kachelmotor vervangen
Moderator: Shelby GT-H
kachelmotor vervangen
Hallo medemens,
Oke het volgende, me auto staat volgende week ingepland voor apk.
Nu zijn ze aan het kijken voor een externe kachel, gezien dat verplicht is.
Alleen moet er uiteindelijk toch een andere kachelmotor in want deze doet niets meer,
Nu heb ik er een liggen maar ik heb in de omgeving rondgevraagd en vrijwel geen enkele garage kan het tegen een redelijk bedrag vervangen.
Dus toen kwam mijn vader aan met, dat kun je zelf ook wel.
Juist misschien kan ik het wel maar ik heb geen idee van waar ik moet beginnen.
Zo'n mustang ziet er toch net iets anders uit dan mijn dagelijkse klus auto's (voornamelijk duitsers)
Dus hierbij mijn vraag,
Kan iemand mij een redelijke uitleg het liefst met afbeeldingen hoe ik de kachelmotor het snelste kan vervangen?
Het gaat hierbij om de mustang uit 1974 (:
Groetjes Eleanor
Oke het volgende, me auto staat volgende week ingepland voor apk.
Nu zijn ze aan het kijken voor een externe kachel, gezien dat verplicht is.
Alleen moet er uiteindelijk toch een andere kachelmotor in want deze doet niets meer,
Nu heb ik er een liggen maar ik heb in de omgeving rondgevraagd en vrijwel geen enkele garage kan het tegen een redelijk bedrag vervangen.
Dus toen kwam mijn vader aan met, dat kun je zelf ook wel.
Juist misschien kan ik het wel maar ik heb geen idee van waar ik moet beginnen.
Zo'n mustang ziet er toch net iets anders uit dan mijn dagelijkse klus auto's (voornamelijk duitsers)
Dus hierbij mijn vraag,
Kan iemand mij een redelijke uitleg het liefst met afbeeldingen hoe ik de kachelmotor het snelste kan vervangen?
Het gaat hierbij om de mustang uit 1974 (:
Groetjes Eleanor
Re: kachelmotor vervangen
werkplaatshandboek en dan kom je een heel eind
waarschijnlijk moet wel het een en ander afgekoppeld gaan worden het is meer een tijdrovend klusje als een moeilijk klusje iig
geen idee hoe het bij een 2tje zit maar bij een 69er moet heel de unit uitgebouwd worden en dan kan je hem vervangen en alles weer terug bouwen
bij mij LTD mag je heel het binnenscherm verwijderen dus bij elk model zit het weer anders
weet je zeker dat de motor kapot is ? en niet een zekeringetje of de weerstand die de snelheden regeld ?
waarschijnlijk moet wel het een en ander afgekoppeld gaan worden het is meer een tijdrovend klusje als een moeilijk klusje iig
geen idee hoe het bij een 2tje zit maar bij een 69er moet heel de unit uitgebouwd worden en dan kan je hem vervangen en alles weer terug bouwen
bij mij LTD mag je heel het binnenscherm verwijderen dus bij elk model zit het weer anders
weet je zeker dat de motor kapot is ? en niet een zekeringetje of de weerstand die de snelheden regeld ?
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: kachelmotor vervangen
Motor aan de buiten kant los maken nog een paar bouten aan de voor kant dan is hij al los slangen los maken dan blijf hij aan de binnen kant nog vast zitten in het midden maar dat zie je zelf wel en dan even vechten met er uit en er weer in
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Re: kachelmotor vervangen
In het schutbord (in je motorruimte dus) steekt aan de passagierszijde een ronde bus uit. Die moet je sowieso los maken met een ratel. Volgens mij is dat het hele eieren eten. Bij mijn sloper heb ik zo hem los gekregen. Of hij aan de binnenkant ook ergens aan vast zit, weet ik helaas niet meer. Mocht hij nog vastzitten, moet je even aan de passagierszijde onder het dashboard duiken. Als je de kachel open wil maken, dan moet je met een schroevendraaier een stuk of negen clipjes van de plastic behuizing los duwen. In het binnenste vind je de kachelradiator.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: kachelmotor vervangen
Oke super! Ik ben zondag weer bij de auto dan ga ik direct even kijken !
