bladveren vervangen

Moderator: Shelby GT-H

patrick cox

bladveren vervangen

Bericht door patrick cox »

he jongens. ik heb een nieuwe set bladveren besteld in amerika.ik wil de auto wat stugger maken door nieuwe bladveren te willen monteren. en nu is mijn vraag moet de wagen opnieuw uitgelijnd worden zodra dat de bladveren eronder liggen.

ik denk eigenlijk omdat de as los komt te zitten , maa toch even jullie raad hiervoor
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Re: bladveren vervangen

Bericht door Ghost Rider »

[Limburgs /aan ] haats mich auch gewuean kinne belle jong :D [Limburgs /Uit ]

Nee, dat is alleen nodig als de voorkant ( voor wielen ) los zijn geweest.
Er van uitgaande dat je gewoon 'standaard' veren heb besteld en alles op de zelfde plek terug gaat zetten is dat niet nodig.
Heb je ook nieuwe shackle rubbers en nieuwe as U beugels mee besteld ?
En wat voor veren heb je besteld, de originele of ook echt stuggere

Niels
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
patrick cox

complete set bij mustang unlimited
bladveren, monte carlobar, swaybar, springs (spiraalveer) voor en achter schokdempers. en alle bevestiging middelen '.

toen ik toch bezig was heb ik nog een fan shroud erbij gedaan
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Als je voor aan gaat passen, moet je ook uit laten lijnen. Althans, is misschien wenselijk.
Als je alleen de veren vervangt en de control armen laat voor het is in principe niet.
maar heb je Grab-A-Track veren besteld of gewoon zo'n pakket ?
Hoeveel blads veren heb je besteld ? ook op de verlaging gelet ?
LESS IS MORE !
patrick cox

Hier Niels deze set heb ik besteld. GT71V GR-2 5 Reverse 1-1/8” . Pagina 272 geloof ik bij mustang unlimited. Het is een bladveer opgebouwd uit 5 delen. Ik moet kijken hoe dat de bladveren uitkomen onder de auto. Afgelopen najaar zijn de dempers vervangen voor zwaardere.maar deze liggen iets lager dan de oude. Ook zijn de sckokdempers vervangen voor hijackers deze laat ik.misschien zitten.
De spiraalveren voor zijn ook niet meer alles,daarom worden deze ook verwisseld.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Ik zou toch even laten uitlijnen je kan je achteras enkele cm meer naar links ,rechts voor of achter monteren zodat het niet echt strak eronder zit .

Je moet er niet aan denken als je een keer hard moet remmen plots achterstevoren staat .

Een advies is als een goede raad met mensen met meer dan 30 jaar ervaring, die moet je niet opvolgen maar kan geen kwaad :smart: .

Zou willen dat men wat voorzichtiger is met het geven van advies :cop: .

Even een uitleg ,zit je as er enkele mm scheef onder en je moet erg hard remmen blokkeren de voorwielen de achteras word dan de stuur as .
Hij breekt dan uit naar links of rechts en word onbestuurbaar met alle gevolgen van dien .
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op zo 22 dec, 2013 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
patrick cox

Ton BlingBling schreef:Ik zou toch even laten uitlijnen je kan je achteras enkele cm meer naar links ,rechts voor of achter monteren zodat het niet echt strak eronder zit .

Je moet er niet aan denken als je een keer hard moet remmen plots achterstevoren staat .

Een advies is als een goede raad met mensen met meer dan 30 jaar ervaring, die moet je niet opvolgen maar kan geen kwaad :smart: .

Even een uitleg ,zit je as er enkele mm scheef onder en je moet erg hard remmen blokkeren de voorwielen de achteras word dan de stuur as .
Hij breekt dan uit naar links of rechts en word onbestuurbaar met alle gevolgen van dien .

Ton bedankt voor de tips.ik ben het zeker van.plan. En voor het geld hoef je het niet te laten.
Sta er wel van te kijken welke gevaren het.kan teweeg brengen
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Ton BlingBling schreef: Een advies is als een goede raad met mensen met meer dan 30 jaar ervaring, die moet je niet opvolgen maar kan geen kwaad :smart: .

Zit wat in wat Ton zegt over het technische gebeuren alleen hetgeen ik gequote heb lijkt me niet nodig. En je spreekt jezelf bovendien ook nog tegen. Zo lijkt het alsof jezelf ook voorzichtig moet zijn met het geven van advies :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Leg mij dan eens precies uit, wat er mis kan gaan als je de juiste achter veren er onder zet met de zelfde shackles :cop: :ok:
Waarom hebben de bladveren dan een centreer pen ?
Waarom hebben de axle sleeves een vaste plek waar deze pen in hoort te vallen ?

Afbeelding

Maar goed, Ton zit al 30 jaar in het vak en heeft overal verstand van dusssssssssssssssssssssssssssssss :arrow:
Ik ga er maar voor het gemak van uit dat ik er ram naast zit in dit geval :ok: :smart:
LESS IS MORE !
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Niels het gat wat ik op de laatste foto zie is een sleufgat. Je zou dus (in theorie en waarschijnlijk ook wel in de praktijk) de as kunnen verschuiven.

Gr
Rene
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

ik zie hier toch echt geen sleuf maar een rond gat ter grote van de veer-pen
Afbeelding
(random pic)
LESS IS MORE !
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Jeps ook guru Ton kan er wel eens ff naast zitten :smart:

Er is niets aan af te stellen aan de achter as. zeker niet bij de 64/65/66 modellen.

Uiteraard kan je het wel na laten meten maar afstellen dat kan niet helaas.
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Ton BlingBling schreef:Een advies is als een goede raad met mensen met meer dan 30 jaar ervaring, die moet je niet opvolgen maar kan geen kwaad :smart: .

"De advies en goede raad gevende mensen met meer dan 30 jaar ervaring" :wink: weten neem ik aan ook dat op het moment dat één wiel in veert bij een wagen met bladveren de achter as wel aanzienlijk meer dan een paar mm, scheef in overlangse (longitudinal) richting komt te staan ?
Daarnaast verplaast een starre bladgeveerde achteras zich (zonder Panhardstang o.i.d) ook nog eens zijdelings (lateral) meer dan een paar mm en is elke starre achteras sowieso onderhevig aan onvermijdelijk optredende camberwisselingen.

Afijn.. het valt dus allemaal wel mee,het is af fabriek al een "waardeloos" systeem :mrgreen: gewoon goed monteren zoals het hoort dan heb je 't prima voor elkaar.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Thanks Niels en Michel, weer wat geleerd.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

1967coupe schreef:Niels het gat wat ik op de laatste foto zie is een sleufgat. Je zou dus (in theorie en waarschijnlijk ook wel in de praktijk) de as kunnen verschuiven.

Gr
Rene

Yep , en die aftermarkt spullen zijn zo lekker maat vast ! .
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op zo 22 dec, 2013 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Plaats reactie

Terug naar “How to”