonNL schreef: Misschien in de toekomst iets van TT-achtige velgen eronder van 17x7 met 225/45R17 voor en 235/45R17 of 245/45R17 achter. Maar weet niet of dit zonder problemen gaat passen.
Ik heb voor 205 en achter 225 en dan alles met een ET van 0. Je bent altijd welkom om het ff te komen bekijken in het echt.

grtz
Gebruikersavatar
RonNL
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 okt, 2011 14:05
Locatie: N-H

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door RonNL »

Dieselhead schreef:
RonNL schreef: Misschien in de toekomst iets van TT-achtige velgen eronder van 17x7 met 225/45R17 voor en 235/45R17 of 245/45R17 achter. Maar weet niet of dit zonder problemen gaat passen.
Ik heb voor 205 en achter 225 en dan alles met een ET van 0. Je bent altijd welkom om het ff te komen bekijken in het echt.

grtz
Dank je wel ik hou het in gedachten voor als het zover is.

Ron
1965 V8 302 Raven Black convertible.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Dieselhead »

Is Prima Ron!!

En je houdt nog ook eens wat over:-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door 1967coupe »

die schijven passen denk ik niet in een 14 inch wiel Peter?

gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: wat upgrade's uitgevoerd

Bericht door Mustang24 »

x
Laatst gewijzigd door Mustang24 op vr 19 sep, 2014 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”