Aankoop In Nederland -> invoer naar België

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

Ammy
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 05 sep, 2012 15:23
Locatie: Neerpelt

Re: Aankoop In Nederland -> invoer naar België

Bericht door Ammy »

Tweety schreef:
Garcia schreef: Ik moest enkel het zegelrecht betalen maar ik weet niet meer hoe veel dat was. (niet veel dus)
Was dat geen 15 cent ? Model 705 ?
Tegenwoordig is het duurder geworden ik geloof dat het 2,50 was de laatste keer.

Als je je Belgische dailyplaten er op doet en het via je verzekering regeld ben je helemaal niet in overtreding zo ver ik weet. Je auto heeft dan platen op jou naam en is verzekerd, Nederlanders kunnen niet inzien of de auto is gekeurd aangezien ze dat voor Belgische auto's niet in hun systeem kunnen zien. Oldtimer keuring en rwd keuring zijn ook heel anders dus dat zou zowiezo geen steek houden als ze je daarvoor kunnen afstraffen in nederland.

Langs de douane, die 2,50 betalen en daarna kan je die papieren meenemen naar de keuring waar je ook heen mag met je eigen daily platen.
1969 Grabber Blue Shelby GT350
Black Audi Q5 3.0 Diesel
umbreon1968
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 jun, 2013 19:26

Re: Aankoop In Nederland -> invoer naar België

Bericht door umbreon1968 »

Ammy schreef:
Tweety schreef:
Garcia schreef: Ik moest enkel het zegelrecht betalen maar ik weet niet meer hoe veel dat was. (niet veel dus)
Was dat geen 15 cent ? Model 705 ?
Tegenwoordig is het duurder geworden ik geloof dat het 2,50 was de laatste keer.

Als je je Belgische dailyplaten er op doet en het via je verzekering regeld ben je helemaal niet in overtreding zo ver ik weet. Je auto heeft dan platen op jou naam en is verzekerd, Nederlanders kunnen niet inzien of de auto is gekeurd aangezien ze dat voor Belgische auto's niet in hun systeem kunnen zien. Oldtimer keuring en rwd keuring zijn ook heel anders dus dat zou zowiezo geen steek houden als ze je daarvoor kunnen afstraffen in nederland.

Langs de douane, die 2,50 betalen en daarna kan je die papieren meenemen naar de keuring waar je ook heen mag met je eigen daily platen.
Als de douane diezelfde dag dat je hem gaat halen niet open is ( vb weekend ) moet ik dan de wagen meehebben als ik met de papieren naar de douane ga voor dat 705 vignet?
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Aankoop In Nederland -> invoer naar België

Bericht door peer »

Ammy schreef:
Tweety schreef:
Garcia schreef: Ik moest enkel het zegelrecht betalen maar ik weet niet meer hoe veel dat was. (niet veel dus)
Was dat geen 15 cent ? Model 705 ?
Tegenwoordig is het duurder geworden ik geloof dat het 2,50 was de laatste keer.

Als je je Belgische dailyplaten er op doet en het via je verzekering regeld ben je helemaal niet in overtreding zo ver ik weet. Je auto heeft dan platen op jou naam en is verzekerd, Nederlanders kunnen niet inzien of de auto is gekeurd aangezien ze dat voor Belgische auto's niet in hun systeem kunnen zien. Oldtimer keuring en rwd keuring zijn ook heel anders dus dat zou zowiezo geen steek houden als ze je daarvoor kunnen afstraffen in nederland.

Langs de douane, die 2,50 betalen en daarna kan je die papieren meenemen naar de keuring waar je ook heen mag met je eigen daily platen.
Hier maak je toch echt een denkfout. Het is niet zo dat de politie (belgie of nederland) moet kunnen terug vinden of de wagen gekeurd is, jij als eigenaar moet het aan kunnen tonen.
Als jij het niet aan kan tonen dan kan de politie in belgie het (als gunst) navragen, maar ook daar als ze er geen zin in hebben kunnen ze je verplichten de auto te laten staan of zelf in beslag nemen tot je kan aantonen dat deze daadwerkelijk gekeurd was. Zou anders mooi zijn.... dan zou ik mijn wagen niet meer keuren, ik rij toch alleen in Nederland met mijn belgische platen....

Daarnaast moet je ook het groene verzekerings bewijs bij je hebben. En mocht je dan toch nog bij een ongeval betrokken raken, en de wagen was niet gekeurd, dan wens ik je heel veel succes. want in de kleine lettertjes van de verzekering staat (bijna) altijd dat de wagen gekeurd moet zijn.

Bespaar je de moeite en het risico en ga in plaats van met 1 wagen heen en met 2 terug, de wagen gewoon met een transporter halen... In kosten ben je waarschijnlijk nog minder kwijt omdat je niet met 2 wagens terug hoeft te rijden.
Ik zou zelf niet met een onbekende wagen met een twijfelachtige verzekering zonder keurings papieren in het buitenland gaan rijden.
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Aankoop In Nederland -> invoer naar België

Bericht door aart »

+1
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”