Aankoop Mustang

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

iSonic
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11 mei, 2014 09:40

Aankoop Mustang

Bericht door iSonic »

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan een Mustang aan te schaffen. Zoek een coupe uit de eerste serie (volgens mij 1964 t/m 1967?). Het valt me op dat je Mustangs ziet in de prijs range van €10.000.- tot €25.000.- waarbij de omschrijving bij allebei 'volledig gerestaureerd' kan zijn. Wat maakt dan dat prijsverschil? En is €20.000.- een reële prijs voor een coupe of valt dat in de categorie wat de gek er voor over heeft?

Gr,

Meindert
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Aankoop Mustang

Bericht door peer »

'volledig gerestaureerd' betekend voor de 1 een keer goed poetsen/polijsten en de ander die haalt de auto helemaal uit elkaar tot de laatste schroef.

Ik kijk wel eens naar discovery naar de 'auto opkanp programma's ' en daar praten ze ook over 'a complete rebuild engine' en als je dan tussen de regels doorleest zie je dat ze daarmee bedoelen: niewe olie + filter en nieuwe bougie's

Ik zou niet snel afgaan op de teksten maar gewoon gaan kijken naar de verschillende auto's. Als je er een aantal gezien hebt dan zie je de verschillen wel.
iSonic
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11 mei, 2014 09:40

Re: Aankoop Mustang

Bericht door iSonic »

Thanks! Is een goed gerestaureerde coupe €20.000.- waard? Of krijg je dat er nooit meer voor terug?
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1629
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Aankoop Mustang

Bericht door saf1908 »

iSonic schreef:Thanks! Is een goed gerestaureerde coupe €20.000.- waard? Of krijg je dat er nooit meer voor terug?
Als hij echt helemaal perfect is (en V8), dan zou dat moeten kunnen denk ik. Maar kijk eens op http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.autoscout24.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zoek dan eens wat Mustangs op.
Dan krijg je er zo tientallen te zien en kun je ongeveer inschatten wat ze waard zijn.
1966 Mustang Fastback
Wouter
Berichten: 132
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 11:17

Re: Aankoop Mustang

Bericht door Wouter »

Het kan zeker de moeite waard zijn goed rond te kijken voor de aanschaf. Wat wil je met de auto gaan doen? Af en toe een dagje toeren of een daily driver? Op vakantie ermee? Welk model vind je het mooiste? Wil je er zelf aan gaan sleutelen of moet ie af zijn?

Voor 10K koop je een mustang waar nog veel aan moet gebeuren. Een coupe die echt volledig gerestaureerd is (dus helemaal gestript, kaal gemaakt en opnieuw opgebouwd en alles gereviseerd, showroom staat) reken dan al snel op 25K+.

Maar mijn suggestie is beginnen bij het begin: wat wil je met de auto en wat verwacht je er van. Waar gaat je staart van kwispelen? :twisted:
1967 restomod
bodemloze put == eindeloos plezier
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Aankoop Mustang

Bericht door Dieselhead »

ik zou deze eens gaan bekijken

http://link.marktplaats.nl/m763054602" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze is geweest van forumlid Arjan. Deze heeft hem verkocht maar kan je er nog van alles over vertellen en is veel aan aangepast.

succes met de zoektocht.
iSonic
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11 mei, 2014 09:40

Re: Aankoop Mustang

Bericht door iSonic »

Ik wil de auto gebruiken om zo nu en dan te rijden (soort van tweede auto, zeker niet dagelijks) en om te sleutelen. Sleutelen is voor mij geen probleem, lassen en plaatwerk wordt moeilijker en wil ik (nog) niet aan beginnen...

