Dyno
Moderator: Shelby GT-H
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Dyno
In 2005 met de Twister, nog met het oude blok, 351C-4V Closed-Chamber heads en 1 mm zuigerspeling.
201 PK @ 4500 rpm (gelimiteerd door mijzelf ivm 1 mm zuigerspeling)
201 PK @ 4500 rpm (gelimiteerd door mijzelf ivm 1 mm zuigerspeling)
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Op zich is de grafiek niet echt verkeerd voor de staat van het blok. Had je veel olieverbruik Ronald?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Dyno
Ando, hij lustte toen een aardig slokje olie
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Dyno
Vandaag bij Speedcentre in Geldermalsen op Dyno van Dynostar geweest voor afstellen van:
Carb. 600 Cfm Holley
Op standaard 289 A Code met Flowmaster headers op een C4 Automaat
Op de Kruk:
227,7 Din PK @ 3933 rpm / 623,2Nm @ 2265 rpm (maximale koppel, door koppel omvormer zei Bert)
Op achterwielen:
168,7 Din PK @ 3933 rpm / 461,7 Nm @ 2265 rpm
Bij Tovami krijg je SAE PK
Voorbeeld: 150 SAE PK = 132 DIN PK
Dus zou mijn achterwiel SAE PK 168,7/0,88= 191,7 PK kunnen zijn ha ha.
De dyno sheets wil ik graag plaatsen voor jullie maar mijn Photobucket wil eerst geld zien of zo. Weet niet hoe ik dit moet oplossen met photobucket, of moet ik foto’s maar ergens anders onder brengen.
Grt. Marc
Carb. 600 Cfm Holley
Op standaard 289 A Code met Flowmaster headers op een C4 Automaat
Op de Kruk:
227,7 Din PK @ 3933 rpm / 623,2Nm @ 2265 rpm (maximale koppel, door koppel omvormer zei Bert)
Op achterwielen:
168,7 Din PK @ 3933 rpm / 461,7 Nm @ 2265 rpm
Bij Tovami krijg je SAE PK
Voorbeeld: 150 SAE PK = 132 DIN PK
Dus zou mijn achterwiel SAE PK 168,7/0,88= 191,7 PK kunnen zijn ha ha.
De dyno sheets wil ik graag plaatsen voor jullie maar mijn Photobucket wil eerst geld zien of zo. Weet niet hoe ik dit moet oplossen met photobucket, of moet ik foto’s maar ergens anders onder brengen.
Grt. Marc
Laatst gewijzigd door FastbackMarc1967 op do 29 aug, 2019 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Dyno
Ik ben wel benieuwd naar jouw resultaten. Vergeet photobucket, dat wordt nooit meer wat. Als ik jouw was zou ik op zoek gaan naar een ander. Probeer bijvoorbeeld https://postimages.org/nl/ of een van de andere sites: https://duckduckgo.com/?q=free+image+hosting
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Dyno
Thanks Sjirafje, ga ik doen !
Re: Dyno
623,2 Nm @ 2265 rpm ?FastbackMarc1967 schreef: ↑do 29 aug, 2019 13:33 Op de Kruk:
623,2Nm @ 2265 rpm (maximale koppel, door koppel omvormer zei Bert)
Weet je het heel zeker ?
Dan haalt jouw 289 er bij 2265 rpm er een dikke 233Nm meer uit als mijn 349 Stroker bij hetzelfde toerental.
Zou heel bijzonder zijn.
Ik zit op max 578.4 Nm bij 3400
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Dyno
Hi Gearz,
Geloven doe ik het ook niet, maar het staat er wel.
Ik zal alle dynosheets plaatsen met de video van het scherm met de waardes etc.
Alleen eerst op nieuwe fotoserver aanmelden en dan kan ik alles pas plaatsen.
As zondag ben ik met de Bullitt op TMCN meeting,
Ik zal dan de dynosheets meenemen en dan kunnen we bekritiseren, als ik het nog niet eerder heb geplaatst.
Geloven doe ik het ook niet, maar het staat er wel.
Ik zal alle dynosheets plaatsen met de video van het scherm met de waardes etc.
Alleen eerst op nieuwe fotoserver aanmelden en dan kan ik alles pas plaatsen.
As zondag ben ik met de Bullitt op TMCN meeting,
Ik zal dan de dynosheets meenemen en dan kunnen we bekritiseren, als ik het nog niet eerder heb geplaatst.
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Nu nog een wat betere nokkenas zodat de koppelkromme niet zo snel zakt..
Groeten, Ando.
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- FastbackMarc1967
- Berichten: 311
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 23:25
Re: Dyno
Hier de link naar de video van het dyno scherm.
Hij schakelde van 2 vrij snel naar 3 vandaar de dip gelijk denk ik.
Wat Henny Lek zei, beter een Dyno doen 1:1, in 3rd gear dus.
Re: Dyno
De 2018 Mustang GT 5.0 zit op 569 Nm @ 4,600 rpm.FastbackMarc1967 schreef: ↑vr 30 aug, 2019 12:11 Geloven doe ik het ook niet, maar het staat er wel.
Je snapt mijn verbazing waarschijnlijk.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Big_fun_58
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Dyno
Wachten jullie maar tot je Edgars dyno sheet ziet..
(toch Edgar?)
(toch Edgar?)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
3x zoveel koppel als PK’s is ook wel een rare verhouding...Gearz schreef:De 2018 Mustang GT 5.0 zit op 569 Nm @ 4,600 rpm.FastbackMarc1967 schreef: ↑vr 30 aug, 2019 12:11 Geloven doe ik het ook niet, maar het staat er wel.
Je snapt mijn verbazing waarschijnlijk.
Michel.
Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Dyno
Ja, na ons gesprek bij de chinees ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig. Eerst maar eens alles werkend krijgenBig_fun_58 schreef:Wachten jullie maar tot je Edgars dyno sheet ziet..
(toch Edgar?)
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.