Dyno
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Dyno
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Dyno
Dat je als je nog wat meer toeren zou kunnen draaien, meer vermogen zou maken. Je koppel zakt na het max op 3.3k toeren niet zover in dat het het aantal PK's dat dat oplevert, er onder lijdt.
of zoiets
of zoiets
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
De C4 schakelde van 2 naar 3 bij 4400rpm....
Maar is dit een beetje 'normale' grafiek voor een 289? Op internet kon ik weinig vergelijkingsmateriaal vinden.
Maar is dit een beetje 'normale' grafiek voor een 289? Op internet kon ik weinig vergelijkingsmateriaal vinden.
Laatst gewijzigd door Ando op di 03 jun, 2014 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Dyno
Kijk... Feiten !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Dyno
Dat je een pktje of 30 meer hebt als een standaard 289.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Re: Dyno
Bedankt voor het delen van deze (realistische) dyno sheet Ando. Velen zullen zich helemaal te pletter schrikken als ze denken 300 (folder) pk's te hebben en dan net op de helft uitkomen met een dyno test......
Zit er nog steeds aan te denken om deze winter iets aan mijn blok te gaan doen. Ik zit te denken aan Hipo kleppendeksels, luchtfilter en spatbordembleem en zit ik zo dik boven de 200 pk!
Zit er nog steeds aan te denken om deze winter iets aan mijn blok te gaan doen. Ik zit te denken aan Hipo kleppendeksels, luchtfilter en spatbordembleem en zit ik zo dik boven de 200 pk!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Tja, pk's tover je niet zomaar. Ik heb een andere nokkenas, 600 cfm 4v carburateur, rpm inlaatspruitstuk, longtube headers en dubbele uitlaat met H-pijp. Ik denk dat de koppen nu de beperkende factor zijn, de standaard lage compressie thermactor koppen. Denk dat ik met een setje Edelbrock rpm een aardige stap kan maken. Maar voorlopig zit het mij zo prima. De vorm van de koppel-'kromme' vind ik wel imposant..
Op de Duitse Autobahn ben ik weleens boven die 4.400rpm uitgekomen, hij liep toen vrij gemakkelijk door tot het einde van de teller, 120mp/h. Daarna liep hij ook nog door maar de wijzer gaat domweg niet verder. Hoeveel toeren de motor toen draaide weet ik niet, had mijn handen vol om het allemaal een beetje in het gareel te houden en durfde niet op de toerenteller te kijken. Na een paar minuten viel de binnenspiegel naar beneden en even later een raamslinger. Toen heb ik het maar voor gezien gehouden...
Het zijn overigens wel achterwiel-PK's, aan de krukas zal het dus wat meer zijn... hoeveel meer geen idee. Weet iemand hoeveel verlies je hebt met een C4?
Zijn er meer mensen hier die zo'n dynosheet hebben van hun Mustang?
Op de Duitse Autobahn ben ik weleens boven die 4.400rpm uitgekomen, hij liep toen vrij gemakkelijk door tot het einde van de teller, 120mp/h. Daarna liep hij ook nog door maar de wijzer gaat domweg niet verder. Hoeveel toeren de motor toen draaide weet ik niet, had mijn handen vol om het allemaal een beetje in het gareel te houden en durfde niet op de toerenteller te kijken. Na een paar minuten viel de binnenspiegel naar beneden en even later een raamslinger. Toen heb ik het maar voor gezien gehouden...
Het zijn overigens wel achterwiel-PK's, aan de krukas zal het dus wat meer zijn... hoeveel meer geen idee. Weet iemand hoeveel verlies je hebt met een C4?
Zijn er meer mensen hier die zo'n dynosheet hebben van hun Mustang?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Dyno
Met de originele A-code 289 ook eens bij Ruud Frederiks in Goes geweest.
Standaard carburateur en inlaatspruitstuk, typische 204/214 graden nokkenas, oem style dubbel 2" uitlaat systeem, koppen licht gepoort, rollertip tuimelaars.
