nieuw hier, en gelijk al een paar vraagjes

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

nieuw hier, en gelijk al een paar vraagjes

Bericht door stefke »

hallo,

ik ben steffan, ben bijna 22 en ik heb samen met m'n pa een mustang grande uit 1971 gekocht. met iets werk :blink: okay erg veel werk dan. hij lag al grotensdeels uit elkaar. nou heb ik een paar vragen, ik ben al een weekje aan het surfen maar ik zo 1 2 3 geen goede foto vinden van mijn model, ik heb er al 2 van de buitenkant maar nog niks van de binnenkant of onder de motorkap etc. kan iemand mij hier aan helpen?
en waar kan ik aan een boeken komen, ik wil de mustang van grond af aan onderhanden nemen, ik davcht aan een werkplaatshanboek of is er ook een boek die dieper als dat gaat?

ik zal er straks een fototje van erop zetten

alvast bedankt, stefke
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Bericht door mach 351 »

een 429 cobrajet???????????????????????????? wauw :rock:

helmuth
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

tis geen cobrahead

tis zo'n eent

Afbeelding

Afbeelding


eigenlijk is het een meerjaren ptoject maar ik ben bang dat die al veel erder klaar is :giggle:
Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Stefke
Is hij wel compleet?Dit wordt weer een mooi project.Sucses!!!!
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Hoi Stefke,

Een hele goede keuze, wat mij betreft, een 1971 Grandé! Zo te zien inderdaad met iets werk :blink: .

Ik heb een 1972, een 302 2V automaat om precies te zijn. Ik heb veel foto's, dus je moet misschien maar aangeven waar je precies iets van wilt zien. Je kunt ook op mijn website kijken: die behoeft dringend een hele grote update (heb er al anderhalf jaar niets aan gedaan) maar je vind er wel diverse foto's:

http://www.noordinkmustang.tk

Ik heb veel plezier gehad van een reproduktie van de werkplaatshandboeken (4 delen). Ik heb ze uit Amerika.

Roep maar als je iets over de auto wilt weten.


Marc
Marc
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

72grande

he die heb ik ook, een 302 2v automaat. heb je misschien ook foto van het blok ect.? en waar heb je die boeken gekocht, als je het nog weet.
heb je nog een paar adresjes voor onderdelen?. ik heb een verlanglijsten :rolleyes2: bijv. voor een pakkingset van't blok, remdelen, raamrubbers om maar wat te noemen
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Een voor en na schoonmaak foto van de motor; die er overigens nog nooit uit is geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de meeste onderdelen in Amerika besteld. Bij California Mustang (http://www.cal-mustang.com/), bij Mustangs Unlimited (http://www.mustangsunlimited.com/) en bij Virginia Classic Mustang (http://www.vamustang.com/). De laatste beviel mij het beste. Je moet ze wel bellen, maar dat heeft ook als voordeel dat je gelijk weet wat op voorraad is.

Volgens mij komen mijn boeken bij Mustangs Unlimited vandaan:

Afbeelding


Marc
Marc
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

hoi Marc,

ik heb een boek besteld, is de 16de verzonden,maar nog niet binnen. hoelang duurt het meestal voordat je iets binnen hebt? (vanuit amerika)
'k heb het bij cal-mustang besteld. ik zit er nl ook aan te denken om 2 binnenschrmen te bestellen bij hun, totaal zou+-136$ (E106,-- incl.verzend)zijn, terwijl het hier nieuw E175,-- kost. zouden er nog extra kosten bijkomen?(invoersrechten)

b.v.d.m.v.g. steffan

oja, als je in je auto zit, zie je dan aan de binnenkant de kleur van de auto?
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Steffan,

Als dat boek al echt verzonden is vanuit Amerika, zou het met een week hier kunnen zijn. Binnenschermen zijn wel grote dingen, dus die gaan vast niet zo maar door de douane heen. Ik heb geen idee hoe het nu precies zit met die invoerrechten, maar dat zou je moeten kunnen berekenen. Ik zou zeker uitgaan van tientallen Euro’s.

Afbeelding

Als je in de auto zit, zie je door de volledige bekleding de kleur van de auto niet. Maar je bedoelt misschien of het metaal aan de binnenkant dezelfde kleur moet hebben als de buitenkant. En dat is zo! Als ik naar jouw foto’s kijk, krijg ik de indruk dat jouw auto oorspronkelijk zwart was en later rood gemaakt is. Origineel moet alles, behalve de binnenzijde van de motorruimte (zijdeglans zwart) en de kofferbak (zwart “splatter”) binnen en buiten dezelfde kleur hebben.

Als ik me ermee mag bemoeien nog iets: je hebt een vinyl dak (standaard op Grandé). Wees zeer voorzichtig met het verwijderen van de sierlijst daaromheen. Die zit vast met een combinatie van boutjes en kunststof clipjes. Niet meer te krijgen, net als de sierlijst zelf trouwens. En mocht je het vinyl dak niet meer terug willen, bewaar dan zeker die sierlijst!

Marc
Marc
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Bericht door mach 351 »

als ik me niet vergis heb ik hier nog 4 binnenspatschermen liggen van een 71 coupe zal binnenkort eens nakijken.

helmuth
70 ranchero 302-v-8


www.antwerpmustang.be
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

hoi helmuth,

dat zou leuk zijn, ik heb alleen de 2 (voor en achter) de linker schokbrekertoren nodig(rechts heb ik al.) laat me even weten of je ze hebt en wat je er voor wilt hebben. zoja, mail me even.(eventueel als een fotoje kan graag.)

m.v.g. steffan
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Bericht door mach 351 »

ik vrees dat ik wat voorbarig ben geweest ik heb enkel de 2 achterste spatschermen links en rechts gevonden.mss vind ik ze nog wel de voorste,ik hou je op de hoogte .Als je wil kan je het achterste wel hebben hoor.

greetz helmuth
70 ranchero 302-v-8


www.antwerpmustang.be
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

helmuth, heb je er misschien een foto van, misschien dat ik wel kan gebruiken, ben aan de achterkant nog niet begonnen met schoonkrabben.

steffan
Gebruikersavatar
horse67
Berichten: 197
Lid geworden op: vr 28 mei, 2004 19:37
Locatie: Beek (Limburg)
Contacteer:

Bericht door horse67 »

Stefke welkom op dit forum.
Groetjes André
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

nou , das een aardig project waar je aan begonnen ben.. ik heb zelf ook een 72-er Grande, tot voor kort ook een F-code (302-2v). nu ben ik er een 351 met handbak erin aan het lepelen..

wat zijn je verdere plannen met de auto??

en welkom op het forum!!
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”