@Dieselhead ken je degene die die mustang verkoopt? Je plugt hem aardig! Als ik zoveel uitgeef aan een auto dan liever zoiets: klik
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Aankoop Mustang

Bericht door peer »

iSonic schreef:Ik wil de auto gebruiken om zo nu en dan te rijden (soort van tweede auto, zeker niet dagelijks) en om te sleutelen. Sleutelen is voor mij geen probleem, lassen en plaatwerk wordt moeilijker en wil ik (nog) niet aan beginnen...

@Dieselhead ken je degene die die mustang verkoopt? Je plugt hem aardig! Als ik zoveel uitgeef aan een auto dan liever zoiets: klik

Met dit soort auto's goed oppassen. Als ik de advertentie zo lees dan zo ik een paar vragen hebben:
'gereviseerde motor' Wat is er gedaan, zijn er bonnetjes?
'gespoten in nederland' maar nog niet op kenteken: dus gespoten voor de verkoop is dit dan wel goed gedaan, foto's van het werk enz?
Er zit een 'din' radio in dus er is in het dashboard gezaagd, persoonlijk zou dit een enorme afknapper zijn.

Ik ken de auto en de persoon niet, maar zelf krijg ik een gevoel(!!) dat de auto 'goedkoop' gekocht is, ff snel een ander interieur erin, nieuw kleurtje met strepen erover en verkopen maar.
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Aankoop Mustang

Bericht door Dieselhead »

Ik ken die gele mustang redelijk goed. De huidige eigenaar ken ik niet. Maar de vorige wel.
Dat is deze auto zeg maar een beetje plug is omdat ik de auto ken.

De blauwe met strepen. eerste wat opvalt is de moderne radio in het dashboard. Dat terug bouwen naar origineel is al een leuk klusje. (laswerk)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aankoop Mustang

Bericht door Dakloos »

Het is al weer 18 jaar geleden dat ik mijn eerste Mustang kocht: een 66'er coupe. Ik vind het nog steeds hele mooie modellen het is alleen jammer dat er een dak op zit :lol: . Voor wat betreft 65-66 modellen zie ik ze het liefst zo origineel mogelijk.

Ik heb 'm niet in het echt gezien en echt goedkoop is het ook niet maar ik vind dit een hele mooie coupe!
Erwin

1966 convertible
iSonic
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11 mei, 2014 09:40

Re: Aankoop Mustang

Bericht door iSonic »

Mja een convertible lijkt me ook wel wat maar zijn een stuk duurder!

Deze of deze lijkt me ook wel een goede basis. En (laten) spuiten en een mooi streepje eroverheen kan natuurlijk altijd nog....
iSonic
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 11 mei, 2014 09:40

Re: Aankoop Mustang

Bericht door iSonic »

Of een goede inverstering (?) doen in deze. Wel lekker een open dakje natuurlijk!
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Aankoop Mustang

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Aankoop Mustang

Bericht door peer »

iSonic schreef:Mja een convertible lijkt me ook wel wat maar zijn een stuk duurder!

Deze of deze lijkt me ook wel een goede basis. En (laten) spuiten en een mooi streepje eroverheen kan natuurlijk altijd nog....
Dat zijn inderdaad 2 leuken als je van plan bent zelf wat werk erin te stoppen.
Alleen die eerste.... Wederom dat radio gat! Ik snap echt niet dat mensen dat doen :( er zijn zoveel betere/mooiere oplossingen bedenkbaar.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aankoop Mustang

Bericht door Dakloos »

Vergis je niet in een goedkopere kopen met "wat werk". Dit resulteert altijd in veel meer werk, geld en tijd als dat je gedacht had! Als je denkt geld te kunnen besparen door er één van 14000 euro te kopen, die even te laten spuiten en hier en daar wat nieuwe dingetjes erop of eraan dan zit je zo boven de 20000!

Dat van dat radio gat snap ik ook niet, aan de andere kant: het waren maar gewone auto's 25 jaar geleden en dan maakt een gat meer of minder ook niet uit.

Wat ik niet snap: waarom wil iedereen tegenwoordig toch strepen op de auto?
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”