176pk en 226ft-lbs koppel (305nm) aan het achterwiel uiteraard.
Inmiddels rij ik al ruim 5 jaar met het dubbele vermogen dankzij de home built 347
Standaard carburateur en inlaatspruitstuk, typische 204/214 graden nokkenas, oem style dubbel 2" uitlaat systeem, koppen licht gepoort, rollertip tuimelaars.
176pk en 226ft-lbs koppel (305nm) aan het achterwiel uiteraard.
Inmiddels rij ik al ruim 5 jaar met het dubbele vermogen dankzij de home built 347
Laatst gewijzigd door tminus3 op wo 04 jun, 2014 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Dit stond er op de doos van mijn nokkenas:
Met een A-code heb je natuurlijk wel een compressieverhouding van 1:10 en volgens de officiële specs 25PK meer t.o.v. een C-code. Dan doet mijn C-code het zo slecht nog niet...
Met een A-code heb je natuurlijk wel een compressieverhouding van 1:10 en volgens de officiële specs 25PK meer t.o.v. een C-code. Dan doet mijn C-code het zo slecht nog niet...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Re: Dyno
Hoi Ando,
Jouw nokkenas is een maatje (10 graden) groter dan de mijne. De hogere A-code compressie zaten hem in de flat top zuigers itt de dished zuigers bij een C-code. Makkelijk op te lossen tijdens een revisie. In de praktijk zit je gemiddeld slechts rond de 9.3:1 compressie met een A-code overigens.
Een setje goede alu koppen doet wonderen, kunst is alleen de compressie hoog genoeg te krijgen bij onze kleine 289's. En heel bruikbare 300+ achterwiel pk's is prima te doen atmosferisch.
Jouw nokkenas is een maatje (10 graden) groter dan de mijne. De hogere A-code compressie zaten hem in de flat top zuigers itt de dished zuigers bij een C-code. Makkelijk op te lossen tijdens een revisie. In de praktijk zit je gemiddeld slechts rond de 9.3:1 compressie met een A-code overigens.
Een setje goede alu koppen doet wonderen, kunst is alleen de compressie hoog genoeg te krijgen bij onze kleine 289's. En heel bruikbare 300+ achterwiel pk's is prima te doen atmosferisch.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Als ik weer wat meer tijd heb ga ik wel weer eens op zoek naar een setje alu koppen. Als ik het nu doe verdwijnen ze waarschijnlijk in de kast bij de rest van de onderdelen verzameling, dat schiet ook niet op. Als ik er zo domweg een setje Edelbrock rpm op zet zal het verwacht ik op zijn hoogst 30 pk extra opleveren. Voor wat extra zal er echt meer moeten gebeuren.
Ik kan nu in elk geval rijden!
Ik kan nu in elk geval rijden!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Verder niemand een dynosheet van zijn Mustang????
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Dyno
Die van mij is het niet waard om op een dyno bank te zetten maar ik denk er steeds meer aan om ook eens iets te gaan doen met een ander nokkenasje en koppen.Ando schreef:Verder niemand een dynosheet van zijn Mustang????
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Dyno
Ik ben juist wel erg benieuwd wat een standaard 289 in goede staat oplevert....Dakloos schreef:Die van mij is het niet waard om op een dyno bank te zetten maar ik denk er steeds meer aan om ook eens iets te gaan doen met een ander nokkenasje en koppen.Ando schreef:Verder niemand een dynosheet van zijn Mustang????
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Dyno
Ik heb er nog 1, maar nu niet bij de hand. Ik zal deze posten als ik terug ben van vakantie.
De laatste meeting was 263 pk op de achterwielen met een c4 op een 347. Het stomme wat ik nog niet verklaard heb is dat ik nauwelijks stijg na 3000 rpm. Van 247 pk op 3000 naar 263 op 6000.
De laatste meeting was 263 pk op de achterwielen met een c4 op een 347. Het stomme wat ik nog niet verklaard heb is dat ik nauwelijks stijg na 3000 rpm. Van 247 pk op 3000 naar 263 op 6000.