Ik laat wel weten of het gelukt is haha.
Ik laat wel weten of het gelukt is haha.
Re: kachelmotor vervangen
en, is het gelukt? zo niet, dan pak ik mijn werkplaatshandboek er nog wel even bij.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: kachelmotor vervangen
Hallo,
Nee helaas niet..
En kwam er ook nog eens achter dat de ruitensproeier het ook nog eens niet doet..
Heb gekeken in het handboek maar werd er niet echt wijs van,
Nu morgen maar even verder bekijken hoe en wat
Groetjes
Nee helaas niet..
En kwam er ook nog eens achter dat de ruitensproeier het ook nog eens niet doet..
Heb gekeken in het handboek maar werd er niet echt wijs van,
Nu morgen maar even verder bekijken hoe en wat
Groetjes
Re: kachelmotor vervangen
ruitensproeier:
Kijk even of de spuiten in je cowlvent niet verstopt zitten.
staat er stroom op het motortje van je ruitenvloeistofbakje? het kan zijn dat de bedrading ervan niet in orde is. dat is de draad die van het bakje naar de er boven lopende kabelboom loopt. die kan kapot zijn na jaren. ik denk dat dit het geval is, want ik had het vorig jaar ook. heel irritant, zo vlak voor de keuring. het motortje, onderaan de vloeistofbak, moet kunnen lopen als er stroom op staat. wij hebben het euvel verholpen met een tijdelijke draad dwars door de motorruimte, die verdwijnt door het gat van de antennedraad naar onder het dashboard. binnenin is er een schakelaar aan gemonteerd om het geval te bedienen. over bedienen gesproken: wellicht dat de knop aan het uiteinde van je ruitenwisser/knipperlicht switch (aan je stuurkolom) niet functioneert. dan gaat er ook geen stroom door de kabel naar je motortje. Dus het is dit of dat andere.
Waarom is het niet gelukt met die kacheldemontage?
Harry
Kijk even of de spuiten in je cowlvent niet verstopt zitten.
staat er stroom op het motortje van je ruitenvloeistofbakje? het kan zijn dat de bedrading ervan niet in orde is. dat is de draad die van het bakje naar de er boven lopende kabelboom loopt. die kan kapot zijn na jaren. ik denk dat dit het geval is, want ik had het vorig jaar ook. heel irritant, zo vlak voor de keuring. het motortje, onderaan de vloeistofbak, moet kunnen lopen als er stroom op staat. wij hebben het euvel verholpen met een tijdelijke draad dwars door de motorruimte, die verdwijnt door het gat van de antennedraad naar onder het dashboard. binnenin is er een schakelaar aan gemonteerd om het geval te bedienen. over bedienen gesproken: wellicht dat de knop aan het uiteinde van je ruitenwisser/knipperlicht switch (aan je stuurkolom) niet functioneert. dan gaat er ook geen stroom door de kabel naar je motortje. Dus het is dit of dat andere.
Waarom is het niet gelukt met die kacheldemontage?
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: kachelmotor vervangen
Moest helaas buiten aan het werk, dus voordat we er achter kwamen waar alles heen ging werd het donker en ging alles mis,
De accu is blijkbaar niet sterk genoeg en was binnen half uur leeg op contact.
Dus besloot er mee te stoppen voor vandaag.
Maarja morgen wordt het weer er ook niet beter op.. dus kijk even aan zonder hulp krijg ik zelfs de motorkap er niet eens af.
De accu is blijkbaar niet sterk genoeg en was binnen half uur leeg op contact.
Dus besloot er mee te stoppen voor vandaag.
Maarja morgen wordt het weer er ook niet beter op.. dus kijk even aan zonder hulp krijg ik zelfs de motorkap er niet eens af.
Re: kachelmotor vervangen
als je gaat sleutelen kun je beter eerst de accu afkoppelen. da's veiliger. zo'n motorkap is relatief zwaar, maar wel makkelijk te verwijderen.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)