Op weg Naar Engeland !

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

pershing22
Contacteer:

Op weg Naar Engeland !

Bericht door pershing22 »

Hallo allemaal,

Nou het moest er maar eens van Komen. Ik ga zeer waarschijnlijk in Juni naar Engeland toe met de Mustang, Mijn eerste echte Road Trip, Helemaal alleen !
echter heb ik een paar vragen betreft jullie ervaring met het reizen door Belgen Land en Frankrijk ? van beroep ben ik Koerier dus lange afstanden rijden is voor mij totaal geen probleem,
Alleen heb ik nog nooit in België en Frankrijk gereden en wou graag jullie mening, en ervaring hoe ik de dingen moet voor bereiden, en mee moet hebben. Want ik wil geen problemen onder weg vinden ?
Ik ben dus totaal niet bekent met de Belgische en Franse wetten qua autosnelweg met wat je mee moet hebben, en dus wat weer niet ?

De Rit gaat naar het midden van Engeland, Mount Sorrel in leistershire . zo'n 100 KM van Birmingham, ik ben er 2 jaar geleden ook al een tijdje geweest en het bevalt me allemaal best, echt oud klassiek en on aan getast Engels, bijna zo'n plaatsje waar de tijd bijna stil heeft gestaan. ik blijf ongeveer zo'n 14 Dagen en kan staan waar en wanneer ik wil, dus alle plekjes die je MOET hebben gezien, laat het me horen :mrgreen:

De vragen die ik heb gaan zo'n beetje over de Euro Tunnel, rijden in Engeland, ( wat je wél & Niét moet doen :lol: ) en over een mogelijke verzekering die ik dan moet afsluiten voor de dagen die ik daar ben.
Moet ik nog aan stickers of andere dingen denken ?

Als je met de Auto in Engeland geweest bent, laat dan even weten wat je moet doen om een complete chaos te voorkomen..... ( zal best wel gebeuren, want een Mustang in Engeland is best een gebeurtenis :lol: :lol: )

ja dat was het wel, graag je ervaring met het reizen delen graag :D
Groetjes, Stefan.
'' If Your dad has a Mustang, You're the Coolest Kid on School '' ! - Jay leno

1996 Mustang V6 Coupe automaat , een echte hessing auto !

Het Hessing Mustang Topic : http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=7&t=20409" onclick="window.open(this.href);return false;
Nick
Contacteer:

Re: Op weg Naar Engeland !

Bericht door Nick »

In Belgie is een wet dat je in elke tunnel moet terugschakelen en gas geven.. Toch, Maarten?

http://www.youtube.com/watch?v=iQQQfG3k85I
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
LTD
Contacteer:

Bericht door LTD »

hou je vooral aan de snelheid .........Belgische politiebeambten houden graag buitenlanders aan en laten landgenoten vaak gaan bij kleine snelheidsovertredingen
in Belgie is een brandblusser verplicht en hesjes of dat ook voor buitenlanders geld weet ik niet
in Frankrijk moet je een blaastest bij je hebben en hesjes

voor de rest kijk even bij de anwb op de site die heeft daar de actuele gevens en vast ook een lijst met de prijzen van de boetes

de wegen in Belgie zijn niet echt van uitmuntende kwaliteit en voor de rest rijden ze als Nederlanders te veel links en tekort op elkaar

vergeet je lampen niet als je in de UK ben .....

het is overigens de bedoeling om in elke tunnel waar dan ook terug te schakelen ......

http://youtu.be/20k7q9DHqQ4
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Nick schreef:In Belgie is een wet dat je in elke tunnel moet terugschakelen en gas geven.. Toch, Maarten?
Absoluut! Niet alleen in België trouwens.

