Pagina 2 van 4

Re: Dyno

Geplaatst: vr 06 jun, 2014 15:04
door Ando
peer schreef:Ik heb er nog 1, maar nu niet bij de hand. Ik zal deze posten als ik terug ben van vakantie.

De laatste meeting was 263 pk op de achterwielen met een c4 op een 347. Het stomme wat ik nog niet verklaard heb is dat ik nauwelijks stijg na 3000 rpm. Van 247 pk op 3000 naar 263 op 6000.
Als eerste zou ik dan denken dat-ie ademnoot heeft en dat het koppel sterk inzakt op een hoger toerental.....

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 19:49
door Mustang68Coupe
Vandaag bij Ruud Fredriks (Tovami) op bezoek geweest om de carb een keer goed af te laten stellen.

289 C-code, mooi resultaat toch?

Afbeelding

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 19:54
door Ando
Standaard motorblok? Draait best veel toeren!

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:10
door Mustang68Coupe
Toerental stond ik ook een beetje van te kijken.

Gereviseerde 289 blok is naar mijn weten vrij standaard opgebouwd, tussen de facturen ben ik wel deze nokkenas tegengekomen:
- Comp Cams Nostalgia Plus N.
- Carburateur is een 2V holley 4412 500CFM, inlaat is origineel.
- Originele cilinderkoppen
- Pertronix elektronische ontsteking
- RVS JBA shorty headers
- 2,5'' RVS Magnaflow uitlaatsysteem

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:15
door Ando
Heb je een handbak? Mijn C4 schakelde bij 4200 rpm en dan stopte de meting..

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:21
door Mustang68Coupe
Ik heb ook een C4, gemeten in de 3e versnelling waarschijnlijk?

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:26
door Ando
Mijn meting is gedaan in de 2e versnelling, je zou kunnen vragen in welke versnelling er bij jou gemeten is. Waarom bij mij in 2 weet ik ook niet. Koppel daalt bij mij weinig bij 4200 rpm, vermogen zal boven dat toetental nog wel toenemen.

Jij hebt overigens ook aardigb wat gewonnen met de afstelling van je carburateur! Bij mij stond de carburateur goed maar de ontsteking verkeerd. Met beide kun je dus mooi wat winnen!

Kun je ergens specs terugvinden van je nokkenas?

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:33
door Dieselhead
leuk topic !! die resultaten is aardig om te zien.

:lol:

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:47
door Mustang68Coupe
Comp Cams NOSTALGIA PLUS Hydraulic Flat Tappet Camshaft Specs:

-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:49
door Ando
Zit nu nog even op een 22" scherm op full-HD te kijken i.p.v. op de smartphone. Valt me op dat de koppelkrommes toch nogal wat verschillen. Bij mij is het bijna één blok, Mustang68coupe heeft duidelijk het meeste koppel op een laag toerental waarna het afbouwd. Bij Tminus3 is het meer een kromme die piekt in het middengebied.

Zullen die verschillen voornamelijk door de nokkenas worden bepaald?

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 21:52
door Ando
Mustang68Coupe schreef:Comp Cams NOSTALGIA PLUS Hydraulic Flat Tappet Camshaft Specs:

-Intake Lift: 0.480"
-Exhaust Lift:0.475"
-Adv. Intake Duration:266 degrees
-Adv. Exhaust Duration:273 degrees
-RPM range:2200-6400 RPM
-LSA:112 degrees
Moet je deze waarden nu vergelijken met die uit de linker- of uit de rechter kolom van mijn nokkenas? Wie kan daar iets over zeggen? Wat is het verschil tussen beide kolommen?

Re: Dyno

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 22:20
door peer
Volgensmij moet de meting toch altijd in de hoogste versnelling gedaan worden?

Re: Dyno

Geplaatst: do 12 jun, 2014 19:52
door Hennie
vermogen wordt normaal gemeten in de meest direct 1:1 aandrijving, dus bij een c4 zou dat de 3e versnelling zijn en bij een handbak de 4e versnelling.

Hennie

Re: Dyno

Geplaatst: do 10 jul, 2014 15:36
door Ando
Zo weinig mensen die op de Dyno geweest zijn??????

Re: Dyno

Geplaatst: do 10 jul, 2014 15:40
door Dieselhead
ja wel hoor op de dyno maar niet met de mustang :-)