Originele kleur van de motor 200 ci 1966
Moderator: Shelby GT-H
Originele kleur van de motor 200 ci 1966
Goeden avond,
Op meerdere websites zie ik kleurcodes voorbij komen van de originele kleur vooral van policolor 1606..
Echter is dit de RAL code zoals we hier in nederland gebruiken.. Want mijn spuiter herkend dit nr niet?!
Alvast bedankt.
Groet,
Dennis
Op meerdere websites zie ik kleurcodes voorbij komen van de originele kleur vooral van policolor 1606..
Echter is dit de RAL code zoals we hier in nederland gebruiken.. Want mijn spuiter herkend dit nr niet?!
Alvast bedankt.
Groet,
Dennis
Re: Originele kleur van de motor 200 ci 1966
Nee dat is geen RAL code.
Je zou hier ff kunnen kijken of de kleur erbij staat: http://www.nonpaints.com/nl/vht-motorla ... n-spuitbus" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou hier ff kunnen kijken of de kleur erbij staat: http://www.nonpaints.com/nl/vht-motorla ... n-spuitbus" onclick="window.open(this.href);return false;
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Volgens mij word daar vaak ral 5010 voor gebruikt
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Er staat hier op het forum reeds veel beschreven over correcte motorkleuren. Het is best een hoofdstuk apart daar hier voor zeker meerdere wegen zijn die naar Rome lijden.
Ik ben met wat trail and error bij de spuitbussen terecht gekomen die bij Adams op de web-site staan en ben hier qua kleur tevreden over.
Weet niet zeker of het deze is, anders moet je effe bellen.
http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=27016" onclick="window.open(this.href);return false;
Houd er wel rekening mee dat je altijd een motorverf neemt die dus automatisch bestand is tegen hitte en oliën e.d.
Die Motip engine paint blue moet je in elk geval NIET hebben want die raakt kant nog wal wat kleur betreft !
Ik ben met wat trail and error bij de spuitbussen terecht gekomen die bij Adams op de web-site staan en ben hier qua kleur tevreden over.
Weet niet zeker of het deze is, anders moet je effe bellen.
http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... s_id=27016" onclick="window.open(this.href);return false;
Houd er wel rekening mee dat je altijd een motorverf neemt die dus automatisch bestand is tegen hitte en oliën e.d.
Die Motip engine paint blue moet je in elk geval NIET hebben want die raakt kant nog wal wat kleur betreft !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Duplicolor 1606 is de donkere en de 1601 is de lichte.Deze 1601 is haast gelijk aan grabber blue van ford.de donkere kun je vinden in de database van standox,ford blue engine color Australia.
gr, RedGt
gr, RedGt
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Motip44870 is niet van orgineel te onderscheiden,
Grts,
Jack
Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
En dan krijg je DITJaCo schreef:Motip44870 is niet van orgineel te onderscheiden,
Grts,
Jack
Ik heb goede ervaringen met Duplicolor 1606. Daar had ik bovenstaand probleem niet mee gehad.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Dakloos schreef:En dan krijg je DITJaCo schreef:Motip44870 is niet van orgineel te onderscheiden,
Grts,
Jack![]()
![]()
Ik heb goede ervaringen met Duplicolor 1606. Daar had ik bovenstaand probleem niet mee gehad.
DIT ligt m.i. aan de grondlaag,
Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Ik had er bij mijn vorige inlaatspruitstuk zonder grondlaag maar met "engine enamel" geen last van. Er zit echt wel verschil tussen een normaal spuitbusje lak en een motorlak!JaCo schreef: DIT ligt m.i. aan de grondlaag,
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Goede middag,
heb de kleurcode gevonden het is of RAL 5015 of 5017...
Mijn keuze is 5017 geworden, zal foto's posten zodra motor klaar is.
D
Groet,
Dennis
heb de kleurcode gevonden het is of RAL 5015 of 5017...
Mijn keuze is 5017 geworden, zal foto's posten zodra motor klaar is.
D
Groet,
Dennis