Ik ben afgelopen zomer met de Mustang naar Frankrijk geweest; geen centje pijn. Gewoon gasgeven!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

pershing22 schreef: Als je met de Auto in Engeland geweest bent, laat dan even weten wat je moet doen om een complete chaos te voorkomen.....
Aan de linkse kant van de weg (blijven) rijden :lol: . Ik weet het niet zeker maar met je niet iets van stickers hebben om je koplamoen gedeeltelijk af te plakken ?
Erwin

1966 convertible
Claire

Bericht door Claire »

Ik kom regelmatig in Engeland (zus woont daar) altijd via de tunnel (waar je dan vreemd genoeg geen gas mag geven) en heb nog nooit koplampen afgeplakt. Het zou eigenlijk wel moeten, maar het ligt er maar aan hoeveel je in de avond rijdt. Verder Frankrijk de ethylotest (alcohol tester) en een hesje voor ieder persoon in de wagen. Engeland in de Mustang moeten Claire en ik ook nog eens doen, wel geweldig rijden daar en over het algemeen, veel beleefde verkeersdeelnemers.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Eurotunnel met de trein wijst zich vanzelf... Opstellen voor de trein, ze informeren je wanneer je aan kunt rijden, en waar je precies naar toe moet, en er staat iemand in de trein die je helpt bij het zo krap mogelijk op je voorligger te parkeren. Handrem aantrekken, en dan wachten (al dan niet met de deur open of rondlopend (alleen in het eigen treinstel!). Met 45 mins sta je aan de andere kant.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

In Belgie zeker gordel dragen... daar zijn ze streng op, en het is betalen of auto laten staan...
Voordeel: dan zit je ook goed vast als je door de putten van de Belgische wegen rijdt.... :mrgreen:

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

Koplampen afplakken hoeft niet met de 1999, die hebben geen rechts beeld.
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

ben 2 jaar geleden met de mustang geweest naar engeland. Dat was fantastisch! belgie, frankrijk en engeland alleemaal klote wegen en is geen pretje, engeland is nog het ergst.
let in frankrijk op de flitspalen(boxen) in de middenberm (ben geflitst maar nooit de boete gekregen) :P

verder niks spannends en zoals de rest zegt "versnelling terug in de tunnel en een loden rechtervoet :wink: )

groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Ik ben afgelopen jaar in mei 12 dagen naar Engeland geweest met mijn 66' Convertible. Behalve opletten dat je links blijft rijden zijn er eigenlijk weinig problemen te verwachten.
Een Mustang in Engeland is inderdaad bijzonder.... ik heb toen veel reacties gekregen dat men de auto wel uit films kon maar nog nooit in het echt had gezien. Zelfs in de Engelse auto musea kom je ze vrijwel niet tegen.
De meest bijzondere weg ervaring vond ik het rijden over de Magic Roundabout http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon).. er zijn er een paar in Engeland en het is zeker een bijzondere ervaring om iedereen door elkaar heen en toch geordend te zien rijden.

Veel plezier daar!
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

Rijden is rijden, alleen rijden ze in Engeland aan de "verkeerde" kant van de weg.
Voor de rest maakt het echt niet uit. Als je een beetje aan de Nederlandse regels houdt, dan zit het in het buitenland meestal ook wel goed.
"Been there, done that...... "

gr
Craneman
Contacteer:

Bericht door Craneman »

En anders maar een geel zwaailicht op het dak. Mits je het aanzet op z'n tijd, heb je er veel voordeel van. En dan brutaal zijn :lol:

Met de auto rij ik netjes en met iets groters probeer ik dat ook, maar daar die wat minder snel meekomen in het verkeer zijn zwaailichten onontbeerlijk. Niet dat ik er wat van meekrijg als iemand zijn auto total-loss rijdt tegen mijn kraan..... :?
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik heb meerdere keren een trip met mijn Mustangs gemaakt.
2x met de Twister, en 1x met de PJ.
Ik vond het rijden niet veel anders dan in Nederland.
De normale wegen zijn goed te bereiden, maar de wegen over het platteland kunnen nog wel eens krap aanvoelen, met weinig uitwijk mogelijkheden.
De wegen zijn de laatste jaren wel verslechterd door gebrekkig onderhoud, en van een kennis uit de UK begrijp ik dat de wegen slechter zijn dan de Belgische wegen.
Het is alleen even opletten als je instapt in je auto op een rustige plaats, en je dan geneigd bent om rechts te gaan rijden.
Verder moet je verdomd goed in je rechter spiegel kijken als je wilt inhalen.
Verder moet je in allerlei bochten wringen als je ergens tol moet betalen (Dartford Bridge) :mrgreen:
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

LTD schreef:het is overigens de bedoeling om in elke tunnel waar dan ook terug te schakelen ......

http://youtu.be/20k7q9DHqQ4
Alleen in de Maastunnel schiet dat niet echt op hé Maarten :lol:

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”